Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lenaskeå
Är det någon som vet någonting om den selen? Den såg fin ut i en annons men jag har inte hört nåt om den... Någon?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Det finns en bärsele som heter snugli, som ser lagomt obekväm ut, kan det vara den?

Hittade bild på blocket:

Bild
Senast redigerad av mari_tres den lör mar 29, 2008 21:01, redigerad totalt 1 gånger.
Av Lenaskeå
Japp det är den! Du tycker inte den ser bra ut? Jag har inte så mycket erfarenhet av selar. Bara Baby Björn som jag inte tyckte om & nu har jag precis köpt en patapum.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Avbärarbältet (midjebältet) ser rätt så smalt ut och jag tycker personligen att det ska ta en rätt stor del av tyngden. Patapumen är garanterat skönare att bära med, tycker inte att snuglin ser ut att vara ergonomisk varken för barn eller bärare. Rätt lik babybjörn fast ser om möjligt ännu mer obekväm ut... :?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Såg ju nyare ut iallafall =)

Vad man väljer att bära med är ju individuellt, och smaken är som bekant som den viss kroppsdel... hittade då jag letade den här sidan: http://www.shopping.com/xPP-baby_carriers-snugli men det är lite svårt att utifrån en bild på en sele se hur den är att bära i.

Jag (och de flesta här på SB antar jag) rekomenderar i första hand en sele som man vet är ergonomisk, exempelvis Patapum, Ergo, beco, manduca och sutemi. Jag föredrar Becon och långsjal, och har även en Patapum som är skön att bära i.
De går ju även att bära på ryggen med och kan användas till lite större barn. Jag vet inte hur länge snuglin kan användas?
Av Lenaskeå
Trodde att barnet satt bra i den här, men jag tror nu att snuglin får vara! Tack för dina råd! Jag har en Patapum men jag skulle vilja ha lite mer stöd för huvudet. (min son är 5 mån) Jag har bara provat den en gång men den är ju klart bättre än BB!

Har långsjal oxå, men det är skönt att ha en sele som går snabbare att ta på! Får kolla & se om jag kan hilla någon annan sele, beco har jag blivit nyfiken på.. Har du nån över? ; )
Användarens profilbild
Av mari_tres
Lenaskeå skrev:Trodde att barnet satt bra i den här, men jag tror nu att snuglin får vara! Tack för dina råd! Jag har en Patapum men jag skulle vilja ha lite mer stöd för huvudet. (min son är 5 mån) Jag har bara provat den en gång men den är ju klart bättre än BB!

Har långsjal oxå, men det är skönt att ha en sele som går snabbare att ta på! Får kolla & se om jag kan hilla någon annan sele, beco har jag blivit nyfiken på.. Har du nån över? ; )
Har ju visserligen två stycken, men jag tror att jag behåller dem =) De används båda två (fast egentligen skulle vi bara behöva en. egentligen skulle vi bara behöva en sjal också...) jag kan verkligen rekomendera en Beco :lol: Nu när Mancucan har kommit så är det många som kommer att rekomendera en sådan också. Men Becon är snyggare 8)
Användarens profilbild
Av Sami
var som en bärpåse typ men hade även ett innandömme som en sele jag minns inte exakt hur den såg ut faktiskt men jag minns att den var ljusblå och rosa melerad!!! den var inte så hemskt bekväm men jag minns att jag använde själva bärpåsedelen...

Jag har ju sett en del bärdon sedan 1985 när jag fick mitt första barn...

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?