JAG vill ju gärna passa på att provköra alla sjalar jag säljer nu när jag har chansen med en egen liten så jag känner ju inga begränsingar till antalet.
Men så här använder jag dom:
Lång trikå är det jag gilalr bäst och föredrar nästan jämt. Jag har en BabuBundler, en Hug-aBub och en ny sort som inte kommit på marknaden ännu. Den nya och BabyBundlern tävlar om 1:a plats, Hug-a-buben använder jag om båda dom är i tvätten.
Ringsjal vill ja använda ibland för det är snabbt och så är det smidigt när jag virat in babyn i "schlupf-täcket" (babyfilt i bomullsfleece med "fötter" och flikar som man sveper om babyn, som ett mellanting mellan filt och kläder, supersmidigt när man är uppe och nattsuddar t ex, eller till pappa som bara vill sitta i soffan med henen och inte vira in sig i sjal). Då har jag 2 Nova och en MayaWrap. Nova går snabbare att få på så den vinner. Eg använder jag nog bara den ena, den är mer använd, mer tvättad, alltså skönare.
Så har jag en Stork och en Antigua som funkar som reserver, omväxling, babyfilt, kräktrasa om jag inte hittar något annat osv. Elelr till Hugo att bygga koja med.
En bärpåse som jag fått av Anna, en bit av en Hoppe är det. Perfekt längd för att ha henne i att amma sittande upprätt. Hon alltså. Hon sväljer mindre luft då.
Slutligen en Carry-Me som är finfin att amma i och jag tro att jag kommer att använda mer när hon blitt lite stadigare. Mjuk, snabb, skön, men ger inte samam stöd som en långsjal när man bär upprätt. Ligga vill hon inte.
Så tror jag att maken måste få en specialsydd bärpåse, MayaWrap i XXXL om det går att få tag på. Annars blir det väl en extra lång ringsjal till honom. Men nu vill han inte ha ån, för han använder babyn som ursäkt för att få sitta still i soffan och se teve
Hur många det blev? Tror jag fick det till 10st