Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här kan du komma kontakt med andra SjalBärare som kan hjälpa dig!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Gaya
Jag finns i Sandviken och jag tycker det är lite viktigare att man finns för att kunna visa knytningar än för att visa upp sjalsamlingen. Åtminståne på ett sådant här område där så otroligt få bär i sjal. :blahblah:
MEN ändå...
-Ella Roo (vävd långsjal)
-Pikku Ruu (trikåsjal)
-Ringsjal (.tk)
-bärpåsar (fleece och linne)
-Ergo (ergonomisk sele)
-hemmapul (bärpåsarna +vävd långsjal ca 4m)
Av SandvikenMamma
Och jag finns också i Sandviken.

Har aldrig bruit små bebisar, men jag kan knyta iaf :wink:
Av GodisGlader
Kan ju sätta in mig här oxå :lol: bär inte just nu med maggen så är lite ringrostig på knytningar just nu :oops:
Men om någon är nyfiken på någon av mina sjalar så är det bara att hojta till och komma och klämma lite :tumup:

* Hoppediz Montreal

* Ringsjal Easy Lava

* Bärpåse (Hemmasydd)

* Rebozo Robust

* MaM Wrap röd

* Sino Blåsippa
Av Anna Rossander
Hej!

Har precis lagt in ett inlägg på sjalträffsidan om att ses i gävle och så hittade jag den här tråden! Jag har 'bara' en minimundus trikåsjal och 7 veckors erfarenhet men jag skulle gärna ses och prata lite sjal (funderar på att komplettera sjal-garderoben lite) och annat. Någon annan som har lust?

/ Anna
Användarens profilbild
Av sacha42
Anna Rossander skrev:Hej!

Har precis lagt in ett inlägg på sjalträffsidan om att ses i gävle och så hittade jag den här tråden! Jag har 'bara' en minimundus trikåsjal och 7 veckors erfarenhet men jag skulle gärna ses och prata lite sjal (funderar på att komplettera sjal-garderoben lite) och annat. Någon annan som har lust?

/ Anna
Har en kompis som bor i Gävle som nyss fått barn. Skulle kanske behöva lite hjälp att få till knytningen med sin trikå. Kanske du kan hjälpa henne??!! :D
Av Anna Rossander
Hej!

Jag träffas gärna, jag är mammaledig nu så jag har massor av tid ;) Jag knyter x-omslut 2 och har Ingrid mage-mot-mage vilket jag gärna visar, har provat vagga också men hon var inte så road, men jag provar gärna igen!

Din kompis kan väl skicka ett pm till mig så kan vi höras och stämma träff?

/ Anna
Användarens profilbild
Av sacha42
Anna Rossander skrev:Hej!

Jag träffas gärna, jag är mammaledig nu så jag har massor av tid ;) Jag knyter x-omslut 2 och har Ingrid mage-mot-mage vilket jag gärna visar, har provat vagga också men hon var inte så road, men jag provar gärna igen!

Din kompis kan väl skicka ett pm till mig så kan vi höras och stämma träff?

/ Anna
låter bra :D Ska meddela henne!!
Hon har bara försökt vagga tror jag. försökte mig på en beskrivning av omslutet och mage mot mage men jag vet inte om hon förstod. Svårt då man inte är nära och kan visa :roll:

/Åsa
Av Flodis
Halloj!

Ser att inte denna tråd varit aktuell på länge...

Jag har en Looma Sino men planerar att köpa en vävd långsjal. Skulle vilja pröva lite innan jag bestämmer mig. Finns det nån som kan hjälpa mig.

Bor i Gävle.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Flodis skrev:Halloj!

Ser att inte denna tråd varit aktuell på länge...

Jag har en Looma Sino men planerar att köpa en vävd långsjal. Skulle vilja pröva lite innan jag bestämmer mig. Finns det nån som kan hjälpa mig.

Bor i Gävle.
Jag finns i Gävle till veckan om du vill träffas och få lite hjälp?
Kommer att bo hos min mamma i Hille. Vart bor du?
Du får gärna skicka mig ett pm om du vill träffas och få lite hjälp.
/Linda
Användarens profilbild
Av Minchi
Gävleborg är ju både Gästrikland och Hälsingland! Och i hälsingeskogarna finns jag, närmare bestämt i Arbrå. Om någon behöver min hjälp är det bara att hojta till via pm :). Inte för att det finns så många sjalbärare här, men utifall!
Av Winissa
Jag finns i Gävle om någon behöver hjälp här. Det är inte många sjalbärare här heller faktiskt, men vem vet, det kanske dyker upp någon ny. :D Det vore jättekul att få hjälpa till!
Jag har för tillfället:
- Rebozo ringsjal
- Föräldrar&barn ringsjal på ingående
- hemsydd MeiTai av Kelimalu på Tradera
- Moby Wrap
- Marimekko trikåsjal
- Ergo
- Manduca
- Mimmis krinklade
- Easycare Norrsken

Jag har inte haft långsjal så värst länge, men jag klarar i alla fall av att knyta på magen.
Användarens profilbild
Av verre
jag finns i hudiksvall från 15sept till 8 okt. men jag är lite flyttbar. jag kommer ha min rebozo special och min väldigt speciella bebina med mig..
Användarens profilbild
Av Minchi
Passar på att lyfta upp den här tråden nu, då jag vet att några fler Gävleborgare har blivit intresserade av att bära i sjal! Jag hjälper gärna till, hojta till via PM! :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?