Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här samlar vi artiklar om "att bära" och om www.sjalbarn.se

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Blixa
Hmm, det märks att det finns ett intresse för bärandet när det är sjal/sele-test i var och varannan tidning numera. Är det inte dags att försöka få in något annat märke än bara bära barn? Att de testar babybjörnar kommer man nog inte åt i första taget eftersom de säljer överlägset bäst och då är ju testet intressant. Men andra sjalar borde gå att visa upp.

Ingen sjalförsäljare som kan tänka sig att erbjuda lånesjalar till ett testeam på någon av tidningarna? Då kanske de nappar. Antar att det är så det fungerar när bära barn får med sina sjalar hela tiden, att de helt enkelt ringer redaktionerna.

Hur var testet i övrigt?
Användarens profilbild
Av KATARINA
Blixa skrev:Hmm, det märks att det finns ett intresse för bärandet när det är sjal/sele-test i var och varannan tidning numera. Är det inte dags att försöka få in något annat märke än bara bära barn? Att de testar babybjörnar kommer man nog inte åt i första taget eftersom de säljer överlägset bäst och då är ju testet intressant. Men andra sjalar borde gå att visa upp.

Ingen sjalförsäljare som kan tänka sig att erbjuda lånesjalar till ett testeam på någon av tidningarna? Då kanske de nappar. Antar att det är så det fungerar när bära barn får med sina sjalar hela tiden, att de helt enkelt ringer redaktionerna.

Hur var testet i övrigt?
Patapumen de provade var från mig. Jag lånade även ut en ringsjal, Ergo och 3 långsjalar som de inte ens provade. Jag erbjöd mig också att visa och instruera men det var de inte intresserade av. Jag chansade ändå och lånade ut dem för jag tänkte att all publicitet för sjalar och ergonomiska bärselar är bra reklam. Ärligt talat tror jag knappt att de provade Patapum, som var den enda som till slut kom med i testet. De skulle provas under 2 veckor och såg helt oanvända ut när de (äntligen) kom tilllbaka. Tyvärr verkar de inte alls intresserade av att göra seriösa undersökningar utan vill bara sälja sin tidning.
Användarens profilbild
Av sus
KATARINA skrev:Tyvärr verkar de inte alls intresserade av att göra seriösa undersökningar utan vill bara sälja sin tidning.
Va tråkigt! Och dålig stil tycker jag!
Användarens profilbild
Av KATARINA
Ja, och en sak till, barnen som testades var födda på våren 2005 så de var vid testet ca 8-9 månader. Då är det ju en ännu större gåta hur Babybjörnen kan få 5.
Användarens profilbild
Av Blixa
KATARINA skrev:Patapumen de provade var från mig. Jag lånade även ut en ringsjal, Ergo och 3 långsjalar som de inte ens provade. Jag erbjöd mig också att visa och instruera men det var de inte intresserade av. Jag chansade ändå och lånade ut dem för jag tänkte att all publicitet för sjalar och ergonomiska bärselar är bra reklam. Ärligt talat tror jag knappt att de provade Patapum, som var den enda som till slut kom med i testet. De skulle provas under 2 veckor och såg helt oanvända ut när de (äntligen) kom tilllbaka. Tyvärr verkar de inte alls intresserade av att göra seriösa undersökningar utan vill bara sälja sin tidning.
Surt, då föll den idén. Det kanske är dags att börja prata högre om de dåligt genomförda testerna i föräldratidningana. Och då menar jag även utanför vår redan initierade krets.
Det är vi som köper tidningarna bland andra och vi är inte jättefå. Om det blir känt att de gör dålig research minskar kundunderlaget när de gör nya tester. Tester är en stor lösnummersäljare för tidningarna om jag inte missminner mig. Är sjaltesterna så dåliga som de jag läst hittils så finns det ingen anledning att tro att de gör bättre tester av andra saker.
Precis som jag inte litar på smartson-tester och dessutom talar om varför för alla som är intresserade, har jag tappat förtroendet för föräldratidningarnas tester och det pratar jag gärna om med andra. Jag har även angett det som orsak när jag sagt upp prenumerationen av en av tidningarna.
Vad jag förundras över är att man överhuvudtaget har mage att använda ordet "test" när det är en person/familj som testar någon vara. Test för mig ska vara något mer grundat, man har kollat lite olika aspekter som funktion, kvalitet, användningsområdet och bekvämlighet (om det t ex handlar om bärsjalar).

Om det är en person eller en familj som testar så det kan man kalla för åsikt, speciellt med tanke på hur mycket de verkade ha gått in i och använt olika bärhjälpsmedeln. Någon test handlar det inte om i så fall. Jag har svårt att tro att de som ordnar sådana "tester" själv tror att det handlar om testandet, de måste ha kunskap och förstå bättre.

Däremot säljer tidningen mer om man döper om det till "test" för då låter det mer vetenskaplig och genomfört än vad det egentligen är - en persons åsikt. De värsta var att det inte ens var så att alla skulle ha testat alla bärhjälpmedel utan man går verkligen där ribban är som lägst.

Oavsett vad det är för resultat med sådana "tester" så ska man alltid ta det som en vilken åsikt som helst. När det sedan hamnar i tidningen blir det en halvsanning bara det är tryckt. Det är trist att Amelia går på kvällstidningslinje i sin rubricering.
Ulla-Maija skrev:Vad jag förundras över är att man överhuvudtaget har mage att använda ordet "test" när det är en person/familj som testar någon vara. Test för mig ska vara något mer grundat, man har kollat lite olika aspekter som funktion, kvalitet, användningsområdet och bekvämlighet (om det t ex handlar om bärsjalar).
Håller med så det knakar.

Jag tycker det är fördummande och onödigt när media inte kan använda språket korrekt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?