Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av frida
Länken går bara till en tom orderkorg.

Fint tyg det var i denna *suktar*
Bild
Användarens profilbild
Av Camilla74
Klippt från Tullverkets hemsida:

Internethandel med ett land utanför EU

Varor som beställs från ett land utanför EU räknas som privatimport och ska förtullas.
På uppdrag av Tullverket tar Posten hand om förtullningen av
varor som sänds som postförsändelse.
• Tullavgift beräknas vanligen på värdet, som normalt
utgörs av inköpspriset plus fraktkostnaderna. Moms beräknas
även på tullbeloppet.
• Dessutom tillkommer fraktkostnad2 och Postens
administrations- och expeditionsavgifter (speditionsavgift).

Momsen ligger vanligtvis på 25%.
Användarens profilbild
Av naimiez
För mitt smink fick jag betala 73 kr i tull och 61 kr i postens avgifter.....har ni räknat med postens avgifter?
Av Aelia
Men vad gör man om vet tt avgiften belv för hög. nästa 70% av priset fick en kompis betala i tullavgift. Kan det verkligen stämma?
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Aelia skrev:Men vad gör man om vet tt avgiften belv för hög. nästa 70% av priset fick en kompis betala i tullavgift. Kan det verkligen stämma?
Om det är en vara med lågt värde från början så tror jag det kan bli att man får betala procentuellt väldigt mycket eftersom administrationsavgiften är så hög som den är. Själva tullen är procent på varu+fraktvärde och momsen är ju också procent.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Sockertopp skrev:
Aelia skrev:Men vad gör man om vet tt avgiften belv för hög. nästa 70% av priset fick en kompis betala i tullavgift. Kan det verkligen stämma?
Om det är en vara med lågt värde från början så tror jag det kan bli att man får betala procentuellt väldigt mycket eftersom administrationsavgiften är så hög som den är. Själva tullen är procent på varu+fraktvärde och momsen är ju också procent.
:iagree: men har det blivit fel på riktigt så kan man överklaga. fast det är inte precis smidigt och lätt.
Av Aelia
diddeldi skrev:
Sockertopp skrev:
:iagree: men har det blivit fel på riktigt så kan man överklaga. fast det är inte precis smidigt och lätt.
Enligt länken från tullens sida, blev tullafgiften ca 300.- FÖR MYCKET oj caps
Av Aelia
Är 1500:- för lite? :roll:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?