Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sillen
Sovsäckar för sommaren, sovsäckar för vintern, för hösten och (här begriper jag inte men) andra sovsäckar för våren?! Kök om man är ensam och kök om man är hela familjen, knivar för stort och smått, jackor som andas och jackor som håller tätt, solglasögon med olika linser för olika ljusförhållanden, skidor för ditt och skidor för datt, brallor med hängslen och utan hängslen, ull-underställ och syntetunderställ, snören *oj jag menar REP* för alla tillfällen, hjälm för att repellera och hjälm för att krypa i grottor, kängor för alla tillfällen och alla klimat....

Förstår ni att jag inte känner att jag behöver motivera varje sjalinköp sådär supernoga?!

Kul att inte bara tänka på att ta jägarexamen utan att ta tag i det och genomföra oxå! Blir väl fler och fler tjejer som håller på med jakt? Själv är jag mer eller mindre vegetarian så jag känner ingen lockelse åt den aktiviteten, har dock stor respekt för alla som håller på med det. Betydligt fräschare med egenjagat kött jfr med Konsums mystiskt kryddade flintastek!
Av Petra
Jag tog min examen mest för att få träna min hund i rätt miljö. sedan att förstå det min sambo pratar om är ett stort plus.Vet inte om jag kan döda. Men det är kul att skjuta lerduvor på banan.

Sedan är jag mycket för att äta det man själv vet är bra. Köper lamm av en kompis, ägg av grannen,nöt av en bonde. Bytar en del av vårat mot annat vilt.. Aldrig kött från affären. Gått lantbruksskolan och håller inte med om den djurhållningen. :evil:
Användarens profilbild
Av pillalilla
Nästa bekännare ställer sig upp:

Jag heter Pillalilla och är 36, nej 37 år (ALLT ska bekännas :wink: ).Mitt första och största missbruk är SKOR - åhhh, dreglet rinner... Men på något konstigt vis har andra saker tagit plats i mitt liv sen ca sex månader tillbaka, det tycks sammanfalla med att Fanny föddes :wink: :wink: . Hur som helst, jag älskar vackra saker och ett vackert tyg (läs sjal) får mig att gå igång numera!

Jag har: en BäraBarnsjal omsydd till ringsjal, en hemsydd elastisk långsjal, en hemsydd vävd långsjal och så väntar jag på min Hoppediz och hoppas, hoppas att den hinner komma tills vi ska ut och resa nästa vecka! Sen finns det en bunt tyger som ligger och väntar på åtgärd... :roll:

Hittills har inte sambon klagat, han tycker nog att det här är bättre än ca 100 par skor, varav jag kan använda hälften...

Lite OT: hittade ett vackert tyg igår, somliga kanske skulle anse att det är ett gardintyg, men vi lever ju i ett fritt land. Tanten i butiken var en riktig surkärring, som suckade och tyckte jag var jättejobbig. Först frågade jag om det var starkt, håller det för en ca 20 kg? Tanten såg lite undrande ut. Sen frågade jag om tvätten och tanten ansåg att det bara är att skölja av det i ljummet vatten, men njaäe sa jag, det kommer ju alltid så mycket dregel och spyor på det, så jag tänker nog tvätta i 60 grader. Skulle verkligen vilja veta vad tanten trodde att jag ska göra med det!! :) :)
Användarens profilbild
Av Key
Alexandra skrev:Min man har stor passion för högtalare, förstärkare och annat som har med HiFi att göra. Han har två olika forum där han brukar skriva, och de träffas oxå IRL och har "lödaftnar" tillsammans. :lol:
Lödaftnar! Ha, det har inte ens min man - fast han kanske träffar din man på nätet ibland, vem vet? Däremot har vi flyttat utanför stan så att han kan ha en replokal med allehanda ljudprylar och instrument... Suuuuck. Fast jag ska kanske inte klaga - i den här familjen är det jag som har sovsäckarna, gasolköken, de hopfällbara sågarna och diskbaljorna :oops: Så då kanske jag får nöja mig med min Antigua (fast visst ja, jag har ju också bärstolen)...
Användarens profilbild
Av Lingling
Petra skrev:
sillen skrev:Petra - eftersöksjakt, vad är det?
Vågar man säga det i denna alternativa djungeln här inne. Vi är jägare. Och eftersök gör man efter skadat djur. Massa påkörda rådjur och vildsvin finns det här. då behövs det bra lampor. ( Och sjal att bära barnet i.) :lol:
Inget att skämmas för alls - förutom när jakt inte gått som det var tänkt (dvs träff-sänkt på ett skott) så är eftersökare väldigt bra när ngn bilist kört på ett djur som "bara" skadats och sprungit därifrån - eftersökshundar är tydligen populära hos länstrafikgrupperna.
Tillägg:
Såg att du själv har hund, tränat med honom henne? Sort? Är det älg som gäller eller vad?
(Nej, vi jagar inte, men allt med hundsport tycker jag är kul fast vi inte har ngn hund f n, står på listan vad vi vill ha ...)
Användarens profilbild
Av Lingling
Hej! Jag kallar mig Lingling här och varstans ... och kan inte kalla mig sjalberoende, för det har inte kommit några än, och ingen bebis heller.
Däremot
Nätberoende
Färgberoende (farlig att släppa nära affärer som säljer färg i form av tuber, kakor, kritor, pennor, smink ...)
Pappersberoende (olika sorters konstnärspapper och scrappinggrejer samlar sig)
Tygberoende: lapptäckestyger samlar sig för närvarande, liksom fleece till barnplagg, och gardintyger hålles kort. Festtyger och balklänningar etc är under kontroll. Men det är lätt att slinka in någonstans och bränna lite tid;) Gamla plagg blir lätt liggande - kan ju gå att sy ngt av dem :)

Men sjalberoende är jag inte ....
Av Petra
Lingling skrev:Inget att skämmas för alls - förutom när jakt inte gått som det var tänkt (dvs träff-sänkt på ett skott) så är eftersökare väldigt bra när ngn bilist kört på ett djur som "bara" skadats och sprungit därifrån - eftersökshundar är tydligen populära hos länstrafikgrupperna.
Tillägg:
Såg att du själv har hund, tränat med honom henne? Sort? Är det älg som gäller eller vad?
(Nej, vi jagar inte, men allt med hundsport tycker jag är kul fast vi inte har ngn hund f n, står på listan vad vi vill ha ...)
hemmets hundar är två tollare som en liten retriever ras. söta och envisa. sedan en blandis jaktspringer/jakt labbe. Vi sysslar mest med fågeljakt. Men lite älg har min sambo oxå provat på. sedan dom stora svinen i skogen oxå.

Jag är ingen jakt fanatiker. ryser när jag tänker på jakt på teven. Regelbrotten är många där. Men jag tränar mycket för att kunna ställa upp efter trafikskadat vilt. Men även på att spåra människor. Då gärna barn. det behövs fler.
Av Alexandra
sillen skrev: Det finns tydligen forum för allt, min make har också ett place på nätet där han hänger. Det handlar om småprylar som ficklampor, små knivar, utekök och allt sådant som han fyllte våra garderober, skåp, förråd och lådor med!
:shock: Nu blev min man intresserad, han frågar efter länk! :lol:
Användarens profilbild
Av April
:lol: :lol: :lol: Oj, vad jag skrattar när jag läser era svar... Underbart Helena... med dina motiveringar ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av Lingling
Petra skrev: hemmets hundar är två tollare som en liten retriever ras. söta och envisa. sedan en blandis jaktspringer/jakt labbe. Vi sysslar mest med fågeljakt. Men lite älg har min sambo oxå provat på. sedan dom stora svinen i skogen oxå.
Jo tollare vet jag vad det är för sort, fina. Kul att ni kan göra ngt tillsammans med dem.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?