Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Maske
Jag vill köpa en sjal men kan trots all info på den här sidan inte välja. Ska få barn nu i maj och vill därför ha en rätt sval sjal. Den får gärna se lite diskret ut. Tycker att vissa ser så stora ut, som tröjor, och det tycker jag inte är så jättefint. Vill heller inte betala 7-800 som många verkar kosta. Minimundus är lite billigare, liksom Moby Wrap. Är de bra?

Tack för hjälpen!
Användarens profilbild
Av naimiez
Köp begagnat här.....brukar vara i väldigt bra skick ;-)

Moby Wrap är bra sjal för pengarna. Baby Bali Breeze, Marimekko och SINO är två tunnare sjalar som är bra med lite dyrare då ;-)

Gå på sjalträff och kläm lite ;-)
Användarens profilbild
Av milimani
En sino tycker jag absolut. Sval, lite tyg och är enfärgad. Finns bla i svart, olika blå, grön, vit, beige etc.

Visserligen dyrare än moby men mobyn är väldigt tjock och blir varm. Försök få tag i en begagnad sino här på Sjalbarn eller köp en ny och sälj vidare sen.
Av Maske
Tack båda! Kanske ska hålla utkik efter en sino då.

Tar gärna emot fler svar.
Användarens profilbild
Av Myrten
Det brukar ofta ligga Sinos ute på Blocket. Sök på "bärsjal" över hela landet. Jag köpte en nästan helt oanvänd för 500 kr där.
Användarens profilbild
Av jazoo
Trikåsjal är helt oslagbart för små bebisar och jag rekommenderar också en SINO, den är tunn och sval och snygg.

Annars finns ju också tunna vävda sjalar, typ gauze som också fungerar bra för små nyfödda, men vissa tycker att det inte riktigt är lika lätt att lära sig knyta som trikåsjalen om man är nybörjare.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Ett alternativ om du inte vill ha så mycket tyg omkring dig, som en extra tröja nästan som du skriver, är att du köper en sele. Exempelvis Manduca kan du ha från det att barnet är nyfött och upp till ungefär 20 kg. med en sele blir det inte heller lika varmt eftersom det är mindre tyg det handlar om. En sele är dock lite dyrare i inköp men den har ju lång användningtid å andra sidan.
Dock måste jag ju säga att trikåsjal är mysigast :heart:
Av Maske
Nu är jag tillbaka. Har fått syn på en fin Baby Bali Stretch. Nu undrar jag vad skillnaden är mellan den och Baby Bali Breeze? Stretchen hittar jag hos ett företag, men inte Breezen.
Av eamane
Både bali stretch och breeze finns hos edenbaby.se. Skillnaden är att stretch är en trikåsjal och breeze en vävd. En trikåsjal är mysigast att börja med till en nyföding och bali stretch ska vara en tunn och stadig sjal som man kan ha lite längre med. Sen är det en del som börjar med vävd sjal direkt och nu till sommaren är väl breeze en att rekommendera. Men kolla mer på edenbaby och försök ta dej på en sjalträff för att klämma och prova!
Av Maske
Tack eamane. Nu såg jag att Breezen fanns också. Då ska jag fundera på/övertala sambon att beställa en Stretch. Såg en fin färg där.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Baby Bali Stretch är min absoluta favorit bland trikå-sjalarna, men en liten tanke bara: Det är en bred trikåsjal och kan säkert uppfattas som lite "bylsig" om man inte är van vid det. Vill du ha en tunn och smal är nog en Sino bättre, men den har betydligt kortare användningstid å andra sidan. Balin kan du bära i länge :wink:
Av Maske
Tack tack. Vad svårt detta är. Men kan man amma barnet i båda sjalarna?
Användarens profilbild
Av lisusanne
Sjalar och Mei Tai eller liknande går alla bra att amma i! Fördelen med alla de här är att de är så flexibla, du kan alltid släppa efter och ordna till så att det blir som du vill ha det just för stunden. Sedan är det en smaksak vilken sort du föredrar. Men det kan nog variera en hel del, både över tid och beroende på situation. Det är nog ganska vanligt att när man väl börjat sjala så vill man ha fler och olika sorter. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?