Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av junibaby
Jag funderar på att köpa /sy en sjal till min baby, men funderar lite på vilken. Det jag faktiskt främst vill ha den för är till diskret amning offentligt, jag tycker det verkar så praktiskt. Också till att bära henne/honom i, men främst till amning faktiskt. Vilken sorts sjal är bäst för det? ringsjal - men kan man ha nyfödda i en sån? annars är väl trikåsjal bäst för nyfödda, kan man alls amma i trikåsjal?
och en annan fråga: lönar det sig att sy en egen sjal eller är det lika bra att köpa? (tyg är ju också dyrt menar jag bara)
tack för hjälpen!! :) :)
Användarens profilbild
Av Scharlott
Det går bra att amma både i ringsjal, trikåsjal och vävd långsjal. Vilken som är "bäst" är oftast en smakfråga. Själv tycker jag att ringsjalen är suverän för kortare amningsstunder, men den kan vara lite svår att få till bra för en nyfödd bebis. Där upplever jag det lättare med en långsjal trikå eller vävd, vilka också är skönare om man vill bära lägre stunder.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag ammar i alla sorters sjalar, men jag tycker nog att det är allra smidigast i mei tai.
Av Emmiez
ja har inte riktigt fått till det där med att amma i sjal, men ja tror att man själv får prova olika sorters sjal att amma i för att hitta det man själv trivs med.
Användarens profilbild
Av Lydia
diddeldi skrev:jag ammar i alla sorters sjalar, men jag tycker nog att det är allra smidigast i mei tai.
:iagree:

det är lättare att "hissa upp eller ner knytningen" med mei tai.
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
Lydia skrev:
diddeldi skrev:jag ammar i alla sorters sjalar, men jag tycker nog att det är allra smidigast i mei tai.

Ingen som vill bjussa på en bild? Har lite svårt att föreställa mig detta :oops:
Användarens profilbild
Av diddeldi
Fru Johansson skrev:
Lydia skrev:

Ingen som vill bjussa på en bild? Har lite svårt att föreställa mig detta :oops:
ska se om jag hittar en mei tai-bild, men här är samma sak fast i ergo:
Bild
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
diddeldi skrev:
Fru Johansson skrev:
Lydia skrev:

ska se om jag hittar en mei tai-bild, men här är samma sak fast i ergo:
Bild
Aha, är det så man gör, tack! :shock: :D
Användarens profilbild
Av miom
Jag tycker att det är jättesvårt att amma i sjal. min pojke är så bongstyrig vid bröstet. Inte mysig alls :?
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
Diddeli: glömde ju säga vilken underbar bild! Blev så faschinerad av att man kan amma sådär :D
Användarens profilbild
Av shalita
jag la märke till en amma bärandes-bild när jag läste lite afrika-nyheter (brukar stå så lite på svenska sidor) på allafrica.com

klistrar in här. men man måste nästan zooma in den för att riktigt se att barnet verkar amma samtidigt som hon går (på flykt tror jag, inget roligt sammanhang alls). gjorde en liten inzoomad kopia så man ser lite bättre.

BildBild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?