Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!
Har hittils burit min 2 månaders i trikåsjal, babylonia tricotslen. Men nu när det är sommar känns trikåsjalen ganska varm så jag funderar på att köpa en vävd tunnare sjal.
Överallt står det att dom ska vara svårare att knyta, så jag undrar hur krångligt är det egentligen? Är dom tunna sjalarna stabila? Har också en manduca som är väldigt stadig, men sjal är juh mycket skönare att bära i.
Användarens profilbild
Av milimani
En tjock vävd sjalkan kännas lite svår att få till innan man vant sig, men med en tunn är det enklare. Min första långsjal var en tunn, sval skrynklig gauze. Det var jätteenkelt att få till den och den avlastar bra, men inte lika bra som tex en tjockare sjal. Men sen finns ju den nya tunna hoppedizen, också lätt att knyta. Liksom easycare som med är tunn. Båda de sjalarna avlastar väldigt bra.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag som började bära i vävd med Skrutt. han var runt tre månader då jag började bära honom i sjal. När de två små kom så hade jag burit i ett år ungefär och skulle då prova trikåsjal till dem två små och det var svårt! En trikåsjal är man tvungen att dra åt så innåt i och den ger efter en massa och de sitter ju inte alls lika stadigt osv osv.

Det är en vanesak. En övningssak om man så vill. Jag tycker att det är mycket enklare med vävd
Användarens profilbild
Av Nova
Jag gick från trikåsjal till en Storchenwiege och tyckte att den vävda var jättetjock och svårknuten.
Jag sålde den och köpte en Easycare. Den var tunnare och mer lättknuten.

När jag nu fick barn igen för några månader sedan tyckte jag att trikåsjalen kändes svajig nästan redan från början.
(Utom BaliBabyStretch som är superstadig) Jag började med vävd betydligt tidigare denna gång.

Det är med andra ord en vanesak.
Senast redigerad av Nova den tis jun 10, 2008 20:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av mica
Det var mest en vanesak för mig. Jag bytte när sonen var ett halvår och då fick jag så mycket bättre avlastning med den vävda att det var enkelt att byta.
Av Ponyo
Jag får tyvärr inte till en vävd sjal, utan föredrar MT. Den avlastar underbart bra, men det är inte alls lika mycket tyg.
Av sunnanvind
Tack för alla svar! Nu finns ingenting som hindrar mig från att beställa någon av de tunna snygga sommarsjalarna :)
Bubbi: har precis beställt mönster på en MT, hoppas att jag lyckas sy ihop ngt skönt & snyggt!
Användarens profilbild
Av Nova
Beställ något riktigt fint nu då! :wink:

Och lycka till med sömnaden!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?