Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Agneta H
Råkade in på en sida där det fanns en vattensjal och insåg att det måste ju vara perfekt för mig. Jag är instruktör i baby- och småbarnssim. I januari ska jag förmodligen börja en ny babygrupp och då ska jag ha med mig min då knappt 2 månader gamla Noah. Visserligen är maken också med men en vattensjal vore ändå en bra grej. Någon som har en sådan? Är den bra? Jag har förstått att de är gjorda av nylon med små hål i. Men hur gamla barn kan man ha i den? Någon som sytt en sådan själv?
Användarens profilbild
Av Suskiv
just vattensjal har jag inte testat, men ringsjalar går att ha från nyfödd även om de är enklare att använda för större barn. Man kan bära mage mot mage och då ha tyg upp till nacken på bebisen och då fungerar den defenitivt till en 2 månaders.
Av Agneta H
Alltså du menar att man kan ha en vanlig ringsjal i vattnet? Blir inte tyget obehaglig för bebisen?
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag menar att vanliga ringsjalar går ju att använda på små bebisar (på torra land) så det borde gå utmärkt att använda vattenringsjalar.

Jag har använt linnesjal i vatten och barnen har förövrigt inte klagat, men det tar lång tid för sjalen att torka sen. (fick ta hem den i plastpåse tillsammans med handukar och badkläder.)
Användarens profilbild
Av Clärchen
Har en vattensjal som vi använt ett par gånger på babysimmet. Trodde att den skulle funka bra även att duscha i men Elis är inte särskilt förtjust i att duscha oavsett, tyvärr... Bada är det man ska göra ;)

Iaf, jag tycker att de få gånger jag använt den att gå till o från bassäng o även ner i bassäng har den funkat bra! Har även läst tidigare om andra som sytt själva, det gäller ju bara att få tag i ett bra sjaltyg.

Ev kan det finnas inlägg under Gör det själv som tipsar om det. Kanske en kik där?
Användarens profilbild
Av Helen
Jg har vatten sjal och anävnde den även själv när lillan var liten.
Kanon när man ska ner i en vanlig bassäng med stege.

Tyget är lite stretchigt så jag hade inte valt att ha 10 kg barn i den för länge, det tror jag inte den avlastar så bra till, men oftast är det tal om kortare stunder. Kanon på badet.

I våras/ somras fick jag in solarveiltyg som många använde att göra vattensjalar av. Det skyddar trots sin tunna struktur mot solensstrålar. (går även att använda som myggnät)
Det är inte stretchigt, men har viss diagonlastretch.
Jag har beställt mer med hopp om att få hem det till våren. Det jag hade blev uppskattat. Jag sålde de då i kit med tyg och ringar.
Användarens profilbild
Av Sara P. H.
Babysimmade med första barnet- innan sjaltiden- och nog hade man haft nytta av sjal- kanske ffa till och från bassängen?! :D (Minns det som rätt knepigt att sköja av sig själv och barnet efteråt...och promenixa med barn, handduk, värdesaker mm )
Och i/ur... :lol:
Vi har testat Looma aqua(prototyp- säljstart i vår?eller sommar?) och är nöjda med den! Tyvärr blev det aldrig nå´t babysim i höstas, men den är med i duschen då och då och även ute på turer t o f dagis... :lol: då mellantjejens ben "tar slut" rätt vad det är :roll: och sjalen både är nätt, har påse på svansen och är lätt att skölja upp (OM overallen skulle råka vara lerig eller så :wink: -har nå´n sett en 2åring med ren overall mer än fyra minuter??)
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
har också en ringsjal i solarveil. tyget är jätte fint, men har inte hunnit testa den än..kanske någong gång den här veckan, om jag inte glömmer :oops: :oops:
Av Agneta H
Tack för alla svar! Ska nog be svärmor att sy en sådan om hon vill.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?