Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Veronica
Finns det några veteraner här inne som kan råda mig?

Till min första son har jag en Stork som fungerade jätte bra från det att han var 1 månad och fram tills nu när jag är höggravid. För att snabbt få upp honom och bära korta bitar har jag en hemsydd ringsjal som är flitigt använd.

Men jag tycker det är svårt att få till ryggknytningen bra utan hjälp, min man likaså. Därför funderar jag på om jag kanske skulle köpa en ergo till våran ett och etthalvt åring och bära bebben i Storken.

Ett tag var jag inne på att köpa en elastisk sjal till bäbisen, men än så länge har jag inte lyckats få klämma på nån så jag är lite tveksam. Eftersom jag är van med vävd sjal kanske jag inte ens kommer att gilla en elastisk. Det bästa vore ju att prova innan jag köper förstås.

Men tips av er emottages tacksamt!
Användarens profilbild
Av Mia
Älskar elastisk sjal och fleecebärpåse! (Den sistnämda är minst lika bra till stora killen och är skönare än ringsjal tycker jag!
Försök få klämma på en trikåsjal eller köp en beg bara för att testa!

En ergo låter bra!

Tja vad kan jag säga mer.. Det låter som att du vet vad du behöver och vill ha, just nu :wink:
Användarens profilbild
Av nennie81
Katharina skrev:"Eftersom jag är van med vävd sjal kanske jag inte ens kommer att gilla en elastisk"

Absolut inte... är du van vid vävd sjal så konner du älska att bära liten bebis i elastisk trikåsjal :-)
:iagree:

Passar dessutom på att önska LYCKA TILL för jag gissar att du kommer föda vilken sekund som helst nu
'
OOOPS FEL VERONICA :hide:
Fast självklart stort lycka till, till dig med även om det inte är vilken sekund som helst nu :lol:
Användarens profilbild
Av Veronica_E
nennie81 skrev:
Katharina skrev:"Eftersom jag är van med vävd sjal kanske jag inte ens kommer att gilla en elastisk"

Absolut inte... är du van vid vävd sjal så konner du älska att bära liten bebis i elastisk trikåsjal :-)
:iagree:

Passar dessutom på att önska LYCKA TILL för jag gissar att du kommer föda vilken sekund som helst nu
'
OOOPS FEL VERONICA :hide:
Fast självklart stort lycka till, till dig med även om det inte är vilken sekund som helst nu :lol:
*Tar åt mig*
Tack så mycket, 8 dagar över tiden idag *suck* :cry:
Användarens profilbild
Av buebo
Inte för att jag räknar mig till veteraner men svarar gör jag endå.
Och har jag rätt i att vi "känner" varandra från FL kanske?

Jag tycker att du ska testa med elastisk. Det är såå himla mysigt att bära med de. Jag hade ju bara haft en Hoppis till Pontus men skaffade en Moby nu till Emil kom och har bara använt den utom när den varit i tvätten. Jag gillar den skarpt. Jag köpte en begagnad som va jättefin. Så :iagree: med föregående skrivare.

Vi har oxå problem med ryggknyt så en Ergo låter väl bra. Jag kommer oxå att skaffa en sele av nåt slag till Pontus får väl se vad det blir. (Ska prova sy själv först efterssom man inte är av den smala sorten så passar de ju inte så bra på mig,tyvärr)

Så köp både en elastisk och en Ergo,det är mitt förslag! :D
Användarens profilbild
Av frida
Så klart ni ska mysa i en elastisk med nya barnet! Lätt att ta i och ur och hög mysfaktor.
Lycka till och hoppas ni får en bra förlossning!! :heart:
Användarens profilbild
Av Veronica
Tack för alla bra svar!

Ja det blir väl till att shoppa på då. :twisted:

Tur att jag fyller år nån vecka innan BF. :wink:

Och visst "känner" vi varandra buebo. Inte visste jag att du var aktiv härinne också. :)

Jag vill ha en röd elastisk, har ni nåt tips på vilket märke som har en riktigt härlig djupröd färg? Inte tomteröd och inte vinröd, utan varmt djupröd.
Användarens profilbild
Av buebo
Jag tycker min Moby är djupröd. Jättefin är den iaf. Hade en rosa först men nu har jag en röd :D Har suktat efter en röd hela tiden egentligen. Får se om jag kan fixa nån bild kanske.

Jo jag är aktiv här,mer än vad jag är på FL iaf. Där är jag bara i "vår" tråd och en till,samt skriver till några vänner.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag hade en moby till Linus och jag älskade den, hade väldigt svårt att göra mig av med den =( Ingen av dom andra sjalarna gillar jag lika mycket som mobyn, den är så speciell, det är bara som att ha på sig en tight t-shirt, så underbart mysigt...
Användarens profilbild
Av jag71
SKickade ett pm också. Skriver samma sak här (nästan), det är en bärsjalsträff i Uppsala den 1/3. Kolla den tråden och skriv där att du vill se och klämma på trikåsjalar och en ergo så lovar jag att dem gör sitt bästa för att ta med allt vad som finns. :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?