Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av _hanna_
Jag vill ha en ny sjal.. den ska vara SVAL och inte så tjock i tyget som Hoppizen är, men jag vill inte ha nån elastisk!! :?
Just nu är jag inne på en Rebozo.. för- och nackdelar?? Vilken längd ska man välja?? Vill kunna knyta det mesta med den.. Vill inte ha en alltför dyr sjal heller.. ekonomin är ju inte den bästa.. :oops:
*hjälp mig*
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag har en rebozo, fördelen med den är att den är SNYGG, den väger nästan inget och mkt lätt att hantera...nackdelen tycker jag är att den känns så himla ömtålig, som att det inte är en "varjedagssjal" för då skulle den nog bli ful/gå sönder ganska fort. Det kanske inte är så, men det känns så, tycker den blir lätt "flossig" i tyget om den tar emot kardborren på jackan tex. Samt att när jag har knutit o ska dra ut den på armen o upp på axeln igen så känns det som att jag skulle kunna råka stoppa ett finger rakt igenom den eftersom den är såpass gles. (men den är jättejättefin)
Användarens profilbild
Av mexanemma
Hej!
Jag kan delge er min rebozo-erfarenhet. Jag har använt samma rebozo nu i kanske 9 mån och i princip dagligen. Jag tycker inte den är särskilt sliten. Det här med tygets glesa väv är något man måste tänka på, och man bör inte dra i den som om det vore en t-shirt. Man kan rätta till där det behövs, men p g a tygets unika konstruktion är det liksom "rörligt" och man får dra med lite försiktighet. Det är något jag har lärt mig med tiden, och jag tror att man kan vänja sig vid det. Den har ett "nätverk" som gör att den håller, även för att bära tunga barn! Och här används den enbart som kortsjal vilket får mig att verkligen lita på den, för då sitter ju barnet direkt i ett kort tyg som de bär över en axel, inte i långsjal med vikten fördelad på fler ställen såsom vi svenskar vanligen bär. Att tyget är glest och tunt är ju också en av sakerna som gör rebozon så sval som den är.

F ö kan jag säga att nu när jag har känt på jättemånga rebozos att vissa är ganska mjuka, vissa lite sträva. Vissa är glatta och glansiga, andra matta. Vissa tycks ha lite lite tätare väv än andra. Vissa har stadkant, andra måste fållas. Alla dessa skillnader TROTS att de kommer från exakt samma ställe!
Något mer att känna till om rebozon är att den är vävd i tuskaft, alltså inte diagonalvävd. Här i Mexiko används den som utsmyckning förutom bärhjälpmedel, ibland som bordsduk eller klädesplagg t o m, därav de vackra färgerna gissar jag!

/Emma i Mexiko, säljer rebozos, men skriver här som privatperson med stor rebozo-erfarenhet...
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Tänkte bara säga att det är rätt stor skillnad på Hoppiz o Hoppiz också.

Har en Havana o en Jordgubb/Hallon o de är väldigt olika 'tjocka' eller vad man skall säga.
Användarens profilbild
Av mojsan
Sockertopp skrev:Tänkte bara säga att det är rätt stor skillnad på Hoppiz o Hoppiz också.

Har en Havana o en Jordgubb/Hallon o de är väldigt olika 'tjocka' eller vad man skall säga.
F´låt TS, snor din tråd ett ögonblick... Vilken är tjockast??? Jag har själv en tunis, som jag haft längre och som är mjuk och trevlig, samt en dublin, som fortfarande känns tjockare/tätare på nåt sätt.
Användarens profilbild
Av Mia
Du ska nog ha en 4.7-4.7m sjal.
Didy jacob och "hans bröder" är bra!
Bebina stjärntecken.
Dessa skulle jag helst satsa på om jag var du för bärkomforten Är bättre med dessa.
En Gauzewrap fr CalinBleu.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?