Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här kan du komma kontakt med andra SjalBärare som kan hjälpa dig!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zero.sara
#7360449
WilmerX skrev:Hallå på er!
Jag har använt trikåsjal (Tricot slen) nu ett tag och vi har båda trivts bra med det. Men nu är lillgrisen snart 6 månader, inte så jättetung ännu i o för sig men snart är det väl dags att byta upp sig till en stadigare sjal. Vad rekommenderar ni "experter"? :wink: Jag har inte provat några andra sjalar än den vi har, men jag har fått för mig att långsjal ger bäst avlastning. Då jag har lite rygg- och nackproblem från och till pga stillasittande kontorsjobb så prioriterar jag jämn och bra avlastning framför enkelhet, och så jobbigt tycker jag inte det är att knyta nu när man väl har fått in tekniken.

Någon som känner sig manad att guida mig i denna sjaldjungel? :? Jag bor strax norr om Örebro, men jag är mammaledig med bil och kan ta mig i stort sett vart som helst, när som helst. 8)
Hej och välkommen :hello:
Jag bor norr om Örebro och hjälper gärna till med knytningar och att visa vävda sjalar. Här på norra sidan finns också sjalgalen och zingo som båda är jättetrevliga och gärna hjälper till :tumup:
Användarens profilbild
Av zingo
#7362701
sapos skrev:
WilmerX skrev:Hallå på er!
Jag har använt trikåsjal (Tricot slen) nu ett tag och vi har båda trivts bra med det. Men nu är lillgrisen snart 6 månader, inte så jättetung ännu i o för sig men snart är det väl dags att byta upp sig till en stadigare sjal. Vad rekommenderar ni "experter"? :wink: Jag har inte provat några andra sjalar än den vi har, men jag har fått för mig att långsjal ger bäst avlastning. Då jag har lite rygg- och nackproblem från och till pga stillasittande kontorsjobb så prioriterar jag jämn och bra avlastning framför enkelhet, och så jobbigt tycker jag inte det är att knyta nu när man väl har fått in tekniken.

Någon som känner sig manad att guida mig i denna sjaldjungel? :? Jag bor strax norr om Örebro, men jag är mammaledig med bil och kan ta mig i stort sett vart som helst, när som helst. 8)
Jag har en del vävda sjalar att visa och som du gärna får prova, bor iofs i Hallsberg men inte så långt ifrån Örebro :wink:
:tumup: Hej svejs! säg till om du behöver hjälp!
Användarens profilbild
Av zero.sara
#7363036
zingo skrev:
sapos skrev:
WilmerX skrev:Hallå på er!
Jag har använt trikåsjal (Tricot slen) nu ett tag och vi har båda trivts bra med det. Men nu är lillgrisen snart 6 månader, inte så jättetung ännu i o för sig men snart är det väl dags att byta upp sig till en stadigare sjal. Vad rekommenderar ni "experter"? :wink: Jag har inte provat några andra sjalar än den vi har, men jag har fått för mig att långsjal ger bäst avlastning. Då jag har lite rygg- och nackproblem från och till pga stillasittande kontorsjobb så prioriterar jag jämn och bra avlastning framför enkelhet, och så jobbigt tycker jag inte det är att knyta nu när man väl har fått in tekniken.

Någon som känner sig manad att guida mig i denna sjaldjungel? :? Jag bor strax norr om Örebro, men jag är mammaledig med bil och kan ta mig i stort sett vart som helst, när som helst. 8)
Jag har en del vävda sjalar att visa och som du gärna får prova, bor iofs i Hallsberg men inte så långt ifrån Örebro :wink:
:tumup: Hej svejs! säg till om du behöver hjälp!
:whut: Smygsurfar du på jobbet? Eller sprang du in hemma när du åkte förbi? 8)
Användarens profilbild
Av zingo
#7364271
zero.sara skrev:
zingo skrev:
sapos skrev:
WilmerX skrev:Hallå på er!
Jag har använt trikåsjal (Tricot slen) nu ett tag och vi har båda trivts bra med det. Men nu är lillgrisen snart 6 månader, inte så jättetung ännu i o för sig men snart är det väl dags att byta upp sig till en stadigare sjal. Vad rekommenderar ni "experter"? :wink: Jag har inte provat några andra sjalar än den vi har, men jag har fått för mig att långsjal ger bäst avlastning. Då jag har lite rygg- och nackproblem från och till pga stillasittande kontorsjobb så prioriterar jag jämn och bra avlastning framför enkelhet, och så jobbigt tycker jag inte det är att knyta nu när man väl har fått in tekniken.

Någon som känner sig manad att guida mig i denna sjaldjungel? :? Jag bor strax norr om Örebro, men jag är mammaledig med bil och kan ta mig i stort sett vart som helst, när som helst. 8)
Jag har en del vävda sjalar att visa och som du gärna får prova, bor iofs i Hallsberg men inte så långt ifrån Örebro :wink:
:tumup: Hej svejs! säg till om du behöver hjälp!
:whut: Smygsurfar du på jobbet? Eller sprang du in hemma när du åkte förbi? 8)
Det finns en brukardator som bara bjuder in mig till smygsurfning om den står på när jag går förbi den om ingen sitter där då dvs :lol:
Av WilmerX
#7365698
"Norr om Örebro" låter närmare än Hallsberg, så jag börjar med ett PM till zero.sara så hoppas jag att jag blir klokare. :)
Av Jinxan
#7365755
WilmerX skrev:"Norr om Örebro" låter närmare än Hallsberg, så jag börjar med ett PM till zero.sara så hoppas jag att jag blir klokare. :)
:tumup:
Användarens profilbild
Av zingo
#7365878
WilmerX skrev:"Norr om Örebro" låter närmare än Hallsberg, så jag börjar med ett PM till zero.sara så hoppas jag att jag blir klokare. :)
Både zerosara å jag bor i Dyltaområdet ( barnen går på dagis i Ölmbrotorp) :D
Användarens profilbild
Av zingo
#7453328
Uppdaterade lite bara :tumup:
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
#7473400
Tror att jag nu kanske kan vara någon till hjälp om det behövs :-)

Heter Helena och vi bor tämligen centralt i Örebro, hemma hos oss bor följande sjalar och selar:

Sjalar
Trikå:
Svart tricot-slen 5,5m
Wrapsody bali stretch kamava 5,4m

Vävda:
Hoppediz luzern 5,4m
ACS lollipop 5,2 m (den i avataren)
Didymos röd ellips 4,7m
EasyCare lava 4,7 m (utlånad för tillfället)

Ringsjal:
Looma Ringo blåsippa

Selar:
Beco butterfly II -carnival
Alpino (kommer snart :app: )

Hemma hos oss bor även tygblöjor i alla dess färger och former :-)
Användarens profilbild
Av zingo
#7682786
:tumup: Vi finns!
Användarens profilbild
Av caimos
#7762308
Hallå Örebroare :wave:
Vill gärna testa att bära i vävd långsjal, men känner mig lite för okunnig (och snål :rodna:) för att våga mig på att köpa en. Finns det någon som kan tänka sig att låna ut...?
Av Jinxan
#7762596
caimos skrev:Hallå Örebroare :wave:
Vill gärna testa att bära i vävd långsjal, men känner mig lite för okunnig (och snål :rodna:) för att våga mig på att köpa en. Finns det någon som kan tänka sig att låna ut...?
Jag kan låna ut :hello:

Har dock pälsdjur hemma
Användarens profilbild
Av caimos
#7762994
JinxLinda skrev:
caimos skrev:Hallå Örebroare :wave:
Vill gärna testa att bära i vävd långsjal, men känner mig lite för okunnig (och snål :rodna:) för att våga mig på att köpa en. Finns det någon som kan tänka sig att låna ut...?
Jag kan låna ut :hello:

Har dock pälsdjur hemma
Åh va snällt :D Vi kanske kan samordna det med en sjalträff nån gång framöver? Eller hojta när du är i stan.
Ang. päls så är jag allergisk mot katt, men inte så mycket att det inte hjälper med en tvätt eller två :)
Av Jinxan
#7763085
caimos skrev:
JinxLinda skrev:
caimos skrev:Hallå Örebroare :wave:
Vill gärna testa att bära i vävd långsjal, men känner mig lite för okunnig (och snål :rodna:) för att våga mig på att köpa en. Finns det någon som kan tänka sig att låna ut...?
Jag kan låna ut :hello:

Har dock pälsdjur hemma
Åh va snällt :D Vi kanske kan samordna det med en sjalträff nån gång framöver? Eller hojta när du är i stan.
Ang. päls så är jag allergisk mot katt, men inte så mycket att det inte hjälper med en tvätt eller två :)
Det är precis katter jag har :?
Men vi kanske ska kolla om någon av de andra Örebroarna inte har katt och möjlighet att låna ut. ;) Har dom inte det försöker vi tvätta någon av mina så katthåren försvinner.
Av mariaochjag
#7925139
Hej!

Jag bär mitt yngsta barn i vävd långsjal på magen och undrar om någon i Örebrotrakten kan visa hur man får upp barnet på ryggen i en sådan, eller något annat praktiskt bärdon som passar vid ryggbärande?

/Maria

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?