Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gocka
Funderar dels på att antingen sy eller hellre köpa mig en vävd långsjal, men grunnar ändå lite på en sele för ryggbärning om inte annat för makens skull.

Johannes är drygt 2,5 år, snart 3 och väger straxt under 15 kg. Han är knappt 90 lång. Skulle det fungera att bära honom i någon av ovanstående selar?

Vi lekte lite med höftbärning i ringsjalen häromdagen och han tyckte det var jättekul, men det tyckte inte min rygg i längden. Jag har sett på bilder att man kan höftbära med Sutemin, men kan man det med Ergon också?

Vad är det annars för skillnad på dem?
Användarens profilbild
Av April
Hej, hej! Jag har skrivit lite längre ner på denna sida om vad
skillnader/likheterna är på Sutemi och Ergo (enligt mig ;-))

Saga väger ca. 11 kg och är ca. 86 cm lång och jag bär henne
med lätthet i Ergon (ok, nu är jag övad på att bära henne, men
jag tror faktiskt inte det skulle bli tungt med din pojk).

Man kan ju bära på höften med Sutemin, men jag tyckte inte
att det var skönt - då är ringsjal eller långsjal bättre. Ergon
kan man inte bära på höften med.

Lycka till med ditt val ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av Louise
Vi bär vår stora tjej som också är två och ett halvt år (ca 13 kg) i Sutemin och det fungerar jättebra. Sutemin har en väldigt rejäl sittyta så även stora barn sitter bekvämt. Dessutom är Sutemin bra på att ta ner tyngden på höften, vilket ju är en fördel när barnet är tungt.

Ang höftbärning med Sutemin så funkar det bra. Är man dock en van sjalbärare och har en bärabarn-sjal eller ringsjal så tycker man antagligen att det är lite smidigare än med Sutemin. Sutemiköpare som jag har sålt till som inte är "sjalmänniskor" tycker dock att det är jättebra att kunna bära på höften med Sutemin. Det är nog en smaksak hur man trivs med det.

Louise
www.stellaris.se
Användarens profilbild
Av Helena
Louise skrev: Ang höftbärning med Sutemin så funkar det bra. Är man dock en van sjalbärare och har en bärabarn-sjal eller ringsjal så tycker man antagligen att det är lite smidigare än med Sutemin.
Louise
www.stellaris.se
Jag håller med, jag tycker inte det är det minsta mysigt att bära på höften i sutemin. Ärligt talat har jag inte riktigt lärt mig hur man gör heller.
En bra sak med Sutemin är att man så snabbt kan växla mellan att bära på mage och rygg. Jag bär ju helst Miles på ryggen, men när vi går på bussen, svänger jag runt honom till magen, och sen när vi gått av, så åker han bak på ryggen igen. Fast så kan man kanske göra med en Ergo också. Men så hade jag ju inte kunnat göra med en långsjal.
En skillnad mellan Sutemin och Ergon är att jag tror att Ergon har ett bättre huvudstöd som man kan få upp själv. Så om barnet sover mycket på ryggen och man är mycket själv med barnet och inte har någon som kan hjälpa en att få upp huvudstödet, är kanske Ergon bättre. Jag knyter om Miles huvud med en sjal när han somnat i Sutemin.

Jag har testat att bära min pojke som väger 16 kilo i Sutemin och det går bra, fast jag är inte så van vid hans tyngd och det är ju helt klart tyngre än att bära en liten, fast inte jätte tungt. Fast Sutemin är ju alltid upptagen av lillebror så det blir inte ofta han får chansen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?