Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här kan du komma kontakt med andra SjalBärare som kan hjälpa dig!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lisaui
#8654422
Finns det någon i Jönköping som vill visa och ev hjälpa mig och några fler mammor?
Senast redigerad av lisaui den mån dec 12, 2011 12:44, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Cayenne
#8654489
Jag skulle kunna hjälpa till. Jag har dock ingen bebis att visa på, för mitt yngsta sjalbarn är fyra år....
Av lisaui
#8654550
Ingen fara har en prima 5månaders här som gärna ställer upp :lol: Jag vill ju i första hand SE olika bärverktyg! Hur funkar en ringsjal, meitai, ergonomiska selar? men hur bär man sig åt för att få titta och testa olika sjalar och selar? Vet du om någon affär som säljer ergonomiska selar i stan? :hmm:
Användarens profilbild
Av Cayenne
#8654583
Jag har haft en webbutik, men någon annan butik vet jag inte. Selar har aldrig riktigt varit min grej. Jag är mer för sjalar.
Av alima
#8697369
Vad man kan hitta spännande trådar när sitter och slösurfar... Jag bor i Jönköping, har en Ergo, en Manduca och en ringsjal och burit i trikåsjal när barnen var små, men jag känner inte så direkt för demonstrera och prata seler och sjalar, men jag kan låna ut om det finns intresse.
Av Jenkka
#8763354
Jag visar gärna hur man knyter en sjal och hur man använder bärselar! Kan bara "basic" knytningar, men som funkar i princip jämt för barn som bärs fram. Har aldrig lyckats knyta en sjal för att bära på ryggen, mest för att det varit så praktiskt att bära i sele på ryggen. Är nyinflyttad i stan och det e kul att det finns folk här som är intresserade av sjalar :tumup: Skicka ett meddelande om ni fortfarande är intresserade!
Av lisaui
#8767760
Vi hittade en bekant bekants bekant (ungefär ;) som visade oss lite!

Jag har två vävda sjalar nu och bär fortfarande min 7mån varje dag. Ska precis ge mig på att knyta på ryggen. Har provat en variant där man får ändarna "vridna" i ett kryss över bröstet och det funkar men blir rätt obekvämt efter ett tag så nu letar jag efter andra sätt och ska börja öva! Vore ju väldigt praktiskt att kunna bära på rygg nu när hon är lite tyngre!

Jenkka vilken sele använder du för att bära på ryggen? Jag har lånat en manduca, men vi kommer inte riktigt överens och skruttan gillar inte att hon sitter så "lågt" i den att hon liksom inte ser ut! När jag knytit upp henne på ryggen kan hon liksom hänga lite åt sidan och se bra (jätte-ergonomiskt :hmm: :wink: )!

Nu har vi flyttat till habo så nu rör jag mig inte i jönköping varje dag precis men om jag inte får till ryggknytningen är det ju toppen att veta att det finns hjälp att få! Och länka gärna om någon vet någon bra ryggknytning! :)
Av lisaui
#8767772
Förresten så håller jag med om att det är kul med fler sjalare i stan! Har nog inte sett nån som bär i sjal (däremot i sele) och när jag och skruttan sjalar i stan är det väldigt många som stannar och frågar (andra tittar och pekar, värsta cirkusen ;)
Användarens profilbild
Av Cayenne
#8767784
Jag har mest buret på ryggen eftersom jag är så kort att jag får barnets huvud i vägen när jag bär på magen. Jag har burit mest i ryggsäcksknytning. Den går fort och är smidig. Omslutet på ryggen är lite mer omständigt, men jag har även burit så.

Typ såhär, men jag har inte alltid gjort som hon i slutet, utan har kanske knutit runt midjan, men det har varit lite olika. http://www.edenbaby.se/pages/ryggsack_tibetan.php
Av Jenkka
#8784385
Jag använder Angelpack för att bära på ryggen och den fungerar bra även om det känns i axlarna om man bär längre stunder. Antar att det är en fördel att lära sig att knyta en sjal för o bära på ryggen för det lär ju avlasta bäst. Angående Manducan så har du dragit ihop dragkedjan så att ryggdelen blir kortare, ifall hon inte ser ut annars? På manducan kan man alltså välja två olika höjder på ryggdelen. Det e också olika på vilken sele som passar en, själv gillar jag att angelpacken är så nätt och smidig. Sambon däremot gillar Manducan och han gillar o bära fram. Sonen satt fortfarande som 2-åring fram i manducan med honom.

Nä det är inte ofta man ser någon med sjal eller ens sele här i stan, vet inte om jag sett annat än BabyBjörn sen vi flyttade hit. Själv har jag inte heller burit mycket på stan för det e lätt att man tar vagnen till stan för o få åka med vagnkortet på bussen...

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?