Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Är i valet och kvalet vad jag ska köpa för sjal. Väntar första barnet och tycker att baby bundlern verkar jättemysig. Samtidigt känns det som att det kanske är bättre att köpa en vävd sjal eftersom den har längre användningstid, isåfall blir det en Hoppediz. Hur länge funkar en elastisk sjal?
Tips och råd emottages tacksamt :-)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Glömde två frågor:
Jag är 160 lång och stl 36 på överdelar, hur lång sjal behöver jag för att kunna göra alla knytningar?

Är det någon som har, eller vet var det finns, bild på baby bundlern i aubergine?
Användarens profilbild
Av annamedsamuel
När Samuel var ungefär ett halvår och jag ville ha honom på ryggen i Baby Bundlern började han kasta sig bakåt och sträcka sig efter saker i affärerna. Även om han uppskattade denna frihet mycket, så bytte jag till vävd sjal. En elastisk sjal funkar inte så bra i dessa lägen... :wink: Men vissa barn är inte så aktiva och inte så tunga som Samuel var och kan sitta i en elastisk sjal längre tid.
Man brukar väl säga att 4,6 meter räcker för alla knytningar om man är normalstor och du är ju varken lång eller bred, så det måste definitivt funka för dig. Lycka till!
/Anna
Användarens profilbild
Av Helena
För oss funkade sjalen tills Miles var cirka sex månader, han var inte alls tung, men han rörde sig för mycket i den, så det blev ostadigt och obekvämt att bära. Jag tycker inte att det är kul att göra ryggknytningar med elastiska sjalar överhuvudtaget, det är lätt att tyget snor sig och svårt att få det bra.
Men jag skulle nog ändå trots allt rekommendera en elastisk sjal till en nyfödd och sen byta ut den till en vävd efter ett halvår eller så.
Användarens profilbild
Av HelenaW
Jag började med en Moby Wrap när Matilda var nyfödd, första gången jag bar i sjal. Den är jättemjuk och härlig, lätt att lära sig knyta. Nu när hon är 4 månader (och redan 8 kg tung...) har vi köpt en Hoppediz. Känner att den är betydligt stabilar, särskilt om man ska bära länge. Men vi bär fortfarande i Mobyn (och hoppas kunna göra länge än!), mycket smidigare att lyfta i och ur henne utan att ta av sig sjalen, än med Hoppedizen som mer känns som att har man väl knutet på sig den så vill man ha henne där länge (typ om man är ute och går). Hemma är det smidigt med Mobyn när det ska ammas och bytas t ex. Jag skulle inte vilja vara utan nån av dem!

Men det är en djungel :wink: , så jag kan bara önska dig lycka till!
Användarens profilbild
Av Alven
Jag bar i Mobyn tills David var 8 månader och knappt 10 kg. Han blev för tung för att bäras längre sträckor i Mobyn, även om han är en ovanligt aktiv kille i vanliga fall blir han helt lugn när han sitter i sjalen... Fast jag använder faktiskt Mobyn fortfarande när han vill sova i sjal hemma, det är den klart gosigaste av mina 4 sjalar :) (han väger drygt 11 kg nu)
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag tycker inte babybundlern fungera så bra till torkel. Han är 4 månader och väger ca 7,5 kg. Han är för rörlig och trycker sig utåt i sjalen och då ger tyget efter för mycket. Jag bär numera i vävd sjal.
Till Tova hade jag vävd sjal från början och det fungerade utmärkt till nyfödd.
Användarens profilbild
Av Anna
Här kommer en bild på en baby bundler som är väldigt lik aubergin. Detta är dock en äldre variant som jag tror hette plomon, och jag tycker nog aubergin är lite mörkare.

Bild
Av Alexandra
Jag hade valt en elastisk sjal till en nyfödd, och sedan bytt ut den mot en vävd när bebisen "vuxit" ur den.
För oss funkade elastisk (vi har en Moby) fram tills att Tindra vägde runt 9 kg.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Tack för alla tips! Vi har bestämt oss för att det blir en elastisk sjal till att börja med, och så köper vi en vävd när knyttet blir lite större.

Anna; vad fin den var. Är aubergine lika lila eller går den mer mot brunt (som en aubergine) eller mot vinrött. Tycker det är så svårt att få en uppfattning om färgen när man ser de pyttesmå färgrutorna på skärmen :-) Såg förresten på din hemsida att färgen är på ingående.Vet du ungefär när?
Användarens profilbild
Av Anna
Hej, det har varit lite olika i de olika sändningarna faktiskt, men den är lila det är den - fast om man skall välja om den går mot brun eller vinröd så är det nog med vinröd. Är du intresserad så skicka ett mail till sjalar@spencer.se eller ett pm så kankse jag kan skaka fram en 5.1m ganska omgående om jag har lite tur.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?