Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej! Jag heter Cattis och är ny på det här forumet. Nu hoppas jag att jag kan få lite hjälp i sjaldjungeln. Har varit runt på olika hemsidor/webshops och kikat...även frågat på andra forum/lista. Tills jag hittade hit.
BabyBundlern har många tipsat mig om..men även ultimate babywrap...tricoslen och Hugabub.
För det första så har jag aldrig använt sjal. provade babybjörn när min andra son var liten...men jag orkade inte för axlarna.
Så nu tänkte jag prova med en elastisk bärsjal till min minsta kille, Melvin som blir 3 månader den 12 februari. Nu väger han ca 6700g (stor grabb :) Jag håller i kurser och Melvin följer med och då tänkte jag att en bärsjal skulle vara toppen att använda+ till många andra saker såklart.
Hur länge kan man ha en elastisk sjal? Har läst här inne att tex BabyBundlern blir väldigt varm till sommaren...men då kanske jag måste byta?!
Jag har kikat runt och läst en hel del. Men vill ändå fråga...en gång till. :?
Har så svårt att bestämma mig. Jag bor på en liten ort..så möjligheter till att prova en sjal är nog svår. Känner ingen som använder sjal heller.
Hoppas jag får svar...vill beställa en så fort som möjligt .. Ni kanske även har tips var jag ska handla den...där man får snabbaste leveransen och bra bemötande.
Hälsningar Cattis *vilse i bärsjals världen* :roll:
Användarens profilbild
Av Tiz
Du bor inte i närheten av nån annan härifrån som kan visa dig då? Det ordnas ju bärsjalsträffar både här och där. Kolla även inne på bärsjalsambassadörer om någon finns i närheten.

Annars kan jag ju röra till det lite mer för dig ;) Varför inte satsa på en vävd sjal direkt? De avlastar lite bättre och håller längre i den bemärkelsen att du kan bära längre upp i ålder än med en trikåsjal.
Användarens profilbild
Av mojsan
.. och välkomen hit! Du kommer att få många bra tips och råd, kanske så du inte vet i början, men det är på en högre nivå atv okunskap :wink:

Babybundler har jag själv burit i, den är stadig och bekväm men som du säger, lite varm. Vad jag förstått är sjalar i modalblandning lite stadigare, sino är en sådan, och den ska oxå vara hyffsat sval för att vara elastisk. Finns på sjalar.nu och babyheaven.se. Men dina frågor skulle jag kolla upp den. Båda ställena ger bra service, det ena enligt andra, den andra vet jag själv om.
Av cattis
Tiz skrev:Du bor inte i närheten av nån annan härifrån som kan visa dig då? Det ordnas ju bärsjalsträffar både här och där. Kolla även inne på bärsjalsambassadörer om någon finns i närheten.

Annars kan jag ju röra till det lite mer för dig ;) Varför inte satsa på en vävd sjal direkt? De avlastar lite bättre och håller längre i den bemärkelsen att du kan bära längre upp i ålder än med en trikåsjal.
:lol: Ingen fara..rör till mer...är ändå en vimsig ammande mamma nu :roll:
ska kolla det du tipsade om...
~Cattis~ *som vimsat ännu längre in i snåren*
Av cattis
mojsan skrev:.. och välkomen hit! Du kommer att få många bra tips och råd, kanske så du inte vet i början, men det är på en högre nivå atv okunskap :wink:

Babybundler har jag själv burit i, den är stadig och bekväm men som du säger, lite varm. Vad jag förstått är sjalar i modalblandning lite stadigare, sino är en sådan, och den ska oxå vara hyffsat sval för att vara elastisk. Finns på sjalar.nu och babyheaven.se. Men dina frågor skulle jag kolla upp den. Båda ställena ger bra service, det ena enligt andra, den andra vet jag själv om.
Tackar och tar emot alla tips! Här ska kollas :)
~Cattis~
Av Aelia
Nu tjatar jag igen, när jag säger att sino är väldigt bra elastisk sjal. Köpte den till min son när han var 5 månader, och den funkar perfekt. Min grabb vägde 8 kg för ca 3 v sen , och jag kan bära i en rätt länge utan problem. Jag hade vävd från början till min son och ångrar att jag inte köpte en elastisk från början. Ska köpa en vävd om nån månad *L*
Användarens profilbild
Av Ingrid
Hej!
Eftersom din pojke snart är tre månader och väger nästan 7 kg, tror jag att en vävd lång sjal kan vara ett ganska bra alternativ också. Om han börjar bli stadig i nacken, finns det bra knytningar som passar bättre för vävd sjal, som är lite enklare att göra, så det kan fungera väldigt smidigt det med. Men det beror också på vilket behov av avlastning du har.

Jag har tagit fram en guide för hjälp att välja vilken typ av sjal som kan passa bäst, som du kanske kan ha hjälp av. Man får svara på några frågor och får sedan ut olika alternativ med förklaring till. Den är ganska grundläggande och det du kan få hjälp med är framförallt vilken typ av sjal som skulle kunna passa dig bäst, som tex antingen vävd lång sjal eller trikåsjal. Du hittar guiden på vår hemsida
www.babydesign.se
Längst ner på första sidan hittar du en länk till bärsjalsguiden. Det finns även en länk i menyn på vänster sida.

Lycka till och hoppas du hittar en sjal du blir riktigt nöjd med!

MVH
Ingrid
Av cattis
Tack för alla svar :D Här behöver man inte vänta länge på att få svar på alla funderingar man har...
Jag har nu beställt en sjal... :lol: jag valde Baby Bundler. Sinon var jag oxå sugen på efter allt jag läst om den..men eftersom man är en fattiglapp efter jultiderna blev det den billigare. Nu längtar jag...har betalt och allt men det dröjer väl tills nästa vecka innan jag får sjalen....Så får jag väl hoppas sen att jag fixar att knyta och få på mig bärsjalen..och såklart få i Melvin in den...Tänk om han inte vill sitta/ligga där.. :shock: åhhh...det ska bli såååå spännande....läääängtar...

~Kram/Cattis~
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?