Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Som ovan, jag har en väldig beslutsångest gällande min blivande långsjal. Jag tycker Jim är jättesnygg, men den skall ju vara lite tjockare än indion, är det kanske dumt att köpa den som är lite tjockare nu när det snart är sommar?? :roll: Det finns även en indio jag tycker är snygg, men färgen passar inte riktigt med de kläder som jag kommer i, har ju fortfarande en del gravkilon kvar, men de kommer ju så småningom försvinna, hoppas jag :hide: .

Det bästa vore ju naturligtvis att känna på båda för att bilda mig en egen uppfattning, men jag kan inte hålla mig tills det är en sjalträff, jag har drabbats av sjal-:twisted: och måste ha min sjal nu :eld:

Bla, bla :notes:

Hur hade ni gjort? För och nackdelar?
Användarens profilbild
Av Blixa
Jag som har både en Jim och en indio kan inte alls hjälpa dig eftersom jag älskar båda. Att Jimpa skulle vara tjockare håller jag dock inte med om. Den känns kanske lite hårdare och strävare innan den blivit ingosad ordentliget men sedan är den rätt så tunn för att vara en vävd tycker jag. Dessutom är det lätt den snyggaste sjalen.
Min indio är nog en av de mjukaste sjalar jag någonsin klämt på (inklusive easycare) men då är den också ordentligt använd och köpt begagnad. Nya indios har också känts lite sträva när jag provklämt.

Så jag tycker att du ska ta den du tycker är snyggast för det brukar vara den sjalen som används mest i alla fall. Så stor skillnad i temperatur är det inte.
Av Bling
Blixa skrev:Jag som har både en Jim och en indio kan inte alls hjälpa dig eftersom jag älskar båda. Att Jimpa skulle vara tjockare håller jag dock inte med om. Den känns kanske lite hårdare och strävare innan den blivit ingosad ordentliget men sedan är den rätt så tunn för att vara en vävd tycker jag. Dessutom är det lätt den snyggaste sjalen.
Min indio är nog en av de mjukaste sjalar jag någonsin klämt på (inklusive easycare) men då är den också ordentligt använd och köpt begagnad. Nya indios har också känts lite sträva när jag provklämt.

Så jag tycker att du ska ta den du tycker är snyggast för det brukar vara den sjalen som används mest i alla fall. Så stor skillnad i temperatur är det inte.
Uppfattar du Jim som rödaktig eller brunaktig i verkligheten? :roll: jag tycker det är lite svårt att avgöra på bilderna.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Her en Jim och har klämt på Indiosjalar - och tja, Jim känns som mer tålig iom att den är helt tät och slät i väven tillskillnad från ex. Wellen-färgerna och Indio sjalarna som har fler långa trådar synliga som det är lättare att det bildas öglor på.

Tycker inte heller att den känns så väldigt tjock. Stadigare än ex. wellen tycker jag dock att den är - och som Blixa skrev så behövs den "gosas in lite" får att bli riktigt smidig, men jag vet inte? Så är det kanske med många sjalar?

... men jag kan lova att den är grymt snygg i verkligheten, härligt skimrande! 8)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Bling skrev:Uppfattar du Jim som rödaktig eller brunaktig i verkligheten? :roll: jag tycker det är lite svårt att avgöra på bilderna.
...svara jag med, fast jag inte är Blixa :wink:

Jag uppfattar sjalen som just röd/svart skimrande - inte alls brun - utan mer antingen röd eller svart i "extremfall" beroende på ljuset! :D
Av Bling
Toppen, jag tror jag bestämt mig, det får bli en Jim ändå, det var ju den jag föll för först. Jag visste att jag skulle få hjälp här. :urule:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Och eftersom du tydligen redan har träffat sjal- :twisted: så kan du ju bjuda hem honom igen till sommaren och köpa en tunnare sjal då :wink:
Användarens profilbild
Av Blixa
Härligt vinröd och svartskimrande är den. Inte brun någonstans. Fantastisk i solljus men ursvår att fotografera rättvist.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?