Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Tycker den är vacker och den verkar vara en populär sommarsjal men...
Hur pass stabil och avlastande är den när barnen börjar väga tvåsiffrigt?

Upp till hur många kilo tycker ni att den fungerar?
Eller är det kanske olika för olika knytningar?
Användarens profilbild
Av jag71
Jag har ingen gås utan en mimmis krinklade och i den bär jag med lätthet min Skrutt som fyllt tre och väger 15-16 kilo. Bär små tösena också och dem väger ju tio kilo styck och jag har burit båda samtidigt i mimmis krinklade. Så upp till 20 kilo går det att bära utan större problem.
Av anna m
Jag bär mina tjejer på runt 12-13 kilo. Men jag tycker nog att det är skönare med diagonalvävd när det gäller ryggsäck i alla fall.
Användarens profilbild
Av annikar
Förra sommaren barn jag Samuel 2.5 år och typ 13 kg på ryggen utan problem. Han ville bli buren ca 30 minuter max åt gången.
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag köpte en gås förra sommaren och bar då min treåring på ryggen. Det blev ju inga långa sträckor (hon vill gå) men funkar riktigt bra.
Fast ska jag bära stora barn långt och länge väljer jag ett annat bärvärktyg; diagonalvävd långsjal, Mei Tai eller möjligen sele.

Fördelen med gåsen är att den är sval, snygg och tar liten plats i väskan.
Användarens profilbild
Av kitara
Oh, tack för era svar! :D Det låter ju hoppfullt.
Min lilla kille är 10 månader och väger ca 10,11 kilo.

Ska nog köpa mig en gås när jag får lite slantar över...
Om jag bara kan bestämma mig för vilken, tycker jättemycket om både Oliv och Choklad!
Användarens profilbild
Av svas
Oliven är fin säger jag som har en. I somras bar jag Sverre som då vägde ca 8 kg, men jag bar långt och länge (vandring i Italienska berg).
Användarens profilbild
Av svas
Bjuder på en Olivbild. Men jag kallar min gås för Militär, för den har samma gröna färg som arméns gröna skjortor.

Bild
Användarens profilbild
Av kitara
Åh! :love: Ääälskar den färgen! Precis militärgrönnyansen! (borde finnas en dregglande smiley)
Och jag har faktiskt en brun MT på väg hem (dock inte chokladbrun) så det får nog bli en vacker grön gås.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Ooooooooj, dubbelt, se nedan.
Senast redigerad av Mamma Eli den sön apr 06, 2008 15:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Bär emellanåt min 2-åring i min gås, också gröööön. :loving: Han väger runt 13 kg och det fungerar rätt bra. Visst blir det småtungt, men sjalen är så smidig att ha med och så lätt att knyta att det blir den som följer med oss! Sonen vill gärna upp och ner hela tiden och jag vet aldrig hur mycket bärande det blir frågan om...

Bär honom mest på magen, trots vikten, för han gillar det bäst. Han vill gärna pussas och kramas och det går ju inte på ryggen. :loving:
Användarens profilbild
Av kitara
Oh vad gulligt! *smälter*

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?