Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ok, minsting K är snart 3 månader och verkar vilja bli buren mycket mer än de ändra barnen. Fram till ni har jag använt en "bärsjal" jag sydde när Lilla M var liten, men den passar egentligen bara nyfödda. Se bilden (finns det ett namn på den typen av "bärsjal"?)
Bild
Nu måste vi ha något annat att bära i. Maken föreslog en bärsele typ Baby Björn (han testade en under Lucia), men jag vill nog veta mer om vilka alternativ det finns att välja på.

Kravet är att det ska vara mycket enkelt att "stoppa i" och "ta ur" barnet. Vi använder den inte istället för vagn, utan "bara" här hemma.

Vad finns det?
Finns det samlad iformation (med bilder) någonstans?
Användarens profilbild
Av Nira
Hej och välkommen hit! :hello:
Samlad information finns väl just här, men den kan vara lite svår att hitta ibland för det finns så mycket info.
På förstasidan finns galleri med bilder på allt från långsjalar till ergonomiska selar.
Om du kollar på de olika rubrikerna i forumindex så finns sjalrecensioner där många lagt in sina synpunkter på olika bärgrejor.
Sele är förstås praktiskt och det finns några olika ergonomiska i lite olika prisklasser.
Kan du gå på en sjalträff? Då kan du få se fler olika "live" och det tycker jag är bra för att förstå skillnader och likheter förstås. :D
Användarens profilbild
Av zandrama
krtek skrev:Kravet är att det ska vara mycket enkelt att "stoppa i" och "ta ur" barnet. Vi använder den inte istället för vagn, utan "bara" här hemma.
Med de kraven skulle jag nästan föreslå en ergonomisk sele alternativ en mei tai (abc-sele). På förstasidan www.sjalbarn.se finns det mycket bra information.

Beroende på hur du/ni är byggd/a passar olika selar olika bra, jag som är liten trivs suveränt med min Beco-sele, men många är supernöjda med Patapum och Ergo också. Sen vill jag slå ett slag för Sutemi, som har korsade axelband, om ni bär mest på magen.
Användarens profilbild
Av krtek
Tackar för råden.
Jag kan vara lite otålig ibland, jag ville ju ha den NU, så jag "sydde grisen i säcken" och försökte följa beskrivningen på:
http://web.bitnet.net/baranara/sidor/se ... lepdf2.pdf
Det blev helt ok och minsting K har just somnat i den, men inte perfekt för jag är ingen direkt fena på att sy. Den tål inte att granskas i sömmarna om ordvisten är tillåten. Jag tänkte säker framför fin.

Det kanske blir något annat i framtiden - man vet ju hur fast man blev i tygblöjor ;-)

När jag kollade runt förstod jag att min tidigare var en enkel bärpåse. Den har varit jättebra och jag minns att den var busenkel att sy (hade nån beskrivning som jag hittat någonstans - den går inte att justera utan är sydd åt mig så att säga).
Användarens profilbild
Av krtek
Och nu har jag lånat en GÅS (skriver man så? En typ av långsjal alltså) för att prova. Ärligt talat var det mycket enklare att sätta på än jag trodde. Har bara provat långsjal på ryggen förr och det var mycket krångligare.
Så nu har jag två alternativa bärhjälpmedel. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?