Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här kan du komma kontakt med andra SjalBärare som kan hjälpa dig!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av eilien
#1781107
hejsan
är ny på detta med sjalar men jag tror att det skulle passa min lilla tjej, tänkte höra om det är någon som har en trikåsjal som man kan få testa? Lilltjejen är nu 7 veckor fast hon är prematur så egentligen är hon knappt 1 vecka. Visst borde en trikåsjal vara det bästa för oss då?
Av Jinxan
#7038855
eilien skrev:hejsan
är ny på detta med sjalar men jag tror att det skulle passa min lilla tjej, tänkte höra om det är någon som har en trikåsjal som man kan få testa? Lilltjejen är nu 7 veckor fast hon är prematur så egentligen är hon knappt 1 vecka. Visst borde en trikåsjal vara det bästa för oss då?
tyvärr är min trikåsjal utlånad för tillfället,.
Användarens profilbild
Av sapos
#7188781
Bor i Hallsberg (utanför Örebro) och kan visa följande sjalar:

Långsjalar:
Amazonas Carry Sling Lollipop
Bebina Stjärntecken Vädur
Didymos Katja med ull
EasyCare Taiga
ElleVill Zara Orginal
Mimmis Krinklade "purple sun" ("batik" färgad av mig och sambon)
Natibaby 70%bambu
Stork Inka
Vatanai Aialik


Ringsjalar:

Didymos Aare
Didymos Moln

Vatten ringsjal


(ringsjalarna är hemsydda, ej av mig dock)

Sele:

AngelPack Espresso "star"



MeiTai
Panakeia sydd, vändbar *utlånad*
Pepplon
Zara MT (sydd av en Zara och färgad)
Senast redigerad av sapos den ons feb 03, 2010 15:43, redigerad totalt 29 gång.
Användarens profilbild
Av mammagumman
#7347044
JinxLinda skrev:
mammagumman skrev:Shit! Vad många! :siishah:
vad?
Dom här:

Långsjalar
> Didymos Aare ull 4,7m
> Neobulle Simon 4,5m
> Bali Baby Breeze Morgaine 4,5m
> Rebozo Petrolblå 4,6m
> Easycare Regnbåge 5,2m
> Hoppediz Trikåsjal 5,4m (utlånad)
> Hoppediz Havanna 4,6m
> Lana Regnbåge 4,0m
> Dolcino Male 4,6m
> Lenda långsjal 4,5m cirka den har blivit en sjalgunga nu tills den pajjar

Kortsjal
> bärabarn Svartpeppar

Ringsjalar
> BB sling Current red
> Didymos wellen seqouia bortasydd zero.sara sydd
> Rebozo Blå eld fick av sapos i födelsedagspresent
> Didymos Aare Hemmasydd
> Easycare Skog Hemmasydd
> Mimmis Vattenringsjal
> en rosa som väntar på att bli sydd

Mei-tai & bärpåsar
> Mei-Tai'er (efter Knyttet & K's beskrivning)
> Bärpåsar (2 st hemmagjorda)
> Tri-Cotti strl S
Av Jinxan
#7347050
mammagumman skrev:
JinxLinda skrev:
mammagumman skrev:Shit! Vad många! :siishah:
vad?
Dom här:
.... Sjalar. ..
Ahh mina sjalar. :D :lol: Men sapos har ju ungefär samma antal tror jag? :hmm:
Av Jinxan
#7347058
mammagumman skrev::D Sjaltokor
Så länge pengarna finns gör det inget ;) Däremot om de inkräktar på ekonomin så är det slutköpt på sjalar :tumup:
Av sjaltokan
#7347229
mammagumman skrev::D Sjaltokor
Därför vågar jag inte skriva ut vilka jag har.. :lol:
Av Jinxan
#7347231
thowida skrev:
mammagumman skrev::D Sjaltokor
Därför vågar jag inte skriva ut vilka jag har.. :lol:
:lol:
Användarens profilbild
Av sapos
#7347293
JinxLinda skrev:
thowida skrev:
mammagumman skrev::D Sjaltokor
Därför vågar jag inte skriva ut vilka jag har.. :lol:
:lol:
:Hahaa:
Av WilmerX
#7358601
Hallå på er!
Jag har använt trikåsjal (Tricot slen) nu ett tag och vi har båda trivts bra med det. Men nu är lillgrisen snart 6 månader, inte så jättetung ännu i o för sig men snart är det väl dags att byta upp sig till en stadigare sjal. Vad rekommenderar ni "experter"? :wink: Jag har inte provat några andra sjalar än den vi har, men jag har fått för mig att långsjal ger bäst avlastning. Då jag har lite rygg- och nackproblem från och till pga stillasittande kontorsjobb så prioriterar jag jämn och bra avlastning framför enkelhet, och så jobbigt tycker jag inte det är att knyta nu när man väl har fått in tekniken.

Någon som känner sig manad att guida mig i denna sjaldjungel? :? Jag bor strax norr om Örebro, men jag är mammaledig med bil och kan ta mig i stort sett vart som helst, när som helst. 8)
Användarens profilbild
Av sapos
#7358618
WilmerX skrev:Hallå på er!
Jag har använt trikåsjal (Tricot slen) nu ett tag och vi har båda trivts bra med det. Men nu är lillgrisen snart 6 månader, inte så jättetung ännu i o för sig men snart är det väl dags att byta upp sig till en stadigare sjal. Vad rekommenderar ni "experter"? :wink: Jag har inte provat några andra sjalar än den vi har, men jag har fått för mig att långsjal ger bäst avlastning. Då jag har lite rygg- och nackproblem från och till pga stillasittande kontorsjobb så prioriterar jag jämn och bra avlastning framför enkelhet, och så jobbigt tycker jag inte det är att knyta nu när man väl har fått in tekniken.

Någon som känner sig manad att guida mig i denna sjaldjungel? :? Jag bor strax norr om Örebro, men jag är mammaledig med bil och kan ta mig i stort sett vart som helst, när som helst. 8)
Jag har en del vävda sjalar att visa och som du gärna får prova, bor iofs i Hallsberg men inte så långt ifrån Örebro :wink:
Av Jinxan
#7358631
sapos skrev:
WilmerX skrev:Hallå på er!
Jag har använt trikåsjal (Tricot slen) nu ett tag och vi har båda trivts bra med det. Men nu är lillgrisen snart 6 månader, inte så jättetung ännu i o för sig men snart är det väl dags att byta upp sig till en stadigare sjal. Vad rekommenderar ni "experter"? :wink: Jag har inte provat några andra sjalar än den vi har, men jag har fått för mig att långsjal ger bäst avlastning. Då jag har lite rygg- och nackproblem från och till pga stillasittande kontorsjobb så prioriterar jag jämn och bra avlastning framför enkelhet, och så jobbigt tycker jag inte det är att knyta nu när man väl har fått in tekniken.

Någon som känner sig manad att guida mig i denna sjaldjungel? :? Jag bor strax norr om Örebro, men jag är mammaledig med bil och kan ta mig i stort sett vart som helst, när som helst. 8)
Jag har en del vävda sjalar att visa och som du gärna får prova, bor iofs i Hallsberg men inte så långt ifrån Örebro :wink:
Och jag har några till ;) Bor strax söder om sapos :D

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?