Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Diglet
Hej,
jag har försökt sätta mig in i det här med att bära barn i sjal. Både jag och min kille är helt inne på det samt att EC:a nu när det är dags för vårt första barn. Tyvärr är det ingen i vår omgivning som har erfarenhet eller tips så jag tänkte kolla med er.

Finns det ställen där man kan prova de olika sjalarna? Jag ahr kollat på nätet men det är ju verkligen en djungel. Vi är inne på trikåsjal och jag gillar både Sino och Mam Eco. Ska man ha olika storlekar eller löser det sig beroende på hur hårt man knyter? Vi ska få barn i juni så det är bra med en lite svalare sjal.

De flesta som jag berättar våra idéer för säger att det är så praktiskt med en vagn för man har ju med sig så mycket grejer och med en vagn så får allt plats. Går ni som har sjalar runt med stora ryggsäckar eller?

Har ni tips på någon affär som säljer sjalar av olika märken samt tygblöjor, frottéfiltar m.m.

Hälsningar nybörjaren Lisa
Av Gummi
Jag rekommenderar Sino, helt underbar sjal är den.
Himla enkel att knyta och handskas med.
Jag brukar inte ha med mig så himla mycket när jag bara har sjal, räcker med blöja och plånbok.
Sen första barnet har jag lärt mig att man sällan behöver något från den fullpackade skötväskan som alltid hänger på vagnen. Har aldrig hänt att blöjan läckt igenom och vi behövt byta kläder när vi varit hemifrån, men visst någon gång kan det hända.
Och Sino på magen och ryggsäck därbak går utmärkt. :D
Användarens profilbild
Av Helen
:hmm: Stockholm...
Babydesign finns i Västerås, det är närmare än Lund i alla fall...:D
Kolla länkarna till höger och se om du hittar fler Stockholmare som har butik. Jag är lite dålig på Stockholmarna för att vara ärlig.

De flesta sjalförsäljare har i första hand webbutik.. endast ett fåtal fysiskbutik.
Ett flertal släpper in folk i hemmet att prova.

Du får säkert svar längre ner i tråden..
Användarens profilbild
Av Scharlott
Helen skrev:De flesta sjalförsäljare har i första hand webbutik.. endast ett fåtal fysiskbutik.
Ett flertal släpper in folk i hemmet att prova.
Det stämmer att vi är endast ett fåtal med butik. I Stockholm finns Knyt-An och jag rekommenderar varmt ett besök hos dem :D

Knyt-An har ett stort sortiment av bärsjalar och en hel del annat. De har också en fysisk butik i Sätra (klicka på annonsen till höger för öppettider :wink:). Katarina har själv burit sina barn och det är en klar fördel att man burit mycket själv om man skall visa andra och hjälpa att välja det som är bäst just för dem 8)
Användarens profilbild
Av Diglet
åh Sätra, det blir ju nära och bra. bor själv i stuvsta. tack för tipsen.
Användarens profilbild
Av Scharlott
lisalisa skrev:åh Sätra, det blir ju nära och bra. bor själv i stuvsta. tack för tipsen.
Toppen :tumsup:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?