Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lenaskeå
Hur tycker du att den perfekta samling sjalar ser ut? Givetvis skulle det vara en sjal av varje märke, varje färg osv.. ..men om man ska var LITE realistisk.. :lol:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Till att börja med så måste man ju ha en trikåsjal till första tden. Eller två förresten, så att man kan tvätta också :lol:
Och så ett par ringsjalar, de star ju så liten plats och man kan ha en i väskan så att man alltid har en med sig, och en i vagnen. Och en i bilen.

Till sommmaren måste man ju förståss ha en sommarsjal, en tunn vävd som itne blir så varm. Den kan man även ha innomhus året runt, om man inte väljer att ha en annan sjal til det ändamålet. :wink: och så måste man ju förståss ha nån lite tjockare vävd, typ Indio, Easy eller stork.

Och så måste man ha en sele, och en till mannen :lol: eller ska han ha en egen sjalgarderob?

Förresten så kan det vara bra med en snyggare festsjal också. Ringsjal eller långsjal, beroende på när på året det är och hur stort barn man har.

Och så kanske nån sjal till bara för att det är kul och för att man vill variera sig. 8)
Användarens profilbild
Av Foxan
1 trikå
1 lång vävd
1 sval lång vävd ;)
1 kort vävd eller 1 ring
1 MT eller sele

Fast det är ju i den perfekta världen... :roll:
Funkar aldrig i verkligheten... :oops:
Användarens profilbild
Av jag71
1 lååång vävd dvs minst 6 meter (min hoppis london)
2 lite kortare lång vävd runt 4,5-5 meter (min hemsydda Elsa -döpt innan ella roo kom med sin och så en lila hoppis florens - då kan man bära två)
1 sval vävd lång tynre sjal (mimmis krinklade)
3 ringsjalar (en i köket, en i bilen, en i väskan - alla gjorda av mig)
1 kortsjal (min hoppe nairobi)
1 docksjal (om inte barnen vil ha den så blir det en bra halsduk eller som huvudstöd när barn somnat på ryggen - min tös har en hoope nairobi)

Sen har jag några till men inte så många. Några selen som jag sytt och lite så.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Just det, ja. Klantigt av mig att glömma kortsjal :duh: :hellu: en ca 3,6-3,7 och en bärabarn-sjal.
Och så förståss docksjalar :loving: så söta små ringsjalar eller en långsjal, som är så bra att ha som halsduk eller huvudstöd åt sovande barn, som jag71 så klokt säger. Jag kör med rebozo till min lilla men hoppedocksjalarna är ju skitsnygga!
Användarens profilbild
Av diddeldi
om jag ska vara riktigt ärlig så skulle jag klara mig med en sele och en långsjal (4,7 m). men det vill jag inte. minimum för att det ska vara praktiskt är nog två selar, en mei tai, två långsjalar (4,7 och 5,4) och en ringsjal. fast har man råd tycker jag man kan kosta på sig de man är sugen på.
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Som den samling jag har plus Moby trikåsjalen som jag tyvärr sålt ( :( )
1 långsjal
1 Ergo NG sele
1 MT
1 ringsjal gärna rebozo

Fast m å s t e jag välja en blir det Ergo:n :D
Användarens profilbild
Av zero.sara
Tycker min sjalgarderob stämmer bra med mina behov just nu
2 långsjalar (4,7 och 5,2 didymos)
1 kortsjal (2,75 hemsydd)
1 sele (manduca)
1 vattenringsjal (superbra på badhuset, hemsydd)
och så har jag en trikåsjal (mam eco) som jag inte vill skiljas från, den får vara med och sjaldema för pyttisar :wink:

Men skulle lätt kunna tänka mig att ha minst en sele till (beco) och några stycken sjalar till (ellevill, bärabarn, BBS) ..... Men det är ju inte nödvändigt :roll:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Baserat på mig själv ang. erfarenhet och längd/vikt och hur tunga bäbisar jag haft så skulle jag säga att en super-slimmad med funktionell sjalsamling är...

2 st diagonalvävda långsjalar på drygt 4½ meter
1 st diagonalvävd kortsjal på 2½-3 meter någonstans

MEN samtidigt tycker jag att man, totalt sett , från pyttebäbis upp till självgående barn, kanske ffa om man är nybörjare med sjalar och ryggknyt även gärna kan ha minst...

1 st trikåsjal
1 st ringsjal
1 st bärpåse
1 st sele

...för det finns ju som sagt var för och nackdelar med de olika bärdonen, även om alla kanske inte är supernödvändiga! :wink:
Användarens profilbild
Av primusbarn
Som relativ nybörjare så tycker jag att jag fått ihop en ganska ok samling

1 Sino
1 Gauze
1 Ergo
1 Ringo
1 Mei tai
En Bali Baby Breeze är beställd och till hösten tänkte jag köpa en kraftigare långsjal men jag vet inte vilken än.
Dessutom funderar jag på att sy en sele/mei tai-hybrid.

Wrath of the Infinite is a major expansion in Path[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?