Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här samlar vi artiklar om "att bära" och om www.sjalbarn.se

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Linnea
coolt, våra sjalmödrar liksom :D

appropå kitenge så säljer de såna på afroart på hornsgatan, stockholm 8) en hel radda med olika färger, nära 2-årsträffen :twisted: moahaha
Användarens profilbild
Av Ingetora
Men naturligtvis! :idea: :idea: :idea:

Jag har läst det där om skinnbögen tidigare, och har liksom inte tyckt att den verkat vara det optimala bärverktyget. Men naturligtvis har vi/de här uppe burit våra barn i band! Bandvävning var ju en jättestor del av nordiska kvinnans vardag (gäller säkert fler kulturer än så men det vet jag inget om) och spår efter detta är inte ovanligt på arkeologiska fyndplatser eftersom man använde banden till så mycket, visst måste det har varit sååå. Tänk att det _nästan_ blev helt bortglömt! :purskis:

Det enda min mamma har kvar efter sin mormor är en sån liten bandvävstol som finns på bild i artikeln, undra om den går att väva på? Vore ju häftigt att bära Signe i ett band tillverkat på mormors mormors vävstol... fem generationer senare, här ska ringas till mamma... :blahblah:
Användarens profilbild
Av mejamy
Ja verkligen intressant! :D Jag hade faktiskt hört talas om biltband från Dalarna tidigare, men inte fått hela historien bakom. Tack för kul läsning! :D
Användarens profilbild
Av Josefin
Ingetora skrev:Det enda min mamma har kvar efter sin mormor är en sån liten bandvävstol som finns på bild i artikeln, undra om den går att väva på? Vore ju häftigt att bära Signe i ett band tillverkat på mormors mormors vävstol... fem generationer senare, här ska ringas till mamma... :blahblah:
Ja, det måste du göra!
Hade också hört talas om bögen, men inte om bandet. Gud vad spännande!
Användarens profilbild
Av thanisa
Vad sugen jag blir på att hälsa på min gammelmoster nu. Min mormor är tyvärr död nu men växte upp i en liten by i utkanten av leksands socken. Gamla textiler har alltid legat min mormoe och hennes systrar varmt om hjärtat. Bandvävstolar har jag sett åtskilliga av, står fortfarande en i barnens lekhus som fungerar bra. Bultband har jag sett men inte vad jag vet fått åka med.

Kanske ska följa med mina föräldrar upp så man kan prata med Majlis. Vet att hon gärna berättar hur det var när de växte upp och skulle bli förvånad ifall hon inte vet var banden finns idag. Skulle vara så roligt att få testa, och de skulle bli glada att jag intresserar mig och vill leva med deras seder. Min gammelmormor som dock i slutet av 60-talet hade dräkt på sig var dag, mormor var mycket glad över att jag gillar att använda min dräkt fick därför min gammelmormor broch som hon använde till dräkten och även om den inte ser ut som de flesta andras så är jag otroligt glad för den.
Användarens profilbild
Av Tinker
Vad häftigt! :D
Användarens profilbild
Av Ingetora
thanisa skrev:Kanske ska följa med mina föräldrar upp så man kan prata med Majlis. Vet att hon gärna berättar hur det var när de växte upp och skulle bli förvånad ifall hon inte vet var banden finns idag. Skulle vara så roligt att få testa, och de skulle bli glada att jag intresserar mig och vill leva med deras seder. Min gammelmormor som dock i slutet av 60-talet hade dräkt på sig var dag, mormor var mycket glad över att jag gillar att använda min dräkt fick därför min gammelmormor broch som hon använde till dräkten och även om den inte ser ut som de flesta andras så är jag otroligt glad för den.
Men du _måste_ upp dit och pumpa dem på information! :D Ta med kameran! Dels för att jag vill se ett bultband :wink: , och dels för att det vore himlans trist om det dog ut och ingen kvar i livet mindes nåt om bultande längre. Hoppas på rapport så småningom. :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?