Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av paxvictoria
Hej på er!
Hm detta är helt nytt för mig men jag har iaf bestämt mig för att köpa en sjal...bär mest Julius hela tiden iaf så.......

Men vad fasiken skall jag köpa??????

Fakta:
Min Julius är snart 6 månader och redan 8,7 kilo tung och vill gärna bli buren både framåt och mage mot mage.
Jag skulle vilja kunna använda sjalen hemma men framför allt när jag går på stan eller är ute och promenerar.
vad rekomenderar ni? (gärna någon som ger bra stöd då han blir tung att bära min Vackra)

ÄR DET KOMPLICERAT ATT LÄRA SIG KNYTA NÄR MAN ÄR "NYBÖRJARE"?

Oj det blev många frågor på en och samma gång!
vore tacksam för svar!!
R-M med julius

(Kollade på babydsesign idag,har de någon bra sjal?)
Användarens profilbild
Av Alven
Jga rekomenderar en vävd sjal, tec Storchenwiege, Hoppediz, Babylonia... Den kan han ha tills han vägrar bli buren mer :)

Jag tyckte inte att det var svårt att lära mig knyta, men jag hade en expert som visade mig (Tack Stellaris-Louise- fast det kommer du väl inte ihåg :D ) Det räckte att hon visade mig en gång så kunde jag sen.

David ville bli buren framåt med Babybjörn-sele, men när jag började med sjal nöjde han sig med att sitta mot mig. Bra, för man kan inte bära framåt i vävd sjal, iaf inte när bernet börjar växa till sig lite och Buddha börjar bli obekväm. Jag bär David så gott som dagligen, och alltid när jag går på stan. Han väger drygt 11 kg nu och det känns inte alls tungt.
Användarens profilbild
Av Anso
Hej och välkommen till sjalvärlden!
Tja, får jag föreslå en vävd sjal och har du varit inne på Babydesign så har ju de Hoppediz som är en jättego sjal. Smidig att använda (om jag jämför med en Storchenwiege som i början kanske kräver lite mer djävlar anamma att samla ihop -dock underbar sjal!!)
Det finns ju många olika vävda sjalar så titta lite under rubriken - "olika märken" och se vad folk tycker.

Med en vävd sjal kan du ju bära på många olika sätt - mage,höft, rygg.

Nä, det är inte alls svårt att lära sig knyta. Man kan ju alltid öva lite med nalle först. Det följer med bra beskrivningar. Annars kan man få tips på bra hemsidor här på sjalbarn med bra videosnuttar och bilder på knytningar.

Många har även en ringsjal för kortare bärning t.ex i hemmet och upp/nerför trappor osv. Går bra att sy själv.

Kolla om det finns någon i din närhet som kan låta dig prova-fråga här på sjalbarn.

/Anso
Användarens profilbild
Av April
Tycker som ovanstående talare... Tycker du att sjal verkar var "bökigt" finns det ju även selar, såsom Ergo, Patapum och Sutemi...

Lycka till!
Kram
Användarens profilbild
Av nimbus
Välkommen hit. Jag är själv ganska ny i denna enorma och beroendeframkallande sjalvärld...

Jag har en tjej på 9 månader och lika många kilon och valde en Hoppediz. Att jag inte kommit på detta tidigare säger jag bara... jag kan bära i timmar och om man jämför med en babybjörn som "alla" har så är det STOR skillnad.

Min tjej tycker det är ok att bäras mage mot mage men kan ibland när nyfikenheten och otåligheten växer till sig bända sig bakåt för att se ordentligt.

Jag bär henne fler än 2 gånger per dag nu, innan jag hade sjalen blev det att jag bar henne men antingen med babybjörnen eller utan och det tär på ryggen.

En Hoppediz är en bra förstasjal, fast jag har ju inte provat ngn annan ioförsig :wink:

Sen kommer nästa val... val av färg och mönster... hu... det var jobbigt... :D

Lycka till och välkommen i klubben!
Användarens profilbild
Av Suskiv
Alven skrev:David ville bli buren framåt med Babybjörn-sele, men när jag började med sjal nöjde han sig med att sitta mot mig. Bra, för man kan inte bära framåt i vävd sjal, iaf inte när bernet börjar växa till sig lite och Buddha börjar bli obekväm. Jag bär David så gott som dagligen, och alltid när jag går på stan. Han väger drygt 11 kg nu och det känns inte alls tungt.
jodå det går tat bära framår i vävd sjal men det är inte ergonomiskt om man kan inte bära länge. Jag har ibland burit framåt i dubbelt-X
Användarens profilbild
Av annamedsamuel
Lång vävd sjal är ju den sjal som erbjuder flest knytningar och möjligheter. Om du tycker att det är för mycket tyg kan du också titta på olika fyrkantssjalar, Sakara, Lifter, Babylonia Backpack m.fl. Eller en sele, men sjal är mysigare :D . Jag skulle satsa på en att ha på promenader ute och en som går snabbt att sätta på hemma, ringsjal eller bärpåse. Men det är ju en djungel som sagt... :wink:
/Anna
www.smaknyten.se
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?