Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Celerona
Har funderat ett tag på att köpa en ergo eller sutemi, har dock rätt stor byst och fått för mig att ergo då skall vara bättre, är detta riktigt?
Kommer både sambon och jag att kunna ha den, han är 190 lång, bred över axlar(och mage :wink: ), jag är 168, smala axlar, breda höfter och som sagt stor bystad. vill ju att båda skall kunna bära bekvämt..
och är det någon som vet om det är stor skillnad på gamla och nya modellen?

många frågor. Några svar?
Av Alexandra
Sutemin känns rejälare och är bekvämare och avlastar bättre, tycker jag, men har man lite större byst kan brösten tryckas ut mellan axelremmarna - det ser inte klokt ut.
Har själv Ergon av den anledningen (är lite fåfäng...)

Ergon går att ställa in bra vare sig man är stor eller liten, och räcker inte midjebältet till kan man köpa till förlängningsdel.
Den passar både mig och min man, jag är 164 och han 183.

Jag har en ergo av den gamla modellen, och har inte provat den nya, men vad jag förstår skall den nya ha lite djupare sittyta för barnet, lite bredare axelremmar samt ett säkerhetsspänne utifall midjebältet skulle öppnas när barnet sitter i.
Användarens profilbild
Av Helena
Alexandra skrev:Sutemin känns rejälare och är bekvämare och avlastar bättre, tycker jag, men har man lite större byst kan brösten tryckas ut mellan axelremmarna - det ser inte klokt ut.
Har själv Ergon av den anledningen (är lite fåfäng...)

.
Hej! Jag har ju en sutemi och det stör inte mig att brösten trycks ut litegrand. Genom historien har väl bröst sett ut på de mest knasiga vis, beroende på mode. Fast jag har väl inte så väldigt stor byst.
Jag testade ergon igår (den gamla modellen) och jag tyckte den kändes väldigt bra, fast det är ju svårt att säga när man bara testar en liten stund. Sutemin har ju bredare axelband som kanske känns skönare i längden. Men det kändes på något vis som om barnet kom lite närmare kroppen i ergon, den kanske är lite smidigare på något vis. Min pojke är ju bara 11 månader så sittytan räckte ju absolut till för honom i ergon också.
Användarens profilbild
Av marlene
Jag har en ERGO och är super nöjd, jag är 1,65m och oxå rätt storbystad. Jag tycker ERGOn är helt underbar. Men den sitter inte så himmla bra på min sambo han är 1,95m. Jag tror han har för lång rygg så tyget räcker inte till så midjebältet hamnar fel. Men det finns andra som är lika långa som den sitter bra på så man måste nog prova.
Av Celerona
det bästa blir nog att ta med sambo och unge till en återförsäljare och prova ergon ordentligt, verkar inte finnas någon sutemi försäljare i närheten och det lät lite obehagligt att brösten trycktes ut..
ja ja får se hur det blir.
För man har väl nytta av en ergo/sutemi, dottern närmar sig ju ändå året men man orkar väl bära henne? och hon får väl plats?
många frågor blir det :?
Användarens profilbild
Av marlene
det bästa är nog att prova
Jag bär wille utan probelm i ERGOn och han är 16 månader och väger 12 kilo, jag kan utan problem bära 1-2 timmar eller mer utan att känna nått
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?