Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker du är lättast att knyta?
En trikåsjal med avsmalnande ändar eller en med "raka"...?
Och: Hur långa är de "avsmalnande" bitarna på de sjalar som har det?

Nej, jag är inte gravid, jag håller på och letar trikåsjal till en kompis som ska få barn i november. Och det måste vara supersmidigt och enkelt för hon är lite otålig av sig.. :wink:
Användarens profilbild
Av hcvc
Sinon är 5 m lång och har långa avsmalnande ändar där ena långsidan fortsätter helt rakt och den andra långsamt smalnar av i ca 50 cm för att sluta i en kortända om ca 10 cm (? Har sålt den vidare och kan ej mäta, så rätta mig om jag har fel.) Alltså inte som ex Stork och Didy som har snedskurna ändar omkring 20 cm och slutar i en spets. Positivt med Sinon var att den var smal (50 cm) och tunn, kändes mycket smidigt men för mig började den skära in i axlar och i midjan redan när bebis var två månader. Men då kändes det ändå dags att byta till vävd. Hade jag fått ett barn till hade jag gärna kört Sino igen.

Har sett en Tricot-slen en gång och den smalnade av i båda långsidorna för att sluta i en rundad kortända. Den var både bredare och tjockare, men jag har ej burit i en sådan. Ger säkert bättre avlastning, men är nog varmare och lite mer otymplig?
Användarens profilbild
Av Ullegulle
hcvc skrev:Sinon är 5 m lång och har långa avsmalnande ändar där ena långsidan fortsätter helt rakt och den andra långsamt smalnar av i ca 50 cm för att sluta i en kortända om ca 10 cm (? Har sålt den vidare och kan ej mäta, så rätta mig om jag har fel.) Alltså inte som ex Stork och Didy som har snedskurna ändar omkring 20 cm och slutar i en spets. Positivt med Sinon var att den var smal (50 cm) och tunn, kändes mycket smidigt men för mig började den skära in i axlar och i midjan redan när bebis var två månader. Men då kändes det ändå dags att byta till vävd. Hade jag fått ett barn till hade jag gärna kört Sino igen.

Har sett en Tricot-slen en gång och den smalnade av i båda långsidorna för att sluta i en rundad kortända. Den var både bredare och tjockare, men jag har ej burit i en sådan. Ger säkert bättre avlastning, men är nog varmare och lite mer otymplig?
Tack för svaret! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?