Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av boosten
Jag går liite i Girasol-tankar inför min födelsedag. Är ju bara ett halvår kvar.. :oops: Och Girasolen har ju en avigsida har jag läst, men hur mycket syns det med en enfärgad sjal egentligen? Nån som har/har sett en enfärgad? Funderar på en olivgrön faktiskt..
Användarens profilbild
Av tinaw
Har ingen enfärgad, men om inslag och varp har samma färg syns det inte alls. Vet inte om de har samma färg, dock.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Det syns inte så mycket på en enfärgad, men det är olika färg. Är bara snyggt tycker jag, ger sjalen lite liv.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Jag har en olivgrön Girasol. Det är skillnad på färgerna men de är fina båda två tycker jag. Har tyvärr ingen bild på det och kommer inte hinna fixa på ett tag heller. Men det är absolut inte störande tycker jag.
Användarens profilbild
Av boosten
Tyras å Knuts mamma skrev:http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=12657

Jag har en enfärgad girasol, såhär ser den ut, rätsidan är egentligen den mintgröna. Tycker det är fint med de två sidorna :D
ja just det! Konstigt att färgerna är såå olika, men fint! :D
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Så olika är inte den olivgröna. Mer Rätsidan är Olivgrön och avigsidan är ljusare grön.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Nu blev jag också lite sugen.... Måste nog läsa mer om Girasol. Hur skiljer den sig från Rebozon? Någon som vet?
Användarens profilbild
Av Elin G
Sara med 98+02+05 skrev:Nu blev jag också lite sugen.... Måste nog läsa mer om Girasol. Hur skiljer den sig från Rebozon? Någon som vet?
Den är diagonalvävd och saknar fransar. Sen är den 100% bomull. Tjockare än rebozo har jag fått bilden av och inte lika glatt heller. Nån som har båda kan säkert komma med fler skillander. Jag har trots allt aldrig burit i varken girasol eller rebozo.
Av Bodil
Hej,
jag kan ju också svara här angående Girasolen. Jag är återförsäljare för dem i Sverige. Att fram- och baksida kan se lite olika ut beror på vävsättet, har jag fått reda på. Det speciella vävsättet har också att göra med att tyget har en mjuk känsla.
När det gäller de enfärgade sjalarna brukar baksidan vara lite mörkare än framsidan, så att framsidan är t ex djupröd medan baksidan är mörkröd.
Vissa av färgvarianterna har inte en baksida som ser annorlunda ut. Det gäller t ex den blåa, färg 5.

Hälsningar, Bodil Frey hemsida: www.omhulda.com

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?