Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har en sjukdom som gör mina armar svaga. Min trikåsjal som, jag köpte efter en sjalbarnsträff har verkligen förändrat mitt liv. Jag kan bära min barn så mycket mer nu. MEN den ju lite krånglig att få av och på. Jag skulle vilja ha något som jag snabbt och enkelt kan slänga upp min tremånaders i när jag bara ska förflytta mig i lägenheten men jag villl ändå att kunna använda den längre stunder. Nån form av ergonomisk sele kanske. Mitt barn är tre månader än så länge...

Nån som vet en lösning på mitt problem? :oops:
Användarens profilbild
Av diddeldi
ergonomisk sele, absolut! de flesta funkar bra från tre månader, möjligen att ergo fortfarande är lite stor. men beco butterfly, manduca och angelpack lx passar säkert utmärkt.
Av fröken inga
diddeldi skrev:ergonomisk sele, absolut! de flesta funkar bra från tre månader, möjligen att ergo fortfarande är lite stor. men beco butterfly, manduca och angelpack lx passar säkert utmärkt.
Vad bra. Vilken är enklast att ta på?
Användarens profilbild
Av diddeldi
fröken inga skrev:
diddeldi skrev:ergonomisk sele, absolut! de flesta funkar bra från tre månader, möjligen att ergo fortfarande är lite stor. men beco butterfly, manduca och angelpack lx passar säkert utmärkt.
Vad bra. Vilken är enklast att ta på?
i beco butterfly kan du sätta i barnet först och sen ta på selen, vissa tycker att det är lättare, särskilt på ryggen. andra föredrar det mer traditionella sättet där man först tar på sig selen och sen sätter i barnet som på manduca och angelpack. det är lite en smaksak och det är inte svårt i någon av dem tycker jag :D
Av Ponyo
Du kan kanske dra ihop en sjalträff i Örebro, och testa lite olika?
Jag tycker det är det allra bästa, för alla tycker så olika beroende på vlken kroppstyp man har.

Jag gillar personligen beco butterfly bäst.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Vi har träff hemma hos mig imorgon :D
Jag har en manduca, zingo har en hemsydd sele, Woodgroves har eden MT, nevin har både manduca och flera MT och Sara B har också manduca och MT :D Massor att prova mao 8)
Du hittar ju så det är bara att dyka upp :wink:
Träfftråden :arrow: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... c&start=15
Användarens profilbild
Av zero.sara
Om ett par veckor får jag hem min beco butterfly :floet2: Så då kan du testa den också :D
Användarens profilbild
Av Måsen
Det finns en dubbel bärpåse i trikå som heter ... :hmm: *hjälp mig någon* Tricot nånting?
Den har jag sett användas med liten bebis i och det såg rätt bra ut, inte lika stadigt som långsjal eller sele, men helt klart mycket enklare.
Av Tifflan
tricotti är en "oknyten" trikåsjal som funkar kanon.

Sedan finns ju easyhug som är en vävd "oknyten", inte provat den själv, men många säger att den är bra.
Av fröken inga
LÅter som bra grejer! En sjalträff hänger jag med på nu när man är hemma igen och har lite tid till övers! :-D
Tifflan skrev:tricotti är en "oknyten" trikåsjal som funkar kanon.

Sedan finns ju easyhug som är en vävd "oknyten", inte provat den själv, men många säger att den är bra.
Får intrycket av att all tyngd hamnar på övre ryggen. Kan bli tufft... Annars verkar de himla smarta
Av Jinxan
fröken inga skrev:LÅter som bra grejer! En sjalträff hänger jag med på nu när man är hemma igen och har lite tid till övers! :-D
Tifflan skrev:tricotti är en "oknyten" trikåsjal som funkar kanon.

Får intrycket av att all tyngd hamnar på övre ryggen. Kan bli tufft... Annars verkar de himla smarta
Jag har ju en tri-cotti och den fungerar någorlunda, men som du säger så hamnar tyngden lite högre upp och man får gå och räta till krysset flera gånger. Fast det kan vara att jag inte är van vid själva bärandet ännu.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?