[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 160520
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Sjalskola i Vi föräldrar - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här samlar vi artiklar om "att bära" och om www.sjalbarn.se

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av April
Men vad roligt! :-D

Kram
Användarens profilbild
Av boosten
:rofl:
Bissa skrev:Spännande :D Undrar om jag prenumenerar fortfarande :hmm:

/Bissa :hellu:

Katharina skrev:mmm, jag tänkte om det sk aha sjalskola så borde det ju vara någon härifrån som hjälper dom ;-) Eller finns det fler sjalmänniskor??? :shock: :shock:
Nä, det verkar orimligt. :lol:
Användarens profilbild
Av amöba
Bissa skrev:Spännande :D Undrar om jag prenumenerar fortfarande :hmm:

/Bissa :hellu:
Det är en befogad fråga. Vi har fått tidningen på jobbet förut, men när jag kom tillbaka från föräldraledigheten så hade den slutat komma. Men, vips, senaste numret kom idag. Inte för att vi prenumererar, men man kan ju undra vad de pysslar med på Vi Föräldrar...

Reklambyårer brukar få en massa gratistidningar för att vi inte ska glömma att påpeka för våra kunder att de kan annonsera där om ni undrar varför vi får den utan att prenumerera.
Användarens profilbild
Av Blixa
Hoppas att de får bra hjälp oavsett så att det blir bättre än deras gamla bärsele och bärsjalstest.
Nu kanske jag måste förnya prenumerationen i alla fall....
Av Jenny L
Tror vi kommer att medverka. Har i alla fall blivit intervjuade :)
Vad jag fattade skulle det vara flera artiklar om sjalar. Vi skulle symbolisera nybörjarna. Hade en underbar hemmasydd mörkblå trikåsjal som jag tänkt använda till Moa men fotografen tyckte inte den skulle synas tillräckligt :evil: så vi fick ta "laggårdssjalen" sydd av ett tyg från Jysk. Nu är den jätteskön men då när det begav sig i höstas var det typ första gången vi knöt med vävd sjal. Jag bävar därför lite för bilderna :oops: . Hoppas det blir några andra bra artiklar :D

/ Jenny
Användarens profilbild
Av Anso
Spännande!!! :tumup:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag fick tidningen idag, men jag tyckte inte att det var något bra reportage, det var bara bilder på hur man skulle knyta kort/ringsjal. På framsidan hade de plockat ut citatet "Bärsjal bättre än barnvagn" (eller nåt sånt) och det var det ju ingen som tyckte (däremot att det är ett bra komplement). Och så var det lite uttalanden av folk, ett av en sjukgymnast som menade att sjal inte är bättre än sele, huvudsaken att ett litet barn får tillräckligt med stöd för huvudet... Nämndes ingenting om ergonomiska selar heller, utan man kunde läsa att ett barn växer ur selen kring ett år.... Har iofs inte lusläst, men första intrycket var inte så bra...
Av Tyche
Jag är redo att hålla med Knyttet & K, vid första anblicken tyckte jag inte alls att reportaget var särskilt bra. Bara en massa bilder på bära barn sjal och dess knytningar... Men jag har som sagt bara kollat lite, skumläst.
Användarens profilbild
Av Blixa
Håller med Knyttet. Däremot var det jättekul att se mysiga bilder på långsjalen och artikeln med Jenny och Mattis tyckte jag var bra.
Tyvärr nämndes långsjal knappt alls i de övriga artiklarna. Känns lite kaka på kaka att ha instruktioner på både ringsjal och kortsjal men inget om långsjalar (inte ens trikå). Undrar lite över sele-kommentarerna också. Spelar det ingen roll hur de sitter i övrigt så länge huvudet har stöd? Men om man nu kan ha selen i ett helt år (sedan är den tydligen alltid för liten) måste ju huvudstöd bli mindre viktigt efter några få månader.

Kan de vara rädda att skrämma bort intresserade genom att skriva mer om de "krångligare" alternativen som långsjal? Kanske är det för att man faktiskt måste knyta om långsjalen ibland.

När ska de lära sig att de ska läsa här innan de gör artiklar om sjalar :this: ?

Men, men jag har sett betydligt sämre artiklar än denna så man kanske får säga att det tar sig :lol:
Användarens profilbild
Av miriel
Varför är det ALLTID bara Bära barnsjalar som SYNS!! Supertrist!! Undra om de betalar extra för att deras instruktioner används :roll:

Jag har träffat på så många som köpt en kortsjal, försökt och blivit besvikna.
"Det här med sjal är inget för oss, det fungerade aldrig..."

Och den inställningen är ju inte så konstig när man inte vet att det finns enklare sjalar än att knyta kortsjal! Inte ens jag (som faktiskt tycker jag är ganska så sjalvan, kan få till en kortsjal perfekt utan meck...hur ser då en helt nybörjare på eländet?

Har inte hunnit läsa igenom allt ännu, men de första sidorna var en besvikelse. :cry:

Återkommer senare, när jag lugnat ner mig (och hämtat på dagis! :wink: )
Användarens profilbild
Av zandrama
miriel skrev:Varför är det ALLTID bara Bära barnsjalar som SYNS!! Supertrist!! Undra om de betalar extra för att deras instruktioner används :roll:
För att de är bra på att göra reklam! De har alltid annonser i alla tidningar. De som syns mest används mest.
Användarens profilbild
Av Blixa
zandrama skrev:
miriel skrev:Varför är det ALLTID bara Bära barnsjalar som SYNS!! Supertrist!! Undra om de betalar extra för att deras instruktioner används :roll:
För att de är bra på att göra reklam! De har alltid annonser i alla tidningar. De som syns mest används mest.
:iagree:

Det är väl av samma anledning som många bara tror att det finns en sele; BabyBjörn. Bra på marknadsföring ger mycket mer redaktionell plats.
Av FiaLisa
Jag tyckte inte heller att det var en särskilt bra artikel. Om jag hade haft noll koll på sjalar så skulle jag inte bli mer intresserad efter att ha läst artikeln. Det fanns en hänvisning till sjalbarn, men om artikeln inte var inspirerande så skulle jag nog inte surfa vidare på nätet. Trist.
Användarens profilbild
Av mica
Blixa skrev:
zandrama skrev:
:iagree:

Det är väl av samma anledning som många bara tror att det finns en sele; BabyBjörn. Bra på marknadsföring ger mycket mer redaktionell plats.
Ja, suck. Fast BäraBarn är i alla fall snygga! :D
Användarens profilbild
Av Ina
Jag hade nöjet att ha Jenny L och dotter på fika idag och vi pratade lite om artikeln, och när jenny hade gått så ringde jag Anna-Maria efternamnet minns jag inte och, sa just det här med att den är mer ergonomisk just för höfter att det i tyskland är en rekomendation från många barnläkare att bära barn med höftledsluxation i sele och så vidare, och leder än vad selen är och att jag saknade långsjal skrev även att jag använder både lång och ringsjal till min dotter och fick då ett svar som var nått så här.

Att visa en långsjals knytning skulle tagit runt 15moment och detta skulle avskrämt många från å försöka, men att vi har faktiskt med i fakta rutan att instruktioner ingår.

Då sa jag att bilden blir ju vid första anblicken kanske, att man bär bara på en axel och att det av den orsaken skulle bli tungt för rygg nacke och axe,

Men då svarade hon att om man är intresserad så går det ju att läsa vidare på någon av de sider som det rekomenderar och jag sa att bara någon bild vore ju bra men nu var ju det ju redan gjort och hon var nöjd själv var mitt intryck.

Sedan frågade jag om faktagranskningen just var det gälde det här med huvudet och hur vida sjalen inte är mer ergonomisk än en vanlig sele, och det var personens uppfattning och inte i henns proffetion, då borde det väl inte stått vad hon hade för yrke ? Sedan när det gäller speciella fall så får man ju rekomendationer i varje enskillt fall men detta var för att väcka intresse.

Men jag blev väldigt besviken i stort på det här inslaget men jag tycker att jag har haft tidningen i ett år nu och dom tuggar mycket om och om igen tror jag har tre tidningar som handlar om dop nu så nu är min prenumeration också uppsagd hoppas jag hittar en bättre tidning och kunna vila ögonen i

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?