Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kissen
Jag har just köpt en sån men tycker det verkar så krångligt att sätta i min dotter. Har tittat runt och tycker beco butterfly verkar bättre :roll:
Någon som har en 4th gen? Har jag gjort ett dåligt köp? är butterfly bättre?

En sak till, den där huvan, hur sjutton funkar den? :roll:

Tacksam för svar :)

(hoppas jag postade på rätt ställe)
Användarens profilbild
Av frida
Nej inte är det ett dåligt köp! :D Hur gammalt är barnet och menar du på rygg eller mage?
Jag brukar knäppa selen lagom hårt runt min mage och löst i axelremmarna. Sen i med barn och spänna axelremmarna.
Huvan fäster du med kardborren så att den sticker upp ur fickan, sen med snoddarna i öglorna på bröstspännet (eller runt axelremmen och fäst i egen snodd)
När min tös somnar på magen tycker jag inte det behövs nåt huvudstöd, men det är en smaksak.
Senast redigerad av frida den tor jul 03, 2008 21:54, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av kissen
frida skrev:Nej inte är det ett dåligt köp! :D Hur gammalt är barnet och menar du på rygg eller mage?
Jag brukar knäppa selen lagom hårt runt min mage och löst i axelremmarna. Sen i med barn och spänna axelremmarna.
:) Dottern är född 22/3 så drygt 3 månader är hon :) Hon hatar att sitta så hon inte ser tyvärr :? Är verkligen nybörjare så hoppas ni experter kan tipsa mig lite :)
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Nej det är absolut inget dåligt köp!! :this:
Vad exakt är det som är problemet?? Bär du på mage eller rygg?

Huvan fästs med kardborreband inne i fickan. När barnet somnat drar man upp huvan och fäster spännena i D-ringarna. Svårt att förklara, hoppas du fattar...
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
kissen skrev:
frida skrev:Nej inte är det ett dåligt köp! :D Hur gammalt är barnet och menar du på rygg eller mage?
:) Dottern är född 22/3 så drygt 3 månader är hon :) Hon hatar att sitta så hon inte ser tyvärr :? Är verkligen nybörjare så hoppas ni experter kan tipsa mig lite :)
Ah ok! Hon kanske egenbtligen behöver växa till sig lite då för att den ska vara optimal. Hur gör du när du tar på den?
Användarens profilbild
Av Scilla
Jag har precis köpt en butterfly och där kan man snacka krånglig - tycker jag! Vi har haft 4th generation länge innan och den är fantastiskt enkel tycker jag, vi får se om jag kommer att vänja mig vid denna nya. Men det är klart, till en sån liten bebis kanske butterfly är bra, samt om man tycker att det är svårt att få upp dem på ryggen.
Användarens profilbild
Av kissen
kajsa kavat skrev:Nej det är absolut inget dåligt köp!! :this:

Huvan fästs med kardborreband inne i fickan. När barnet somnat drar man upp huvan och fäster spännena i D-ringarna. Svårt att förklara, hoppas du fattar...
Jag har bara testat några ggr, är så rädd att tappa henne (mes) såg att butterfly hade någon slags ficka som verkade smart. Men när jag fått i henne så tycker jag verkligen om den massor :) Kan man ha 3 månaders på ryggen? Eller vilken ålder är lämplig? Hon försvinner liksom i den på magen :roll:
Användarens profilbild
Av kissen
kajsa kavat skrev:
kissen skrev:
Ah ok! Hon kanske egenbtligen behöver växa till sig lite då för att den ska vara optimal. Hur gör du när du tar på den?
Jag liksom spände bältet runt midjan och dom på sidorna, stoppade i dottern och sist spände jag bakom ryggen liksom :) Kanske behövs mer övning. Har en mei tai också. Kanske den är bättre tills hon växt lite till?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
kissen skrev:

Jag har bara testat några ggr, är så rädd att tappa henne (mes) såg att butterfly hade någon slags ficka som verkade smart. Men när jag fått i henne så tycker jag verkligen om den massor :) Kan man ha 3 månaders på ryggen? Eller vilken ålder är lämplig? Hon försvinner liksom i den på magen :roll:
Nej, det är läskigt att svinga upp dem ibörjan! Och visst kan du ha henne på ryggen om du vill, men jag personligen har kännt att det varit lite jobbigt att ha dem där längre stunder när de är så små. Man har ju inte riktigt samma koll på dem där bak. Men vid tvätt/disk/dammsugning osv här hemma är det ju super. Utomhus och med mycket stimulans runtomkring har det dock kännts bättre att bära på magen fram till i alla fall 7-8 månaders ålder.
Användarens profilbild
Av kissen
kajsa kavat skrev:
kissen skrev:

Nej, det är läskigt att svinga upp dem ibörjan! Och visst kan du ha henne på ryggen om du vill, men jag personligen har kännt att det varit lite jobbigt att ha dem där längre stunder när de är så små. Man har ju inte riktigt samma koll på dem där bak. Men vid tvätt/disk/dammsugning osv här hemma är det ju super. Utomhus och med mycket stimulans runtomkring har det dock kännts bättre att bära på magen fram till i alla fall 7-8 månaders ålder.
:) Jo du har nog rätt känns bättre att ha henne på magen nu. Jag får fortsätta att öva och kika runt här. Jättetrevligt forum :)

Tack så hemskt mkt för svar :tumsup:
Användarens profilbild
Av frida
När min dotter var pytte hade jag henne i en liten filt innan jag stoppade henne i sele eller MT. Då blev hon ett stadigare "paket". Men nu är det tokvarmt så kanske det inte är bra just nu.
Ang på ryggen är det viktigt att hon har bra stöd för huvudet (ja på magen också men där kan man stödja med hand om det behövs)
Användarens profilbild
Av kissen
frida skrev:När min dotter var pytte hade jag henne i en liten filt innan jag stoppade henne i sele eller MT. Då blev hon ett stadigare "paket". Men nu är det tokvarmt så kanske det inte är bra just nu.
Ang på ryggen är det viktigt att hon har bra stöd för huvudet (ja på magen också men där kan man stödja med hand om det behövs)
När jag har henne på magen så når hon inte över kanten än :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?