Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av tillsanna
Jag är sugen på att kompletera med en ringsjal för att bära kortare stunder och för att det verkar enkelt att ta med. Vilken skulle ni rekommendera?

Jag har en trikå-sjal till dottern på två månader och tänker köpa en sele längre fram (sugen på en beco butterfly) för att kunna bära längre stunder.

En annan fråga, dottern är inte så nöjd i sjalen jag har, förutom om hon är trött nog att sova i den... någon som har tips på hur jag kan bära henne så att hon ser mer och känner sig mindre instängd i den? Tror ni jag får samma problem i en ringsjal?

Tack för hjälpen!
Användarens profilbild
Av marlene
Vilken ringsjal man gillar är en smaksak, jag gillar ingen vikning dvs bära barns medans andra vill ha vikning. Det bästa är om man kan prova sig fram lite och se vad man gillar.

Har du en symaskin och kan sy raksöm kan du sy en ringsjal själv, det är verkligen enkelt och då kan man testa lite vad man gillar. Om man inte har ett jätte tungt barn så funkar det med vanlig lakasväv och då behöver det inte bli dyrt alls. Ringar köper man antingen från nån svensk återförsäljare och kostar då runt 70-75kr + frakt eller från www.slingrings.com och då kostar dom runt 50kr paret
Användarens profilbild
Av korell
tillsanna skrev:Jag är sugen på att kompletera med en ringsjal för att bära kortare stunder och för att det verkar enkelt att ta med. Vilken skulle ni rekommendera?

Jag har en trikå-sjal till dottern på två månader och tänker köpa en sele längre fram (sugen på en beco butterfly) för att kunna bära längre stunder.

En annan fråga, dottern är inte så nöjd i sjalen jag har, förutom om hon är trött nog att sova i den... någon som har tips på hur jag kan bära henne så att hon ser mer och känner sig mindre instängd i den? Tror ni jag får samma problem i en ringsjal?

Tack för hjälpen!
Många, så även jag, tycker at de skönaste ringsjalarna är de som är sydda av en halv, vävd långsjal. Det diagonalvävda tyget ger bra avslastning. Skulle råda dig att satsa på en sådan om du vill få bästa möjliga avlastning.
Jag har en tunn ringsjal o krinklat tyg. Helt ok, men en vävd avlastar bättre helt klart!

Det är möjligt att hon skulle gilla att sitta på höften bättre. Då ser hon ju lite mer.

At bära henne på ryggen i vävd sjal, mei tai eller sele är annars mitt bästa tips. Båda mina har trivts bäst där bak. Med sjal eller MT kan man ju dessutom knyta dem så högt att de ser över axeln på bäraren.

Lycka till!

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?