Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Min son på snart 7 1/2 månad har vuxit ur sin BB-sele (eller rättare sagt, blivit för tung). Vi är lite nyfikna på det här med sjal eftersom han är ett riktigt bära-runt-på-barn. Vagnen är jättepoppis så det är väl ffa inne som sjalen skulle komma till användning men även när man är inte kan ha vangnen av praktiska själ.

Vad ska man välja för sjal? Vilka är bra till en liten kille som inte är 100% förtjust i att sitta mage mot mage utan helst sitter lite på höften. Han börjar acceptera att sitta mage mot mage men det fungerar bäst när han är trött och sömnig.

Kort eller lång? Elastisk eller snedvävd oelastisk? Hjälp!!

/Karin :?
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag skulel tipsa om en vävd sjal. Tex en Storchenweige, Didymos och easycare. De fungerar på höften, magen och ryggen.

Annars kan ju ringsjal eller bärpåse vara ett alternativ. De är mest lämpliga för korttidsbärande ca ½-1½ åt gången eftersom de snebelastar. De är dock den enklaste att bära på höften med.

Annars finns ju även bärselarna ERgo, sutemi och patabum. De två första går att använda även på höften. Alla tre på mage och rygg.
Av Lorelei
För mig skulle det nog vara bäst att bära honom på magen eller ryggen, får ont i ryggen lätt. Men det är ju bra om den är flexibel för han gillar höften bäst...
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Har man en vävd sjal och knyter höft-X ordentligt så blir det inte alls tungt på axeln på samma sätt som med ringsjal (eller bärpåse fast det har jag aldrig testat själv så det är en gissning).

Känguru är en jättemysig knytning mage-mage som inte "smiter" åt på samma sätt som omslutna X-knytningar. Gosigt när det är dags att somna för kvällen exvis. Jag tycker att man behöver en hand som stöd vid den knytningen, inte lika stadig som omslut. Kan vara en bra knytning för "tillvänjning" av icke-sjalbarn :wink:

Höft-X, ryggsäcksknytningar och känguru, samt bas-X kräver inte lika lång sjal som vanliga omslutnga knytningar (såväl rygg som mage).
Användarens profilbild
Av Anso
Sy en ringsjal till att börja med.
Sytips har du på Tinaws sida www.baranara.se (är det.se?, hm)
Sjalringar finns hos de flesta som säljer sjalar, annonserna här på Sjalbarn.
Det går åt ca 2,20 meter tyg och färdig bredd brukar var omkring 70 cm.

Lätt och snabbt sätt att bära på höften om man inte behöver bära i flera timmar i sträck.
Användarens profilbild
Av melles mamma
jag bor i mariefred och vi är ett gäng som brukar träffas i mariefred och södertälje :D så säg någon dag som passar er så drar vi ihopp till sjalträff i södertälje! då får du prova llite olika varianter innan ni bestämmer er :D
Användarens profilbild
Av April
Jag tror också på en sjalträff ;-) , eller se om det finns en sjalambassadör i din närhet...

En sele kanske vore ett alternativ för er? jag trivs väldigt bra med vår nya Ergo.

Det bästa är nog att prova innan du bestämmer dig :-)

Kram
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?