Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Idag kommer det förhoppningsvis en mei tai i postlådan (hoppas, hoppas). Men det jag undrar är hur ni som burit små barn i mei tai haft deras ben? I grodposition, stickandes utåt sidorna eller på något annat sätt? Lova är 2 1/2 månad nu.

Jag har alldeles nyss fått hem vår Beco Butterfly och det protesteras tyvärr hej vilt i den både på rygg och mage, Lova tränger ner fötterna mellan mig och bältet och jag börjar nu fundera på varför vi har så många selar... (konstigt nog fungerar det att bära henne i grodposition i Manducan på magen). Min förhoppning var att kunna bära henne på ryggen då jag vill kunna komma närmare vår andra dotter när vi är ute. Lova ogillar också att åka sjal på ryggen, jag undrar om det beror på att benen blir för brett isär och att det kanske gör ont?!

Frågan är om jag kommer att kunna använda vare sig mei tien eller Becon innan Lovas ben blivit längre. Tips?!

Inskrivet senare: Attans, jag ser nu att jag nog lagt in min fråga under fel rubrik. Den som kan får gärna flytta inlägget dit det hör hemma.
Användarens profilbild
Av millla
:hello: Hej!
Jag hoppas att min MT kommer fram till dig idag och att den kommer att funka bra för er. På denna bild var min dotter 2 månader och 59cm lång.
Bild
Som du ser så sitter hon ganska bra med benen utanför i grodposition. Jag hoppas ni får till det! :D
Av Flodisen
Har inget tips att ge. Men min dotter är likadan. Sitter hon i groda så passar både sjalen och selen, men inte om jag sätter henne. Hoppas det funkar snart.
Användarens profilbild
Av millla
Nu blir jag lite fundersam. Har jag missuppfattat något? Kallas det inte grodposition om benen är utanför? Jag trodde grodposition var att knäna befann sig högre än rumpan. :mitvit:
Någon som vet, se bilden ovan, är detta grodposition eller inte? Eller måste benen vara innanför i grodposition?
Användarens profilbild
Av Diesel
Min Kerstin är ju bra precis lika gammal som Lova, och Butterflyen har vi också lagt bort - det funkar inte alls ännu. :( MT är däremot en favorit och Kerstin sitter helst i grodposition:
Bild
Användarens profilbild
Av Myrten
Mei taien kom idag (hurra, den var jättefin), men jag hann bara prova med benen utanför innan det var tydligt att det var sovdags. Jag får prova att ha benen innanför senare. Utanför gick inte.
Användarens profilbild
Av Myrten
Diesel skrev:Min Kerstin är ju bra precis lika gammal som Lova, och Butterflyen har vi också lagt bort - det funkar inte alls ännu. :( MT är däremot en favorit och Kerstin sitter helst i grodposition:
Bild
Hur har du knutit banden? Jag har bara sett varianten som "milla" knutit tidigare (se bilden ovan).
Av surftrollet
millla skrev:Nu blir jag lite fundersam. Har jag missuppfattat något? Kallas det inte grodposition om benen är utanför? Jag trodde grodposition var att knäna befann sig högre än rumpan. :mitvit:
Någon som vet, se bilden ovan, är detta grodposition eller inte? Eller måste benen vara innanför i grodposition?
Det trodde/tror jag med.
Användarens profilbild
Av Diesel
Myrten skrev:Hur har du knutit banden? Jag har bara sett varianten som "milla" knutit tidigare (se bilden ovan).
Istället för att dra dom under barnets ben så sveper jag dom helt utbredda runt magen och knyter på ryggen, det blir väldigt ombonat och stadigt om bebisens rygg och skönt tight mot min kropp så det avlastar superbra. Blev du egentligen så mycket klokare av min beskrivning? :oops: Det går av bara farten när jag knyter, så jag har inte tänkt så noga på hur jag gör - hojta till igen om det blev oklart, så gör jag ett nytt försök! :wink:
Jag trodde grodposition var att knäna befann sig högre än rumpan. :mitvit:
Jo, så tänker jag också att det är :roll: , och enda sättet att få till det för vår del är att Kerstin sitter med benen innanför, för då kan hon dra upp benen som det är tänkt - om hon ska ha benen utanför i den här stora MT'n så sitter hon med benen rätt ut, och det gillar hon inte av förståeliga skäl. :lol:
Användarens profilbild
Av millla
Myrten skrev: Hur har du knutit banden? Jag har bara sett varianten som "milla" knutit tidigare (se bilden ovan).
Ibland knyter jag så här: Efter att ha korsat axelbanden på ryggen så drar jag fram dom mellan armen och benet (på samma sida då) alltså i revbenshöjd på bäbisen, och korsar dom utbrett över bäbisens rygg och sedan ner under benen och bak till ryggen och knyter där. Då blir det inte så där öppet på sidan som det är på min bild.
Gick det att förstå?
Användarens profilbild
Av Myrten
Solklara beskrivningar från alla håll, tack så mycket! Nu ska jag bara fixa till ett vaket och glatt barn också (hon sover igen).
Användarens profilbild
Av Myrten
millla skrev:Nu blir jag lite fundersam. Har jag missuppfattat något? Kallas det inte grodposition om benen är utanför? Jag trodde grodposition var att knäna befann sig högre än rumpan. :mitvit:
Som jag förstått det är grodposition när knäna ligger uppdragna mot magen, alltså att knäna befinner sig mycket högre upp än när de t.ex. har benen utanför sjalen (även om knäna också då är högre upp än rumpan), om man tänker sig hur de ligger i magen typ.

Jag skrev faktiskt en fråga om just detta för ett tag sedan, här är länken:

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... highlight=
Användarens profilbild
Av Myrten
I Hoppediz bok om knytbeskrivningar står det att grodställning är "särade ben och böjda knän och höfter". Denna position "ger ryggraden samma form som den naturliga hos ett nyfött barn".
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?