Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Unna
Har precis köpt en Beco Butterfly och både jag, min pojkvän och vår 1-månaders pojke är nöjda!
Vi har även en Looma Sino som vi alla också gillar, men selen är lite snabbare att få på, och min pojkvän tycker den är bättre, framförallt för att tyngdpunkten blir lägre. Jag däremot tycker att han kommer lite för långt ifrån mig i selen, jag gillar att kunna gosa med hans huvud i sjalen.

Men är det någon som vet vad remmen på insidan av höftbältet ska användas till?! Den har två D-ringar som man kan justera remmen med. Den bara hänger ner och syns på utsidan mellan benen på mig och är i vägen...

Och när han sitter i infant-delen ska hans ben vara i grodposition innanför den insatsen? Har inte testat om det ens går, men tänker på hur han sitter i sjalen. På alla bilder sticker benen ut på sidorna.

Och så tycker jag att ryggremmarna sitter lite för långt ut mot axlarna. Jag har dragit åt spännet som går tvärsöver mellan dem så mycket det går, men vill ha dem mer ihop. Funderar på att testa att sätta ryggremmarna i kors, men har inte sett det någonstans. Någon som provat?!

Och "hood:en", när är den tänkt att användas? När det regnar? Blåser? Som huvudstöd när barnet är äldre och huvudet sticker upp?

Om någon bara känner för att kommentera någon av mina frågor är jag tacksam!
Användarens profilbild
Av diddeldi
remmen på insidan av höftbältet är till för att du ska kunna rulla ihop selen och ha den på höften när du inte använder den. men det går förstås att klippa bort de remmarna om man inte vill ha den funktionen kvar.

barnets ben ska vara inne i selen, men utanför spädbarnsinsatsen. insatsen är tänkt som stöd för att barnet lättare ska hamna i grodposition. axelbanden är inte tänkta att korsas på beco butterfly, de har inget spänne man kan öppna. har du provat att flytta bandet uppåt eller neråt? det är individuellt vad som passar en bäst i höjd.

huvan är i första hand tänkt att användas när barnet somnar (särskilt när man bär på ryggen), men vill man så kan man förstås använda den på andra sätt också :D
Av Unna
Åh tack!

Tänkte att remmen hade något med förvaring att göra, att man kunde rulla ihop selen, men att man kan göra det och ha kvar selen på sig på höften hade jag inte tänkt på, vad smart!

Ska prova att flytta ner bandet som går tvärsöver, men det blir ju lite klurigt att nå att knäppa då. Men man kan ju släppa efter axelbanden lite innan man tar på sig den så blir det nog lättare att nå. Men jag har rätt så rörliga armar, så det ska nog gå!

Då har vi satt i honom rätt ändå, han har benen i grodposition så som du sa.

Men kanske det går att ha axelbanden i kors ändå? Tänker att man byter plats på axelbanden och sedan får "trä" igenom sitt eget huvud mellan dem. Man kan ju alltid testa... Utan barn i selen då förstås!

Är det inte lite krångligt att sätta på huvan när man har barnet på ryggen?
Användarens profilbild
Av diddeldi
ja prova du att korsa och se om det går :D . man får sätta på huvan före man tar på selen om man tänkt använda den, så att den hänger utanpå liksom. att fånga den när den hänger brukar gå bra, särskilt om man är någorlunda vig i armarna.
Användarens profilbild
Av Hs Bobbo
Tror också att remmen på bältet är till för att du skall kunna använda selen ihoprullad men fastspänd på höften som stöd om du bär barnet på höften, som en hipseat ungefär. :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
Unna: är det du från fl? :hello: isf, gewjyn här
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Hs Bobbo skrev:Tror också att remmen på bältet är till för att du skall kunna använda selen ihoprullad men fastspänd på höften som stöd om du bär barnet på höften, som en hipseat ungefär. :roll:
Precis. Är toppen till lite större barn.
Användarens profilbild
Av Ville med Olle
Hej!

I valet och kvalet med hustrun om vi skall köpa en Beco Butterfly att bära vår 1-månaders Olle i. Blev väldigt nyfiken på vad ni tycker om den nu efter en dryg vecka? Och lyckades du korsa banden i den? eller känns axelbanden fortfarande för långt ute på axlarna?
Av Unna
Hej!

Vi har nu haft vår Beco Butterfly i ca fyra veckor. Vi har använt den varje dag - mycket dessutom!
Tex:
* När han har varit svårsomnad på kvällarna
* när han inte vill vara kvar i vagnen
* när jag ska iväg och inte vill ha vagnen med mig
* när jag behövt amma utomhus
* när vi tvättat
* när vi rest
* när jag plockat bär

Jag inser nu att den har en liten "inkörsperiod", det tar ett tag att testa sig fram vilka justeringar som passar just ens egen kropp.
Min pojkvän, 180 cm med lång överkropp och breda axlar gillade den på en gång. Jag 168 cm, kort överkropp och smala axlar gillar den nu också!

Jag testade att korsa axelbanden, men det var bara komiskt... Svårt att ta på sig och inte blev det särskilt mycket skönare.

Nä, det som funkat för mig är
* att inte spänna höftbältet för långt ner
* dra åt axelbanden mer än jag trodde från början (trodde att jag skulle ha dem rätt löst för att bära största vikten med höften, men då blir tyngdpunkten på barnet fel. Man ska ju bära BÅDE med höft och axlar)
* dra åt skulderbandet så mycket som möjligt, och ha det så långt ner som möjligt.

Jag kan skriva en lång redogörelse över hur nöjda vi är... Det bästa är nog
* att den är så snabb att få på sig
* att man kan ta av sig den med barnet i. När han somnat i den har vi ibland tagit av oss selen och låtit honom vara kvar i den och låtit honom fortsätta sova på rygg i vagnen eller sängen.
* att den är suverän att amma i!

Remmen på insidan av höftbältet har vi använt till att packa ihop hela selen med, ihoprullad så tar den liten plats och ligger alltid i vagnen redo att användas - som sagt använder vi den varje dag!
Användarens profilbild
Av Myrten
Får jag ställa några frågor till dig? Vi har precis fått hem vår Butterfly som vi köpt med förhoppningen att vi ska kunna bära vår 2 1/2 månad gamla Lova på ryggen. Men jag har svårt att få Lovas ben i grodposition både när hon sitter på min mage och rygg, hon liksom trycker ner benen så att de hamnar mellan mig och höftbältet och är inte alls nöjd. Jag har också provat att ha benen stickandes utåt sidorna som på bilderna, men det ogillas skarpt det med. Har du några tips, eller är det bara att vänta tills Lova kan sitta med benen utanför helt och hållet?

Jag bär henne annars i sjal eller Manducan fram och det fungerar bra (konstigt nog eftersom det är grodposition i Manducan), även om sjalen är den som föredras av Lova. Jag kan tillägga att jag även provat att bära i sjal på ryggen, Lova blir lika missnöjd med det. Kanske är hennes ben inte redo att vara så mycket ut åt sidorna?! Min mage är ju liksom rundad år "rätt" håll för hennes ben. :wink:

Bär ni fortfarande i spädbarnsinsatsen?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?