Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har märkt att det finns många experter här så jag hoppas på hjälp från er. Väntar mitt första barn vilken dag som helst. Hade köpt en BabyBjörn Synergy som jag lämnade tillbaka när jag började läsa lite mer om ämnet.

Vill ha en sele och en sjal och funderar på Manducan och en sjal som heter Bali Baby Breeze (en vävd sjal som ska vara sval) eller kanske Tri-cotti (elastisk utan knutar). Att den är sval är viktigt.

Användningsområdet blir bl a skogspromenader med hunden, det är ganska skumpig terräng. Vad har ni för råd/kommentarer? Bra återförsäljare?[/b]
Användarens profilbild
Av MilanE
Först :app: Det finns bättre än babybjörn ;)

Du kommer säkert att få svar av nån mer erfaren än mig :) Men sele - jag skulle ha köpt en Manduca. Och sjal, då skulle jag nog välja en Sino, som är en sval trikåsjal eller en Bali Baby Stretch till att börja med (de finns ju i superfina mönster också!)

Lycka till med bebisen- vad spännande! o välkommen hit!
Användarens profilbild
Av Gullan
Hej och välkommen!

Återförsäljarna här till höger har alla bra grejer, och kan området :)

Svala sjalar är just den du pratade om, samt gauze, rebozo och mimmis vävda sjal.
Hur som helst blir ju 5 meter tyg lindat runt två varma kroppar varmt :roll: så varmt blir det ju hur som helst - men de är lite tunnare. Dessutom finns det en tunnare Hoppediz nu, som en del här på forumet testat. Själv gillar jag min rebozo när det är varmt - men andra tycker att den känns sträv... Den är inte i bomull utan i något konstmaterial.

Om du hittar en bärsjalsträff i din närhet är jag säker på att de andra tar med sig sjalar för dig att titta och klämma på.

Det viktigaste med sjalen är ändå att färgen och mönstret är "du" - om du trivs kommer du att använda den mycket :)

Lycka till!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Hej och välkommen! :hello:

Det bästa råd jag kan ge är att välj en sjal och/eller sele som du tycker är snygg! Och så är det jättebra att gå på sjalträff och få känna lite på sjalar och selar irl, vet inte om det finns några sjalare i närheten av där du bor?

Manducan som du funderar på är poppis, har provburit i en och det kändes bra (även fast jag bar för kort tid för att uttala mig egentligen).
BBS:en är också mysig, om du bestämmer dig för att köpa en så ta en titt på den här tråden: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=97767
En tricotti (eller en Easyhug som är snarlik) är lätt att sy själv om man kan sy en raksöm :wink: men det brukar kunna gå att få tag på begagnade också. Det finns en tjej här som syr upp liknande också tror jag visst :hmm:
Av Skogsmulla
Tack för alla tips!

Jag bor utanför Nykvarn (2 mil fr Södertälje).
Av eamane
I södertälje finns det ju några sjalare, Lydia bland andra väl? Kolla om det inte är nån sjalträff där eller stockholm är kanske inte helt omöjligt heller? Det är alltid bra att klämma och prova en sjal innan man bestämmer sej för vad man vill köpa. Sen är det bra att kolla beg-marknaden oxå :D Där kan du göra fynd :) Både här, blocket och tradera är bra fyndplatser :) Finns visst även ibland på familjeliv och andra ställen med :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?