Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av miapia
Lutar åt kvadratisk bärsjal till pappa från Isabelle, och att jag tar mig i kragen och gör ringsjal av bära barn sjalen. Som jag förstått det är Mei tai en kvadratisk bärsjal, precis som Sakaran, som reas ut sjalbarn. Någon som testat båda och kan jämföra dem bärmässigt??? Mei tai är självklart snyggare, men det är jag inte ute efter ust nu!
Av ma-jo
miapia skrev:Lutar åt kvadratisk bärsjal till pappa från Isabelle, och att jag tar mig i kragen och gör ringsjal av bära barn sjalen. Som jag förstått det är Mei tai en kvadratisk bärsjal, precis som Sakaran, som reas ut sjalbarn. Någon som testat båda och kan jämföra dem bärmässigt??? Mei tai är självklart snyggare, men det är jag inte ute efter ust nu!

Hej!

Jag har provat båda och jag skulle säga att Sakaran är för mindre barn medan mei tai/abc är från mindre - tidigast då de kan sitta utan stöd skulle jag tro - och sen hela bärperioden ut. Min Kozycarrier kommer nog alldeles säkert att hålla bra länge till iaf, och min dotter är 1 år och 8 månader.

Vi sålde en Sakara som vi aldrig använde, dels för att hon blivit för tung och att den var krångligare att trä på för banden skulle in i några öglor kring höfterna och det upplevde jag som meckigt. Sen fick vi tag på en Kozy och den använder vi nu varje dag...

Min Kozycarrier har bra stöd uppåt huvudet och nacken, men det är lite olika form på olika mei taier vet inte om alla har bra huvdstöd, men på min är det bra. Sakaras huvudstöd var väldigt bra och ordentligt. Sakaran är ju snygg och billig nu på sjalar.nu så har du en liten så kan du pröva om du gillar den, har du en större så skulle jag råda att satsa på mei tai.

Sen ska jag tillägga att jag lekt med tanken att sy om en Sakara lite, att bla förlänga midjebandet och göra det lite bredre, så att man kan vira det runt midjan och knyta, och även göra axelbanden lika breda hela vägen - då tror jag den skulle vara bra att bära i längre tid/hela bärtiden!

:D :D Hoppas det var till nån hjälp!

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?