Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av herilane
Jag har kommit fram till att jag vill göra ett försök med bärpåse. Frågan är, vilken sort?

Min första sjal när dottern var ny var en ringsjal, men jag fick det aldrig att funka så jag sålde den och köpte trikåsjal istället. När dottern blev större så blev det en vävd sjal, fast den använder jag mindre och mindre. Nu blir det mest sele eller mei tai istället.

Nu när dottern har blivit större vill hon "vara med" mer - sitta på höften och titta på när jag fixar frukost etc. Jag vill göra höftbärandet bekvämare, så en bärpåse borde funka för det, tänkte jag. Enklare än ringsjal, hoppas jag.

Dottern är nästan 15 månader och drygt 11 kg.

Vilken bärpåse tycker ni jag ska satsa på?
Av Aelia
Alla är bra, det viktigaste är att den är rätt strl för dig, annars funkar inte så bra
Användarens profilbild
Av jag71
Jag som aldrig provat en bärpåse har förstått att Aelia har helt rätt. :D Hoppas du hittar en sompassar dig.
Användarens profilbild
Av annalys
Jag sydde själv för att få lagom stor, och jag gillar bärpåse mer än ringsjal.

Ett alternativ är att knyta höftkryss av en långsjal, gärna om långsjalen inte är jättelång, men man kan ju alltid prova en lång. Höftkryss ger ju mer stöd än bärpåsen/ringsjalen.
Användarens profilbild
Av April
Jag har Peekaboo bärpåse som jag är väldigt nöjd med. Jag tycker att de är så himla sköna att bära i - skönare än ringsjal...

Kram
Användarens profilbild
Av LillaG
Som Aelia skriver är det viktigaste att storleken är rätt.
Sen funkar allt material, från fleece till slaktad vävd sjal.

Det är enkelt att sy en egen påse om man är pyttelite slängd med symaskinen.
Av herilane
Sy själv, ja det skulle jag ju faktiskt kunna göra. Det är väl inte lika noga med materialet där som till långsjal t.ex. Bra idé!
Av herilane
Nu har jag sytt en, och det var ju faktiskt jättelätt - själva sömnaden tog hälften så lång tid som tygletandet. Roligt.

Men hur i helsike får man in barnet? Internet säger bara "Put your baby up on your shoulder and guide her feet through the sling" men det var ett jäkla knölande att få in hennes ben innanför påsen. Sen när hon väl var på plats så tyckte jag att hon satt rätt bra, så jag tror inte att påsen är för liten.
Av herilane
Även där verkar det steget liksom gå av sig självt. Steg 4 har man bara sjalen på sig, steg 5 har barnet benen innanför sjalen och ska bara sättas tillrätta.

Not to worry, vi ska nog bara öva lite mer.
Av herilane
Tack för länkarna. Jisses vad smidigt det såg ut där på film! Jaja, vi ska nog få till det också, med lite övning.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?