Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bina
Kate skrev:Alla behöver verkligen inte det kortare spännet heller, utan det som är lite längre passar dem minst lika bra.
Jag som är modell större har t.ex. absolut inget behov av det kortare spännet och inte heller min man som är lite bredare över bröstet och axlarna.
Men om man är smal och inte kan spänna tillräckligt så ger vi möjligheten att byta in spännet mot ett kortare mot att man står för porto.
Jag är absolut inte smal och det längre spännet det funkar hyfsat fint för mig när jag bär på mage och har spännet på ryggen, däremot behöver jag kunna spänna det mer när jag bär på ryggen och har spännet fram.
Användarens profilbild
Av Kate
Bina skrev:
Kate skrev:Alla behöver verkligen inte det kortare spännet heller, utan det som är lite längre passar dem minst lika bra.
Jag som är modell större har t.ex. absolut inget behov av det kortare spännet och inte heller min man som är lite bredare över bröstet och axlarna.
Men om man är smal och inte kan spänna tillräckligt så ger vi möjligheten att byta in spännet mot ett kortare mot att man står för porto.
Jag är absolut inte smal och det längre spännet det funkar hyfsat fint för mig när jag bär på mage och har spännet på ryggen, däremot behöver jag kunna spänna det mer när jag bär på ryggen och har spännet fram.
Jag var precis i lager och mätte och Ella har andra nylonband än dom andra Becosarna, något som jag inte har noterat tidigare. Och Ellas bröstband är 3 cm längre än det korta Beco bröstspännet så det är inte konstigt att det blir för långt även för den med lite hull.
För dom andra becosarna så gäller det att det längre bröstbandet är 1-2 cm längre än det kortare. Det är alltså inte mycket som skiljer, men för någon som har smal rygg så kan det vara dom centimetrarna som är avgörande för om man får ultimat avlastning eller inte.

Och för att inte skapa några funderingar angående bröstspännet på butterfly så kan jag berätta att butterflyen har kort bröstspänne :-). Det ser inte likadant ut som bröstspännena för 4th generation och BWD heller.
Användarens profilbild
Av sacha42
Kate skrev:
Bina skrev::roll: det var väldans långt bröstband på min Ella som kom nu... hur gjorde du Lin? Väntar på nytt eller har du sytt?
Ella tillhör dom som har ett längre band. Skicka tillbaka det till mig så får du ett nytt kortare av mig.
tar du med ett till mig på söndag?
Användarens profilbild
Av Kate
sacha42 skrev:
Kate skrev:
Bina skrev::roll: det var väldans långt bröstband på min Ella som kom nu... hur gjorde du Lin? Väntar på nytt eller har du sytt?
Ella tillhör dom som har ett längre band. Skicka tillbaka det till mig så får du ett nytt kortare av mig.
Tänkte ringa och fråga :-). Självklart tar jag med.
Användarens profilbild
Av sacha42
Kate skrev:
sacha42 skrev:
Kate skrev:
Tänkte ringa och fråga :-). Självklart tar jag med.
perfekt :D
Användarens profilbild
Av Bina
:vågen: Kate :heart: du är suverän - har nu betalat frakt och returen kommer :D
Användarens profilbild
Av vovvemor
mossanvit skrev:
Lin skrev:
mossanvit skrev:
vovvemor skrev:Det irriterar jag mig på dagligen eller lite oftare än så. :lol: Jag vill verkligen inte ge mig på att sy eller klippa eller sprätta´heller, jag kommer bara göra fel och sedan går den inte att använda alls efter det. :wink:
Håller med... min syförmåga är lika med noll, men jag tycker också att bandet är för långt...

Fast jag tycker att det funkar bra när man bär på ryggen, då känns det inte lika långt av någon anöedning. Eller så är det för att selen sitter bättre när den är som en ryggsäck, och därför ramlar inte axelbanden ner.
Ja jag håller med om att axelremmarna inte trillar ner på samma sätt när den är på ryggen, men jag kan inte få till avlastningen optimalt när bröstspännet inte går att dra åt. Vikten kommer alltför mycket på axlarna då och dessutom skär det lättare in i armhålorna.

Det känns läskigt att sprätta och sy om men jag tror nästan jag måste, om den ska gå att använda i längden, på allvar...
Ja, jag kan inte bära alltför långa stunder eftersom vikten läggs på axlarna för mycket.

Du kan ju återkomma med instruktioner på hur vi ska gå till väga efter att du testat! :lol:
Min verkar ju vara för gammal för att få byta in spännet, men nu måste jag göra något, för det funkar inte på ryggen heller för mig, är inte bekvämt alls när jag inte kan spänna åt... (Dessutom är den vadderade delen av axelbanden för lång för mig, jag skulle behöva kunna spänna åt dem mer också när jag bär på ryggen, men jag vägrar inse att becon är fel för mig.,... :wink: )

Tack för lite mod Elin, får ge mig på att sprätta jag med!
Användarens profilbild
Av Kate
vovvemor skrev:
mossanvit skrev:
Lin skrev:
mossanvit skrev:
vovvemor skrev:Det irriterar jag mig på dagligen eller lite oftare än så. :lol: Jag vill verkligen inte ge mig på att sy eller klippa eller sprätta´heller, jag kommer bara göra fel och sedan går den inte att använda alls efter det. :wink:
Håller med... min syförmåga är lika med noll, men jag tycker också att bandet är för långt...

Fast jag tycker att det funkar bra när man bär på ryggen, då känns det inte lika långt av någon anöedning. Eller så är det för att selen sitter bättre när den är som en ryggsäck, och därför ramlar inte axelbanden ner.
Ja jag håller med om att axelremmarna inte trillar ner på samma sätt när den är på ryggen, men jag kan inte få till avlastningen optimalt när bröstspännet inte går att dra åt. Vikten kommer alltför mycket på axlarna då och dessutom skär det lättare in i armhålorna.

Det känns läskigt att sprätta och sy om men jag tror nästan jag måste, om den ska gå att använda i längden, på allvar...
Ja, jag kan inte bära alltför långa stunder eftersom vikten läggs på axlarna för mycket.

Du kan ju återkomma med instruktioner på hur vi ska gå till väga efter att du testat! :lol:
Min verkar ju vara för gammal för att få byta in spännet, men nu måste jag göra något, för det funkar inte på ryggen heller för mig, är inte bekvämt alls när jag inte kan spänna åt... (Dessutom är den vadderade delen av axelbanden för lång för mig, jag skulle behöva kunna spänna åt dem mer också när jag bär på ryggen, men jag vägrar inse att becon är fel för mig.,... :wink: )

Tack för lite mod Elin, får ge mig på att sprätta jag med!
Vilken har du? Så att jag kan hjälpa dig att avgöra om den är för gammal.

För gammal i det här avseendet betyder ju faktiskt inte att man inte får byta in utan att man redan har det kortare bröstbandet.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?