-  mån maj 17, 2010 22:00

Idag kom ViF med ett stort test av bärsjalar och bärselar, 5½ sidor med diverse faktarutor.   

Kul! verkar annars mest vara "Föräldrar & Barn" som återkommande haft om bärdon. De ggr jag snubblat över den i a f.
* Bärsele eller bärsjal - behovet styr valet
* Sjukgymnasten: "Träna både dig och barnet"
* På mage, rygg eller höft?
* Bärselar återkallade efter olyckor
(de där hammockbagliknande i US)
Introduktionen och återkopplingen hela vägen görs som en intervju med Ingrid som har Babydesign.
Tre familjer har testa lite olika en vecka var. Barnen som testat är jämnåriga, 3-5 månader. Utöver detta sedvanlig så har även en sjukgymnast ombetts kommentera ergonomin för bärare och barn.
(Men alla får aldrig test alla utan bara typ 2-3 tror jag, så var det med tygisarna minns jag - blir lite märkliga jmf då. Men det är ju inte all som är så pass nördiga att de vill testa i flera månader åsså ska det ju i tryck också förstås.)
Testmodellerna:
* Elastiks bärsjal: Mam Eco (med hampa i), Cuddly Wrap, Tricot-Slen
* Mei-tai: BB-tai, Ella Roo mei-tai, Sköldpadda mei-tai
* Ergonomiska bärselar: Manduca, Ergo, Beco Butterfly II
* Vanlig bärsele: BabyBjörn Synergy
Enda länktipset är f ö "På barnnet.se http://barnnet.se finns de flesta bärsjalar och bärselar att söka i bokstavsordning". Och Barnnet är bra, de har från början haft detta med snabbsökväg till bärdon samt samt tygisar, giftfria flaskor, ekologiskt m m. Lite synd dock att inte tipsa om den stora begagnat marknaden som finns.

Kul! verkar annars mest vara "Föräldrar & Barn" som återkommande haft om bärdon. De ggr jag snubblat över den i a f.
* Bärsele eller bärsjal - behovet styr valet
* Sjukgymnasten: "Träna både dig och barnet"
* På mage, rygg eller höft?
* Bärselar återkallade efter olyckor
(de där hammockbagliknande i US)
Introduktionen och återkopplingen hela vägen görs som en intervju med Ingrid som har Babydesign.
Tre familjer har testa lite olika en vecka var. Barnen som testat är jämnåriga, 3-5 månader. Utöver detta sedvanlig så har även en sjukgymnast ombetts kommentera ergonomin för bärare och barn.
(Men alla får aldrig test alla utan bara typ 2-3 tror jag, så var det med tygisarna minns jag - blir lite märkliga jmf då. Men det är ju inte all som är så pass nördiga att de vill testa i flera månader åsså ska det ju i tryck också förstås.)
Testmodellerna:
* Elastiks bärsjal: Mam Eco (med hampa i), Cuddly Wrap, Tricot-Slen
* Mei-tai: BB-tai, Ella Roo mei-tai, Sköldpadda mei-tai
* Ergonomiska bärselar: Manduca, Ergo, Beco Butterfly II
* Vanlig bärsele: BabyBjörn Synergy
Enda länktipset är f ö "På barnnet.se http://barnnet.se finns de flesta bärsjalar och bärselar att söka i bokstavsordning". Och Barnnet är bra, de har från början haft detta med snabbsökväg till bärdon samt samt tygisar, giftfria flaskor, ekologiskt m m. Lite synd dock att inte tipsa om den stora begagnat marknaden som finns.
V 07. Bonusbarn 85 & 87.
Boba. Utlånat: Choklad- & olivgås, ÄgirsHus lin-ringisar, Patapum & BB-slen.
"Dit det bär dit bär det"
					  					                Boba. Utlånat: Choklad- & olivgås, ÄgirsHus lin-ringisar, Patapum & BB-slen.
"Dit det bär dit bär det"

De flesta vill ha lite lättsammare varianter, misstänker att de har koll på sin läsekrets...
  De flesta vill ha lite lättsammare varianter, misstänker att de har koll på sin läsekrets... 

- By Aspasia
 - By Aspasia