Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Nira
Moby Wrap, 12 kg guldklimp fixar den (och jag) utan några större problem. Används mest vid nattstrul och gos men det är härligt! :heart:
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag provbar Nemo, 2 år ca 12 kg, i en marimekko. Det gick inte bra alls :lol: . Men när han var runt ett år så bar jag ibland hemma i mobyn och det gick okej.
Användarens profilbild
Av Silverälva
:shock: :shock: :shock: oj. Då måste man skriva upp en sån på önskelistan då. vad jobbigt! :wink:
Av Tyche
Jag har haft flera olika bland annat, moby, UBW, sino och baby bali strech och runt 7 kg har jag tyckt att alla (utom bbs) börjat bli svajiga och inte avlasta riktigt bra. Men jag kan bära 15 kg Isaac i alla, men det är framför allt för gos eller när man är sjuk - inget jag skulle ta på stan en heldag.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Å jisses, jag la undan mobyn när Sanna vägde sex kilo och idag när vi var på långpromenad tyckte jag att det blev tungt i den. Myran väger väl snart fem kilo.

Baby bundlern var bättre, den hade jag till sanna vägde tio kilo. den breda sorten.
Av Tyche
Ah just det, med Isaac (första barnet) tyckte jag att elastisksjal räckte mycket längre än till Elin. Antagligen för att jag burit i vävd och var van vid toppen avlastning :D För Isaac var det 7 kg, för Elin vet jag inte... det blev inte så mycket elastisk för henne. (fast många fler :oops: :lol: ).
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
En bred BaBu köpte jag när stora A var över året (vägde ca 11 kg) och den funkade att bära i även på kortare promenader (kring en halvtimme). Funkade även att knyta på ryggen.
Användarens profilbild
Av Jordnöten
Moby funkade till ca 6-7 kg för oss, därefter fick jag fruktansvärt ont i ryggen efter bara mycket kort stunds bärande. Men jag har dålig rygg. Svajig. Vi körde Moby hemma och Mei Tai på promenader. Satsar nog på en styvare elastisk nästa gång, eller en Moby i början och sen nåt annat :D
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Jag bär iaf 2 h utan problem i vår bbs och sockerbiten väger nu ung. 8 kg.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Sockertopp skrev:Jag bär iaf 2 h utan problem i vår bbs och sockerbiten väger nu ung. 8 kg.
Ja det är ungefär detsamma här 8)
Användarens profilbild
Av Joffsan
Nira skrev:Moby Wrap, 12 kg guldklimp fixar den (och jag) utan några större problem. Används mest vid nattstrul och gos men det är härligt! :heart:
:iagree:
Användarens profilbild
Av diddeldi
av mina trikåsjalar (moby, sino, hoppediz trikå, moby-d och bali baby stretch) så använder jag numera bara bali baby stretchen. de andra är lite svajiga tycker jag, milo väger nog närmare nio kg nu. fast han är ju bara fyra månader så han lutar sig inte ut så mycket ännu, sånt påverkar också om barnet är äldre. men bbs kan jag använda till att knyta upp tvååring på ryggen också om det skulle behövas.
Av Emmiez
jag har en pikku ruu jag använde den till min systerson när han vägde 8 eller nåt, men då bara korta stunder o det funkade.
Men nu när ja bär amanda som väger 5 kg när ja e ute på promenad så känner jag att jag hellre vill ha en vävd för att avlasta bättre, även om det fungerar okej än så länge.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?