Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här kan du komma kontakt med andra SjalBärare som kan hjälpa dig!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zero.sara
#7925769
mariaochjag skrev:Hej!

Jag bär mitt yngsta barn i vävd långsjal på magen och undrar om någon i Örebrotrakten kan visa hur man får upp barnet på ryggen i en sådan, eller något annat praktiskt bärdon som passar vid ryggbärande?

/Maria
:hello: Hjälper gärna till :D
Användarens profilbild
Av caimos
#7929609
mariaochjag skrev:Hej!

Jag bär mitt yngsta barn i vävd långsjal på magen och undrar om någon i Örebrotrakten kan visa hur man får upp barnet på ryggen i en sådan, eller något annat praktiskt bärdon som passar vid ryggbärande?

/Maria
Då vill jag vara med och lära mig också!!
Användarens profilbild
Av zero.sara
#7929728
caimos skrev:
mariaochjag skrev:Hej!

Jag bär mitt yngsta barn i vävd långsjal på magen och undrar om någon i Örebrotrakten kan visa hur man får upp barnet på ryggen i en sådan, eller något annat praktiskt bärdon som passar vid ryggbärande?

/Maria
Då vill jag vara med och lära mig också!!
:tumup:
Av mariaochjag
#7930760
Finemang! Hon är bara 4 månader dottern min men stadig så jag tänker att det är bäst att börja öva i tid.
Hur och var kan vi fixa en sjaldate, förslag?
Användarens profilbild
Av caimos
#7930785
Vi kan träffas hos mig om det passar, vi har en stor gemensamhetslokal i vårt hus. Bor i Örebro (ladugårdsängen), är mammaledig och hemma för det mesta. Lokalen är uppbokad ibland på kvällar och helger, så en vardag är nog enklast, annars behöver jag dubbelkolla så att det är ledigt. Annars kan vi ju ses i nån park nånstans i stan kanske, när det är fint väder...
Användarens profilbild
Av Lindiwe
#8037803
Jag är nyinflyttad söder om Örebro, ca 2 km från Marieberg och jag bär min treåriga dotter regelbundet på ryggen och har kvar massor av bärverktyg om det är någon som vill prova dem. Jag började bära min dotter när hon var ett år, så jag är inte så duktig på att visa hur man gör med småbebisar, men större barn har jag vid det här laget en hel del erfarenhet av att bära. :)

Jag har följande sjalar och selar att visa upp:

Långsjalar
Dolcino
Easy Care
Eco-wrap
Skrynkelgås
Zara

Kortsjalar
hemsydd bära barn ringsjal
Taylor made ringsjal (tror jag att det är)
Kitenge

Selar och meitai
Kozy Carrier
Manduca

plus en Easy Hug i stl L
och några hemsydda bärpåsar

jag har säkert glömt en massa sjalar nu... :oops:
Användarens profilbild
Av caimos
#8037834
Lindiwe skrev:Jag är nyinflyttad söder om Örebro, ca 2 km från Marieberg och jag bär min treåriga dotter regelbundet på ryggen och har kvar massor av bärverktyg om det är någon som vill prova dem. Jag började bära min dotter när hon var ett år, så jag är inte så duktig på att visa hur man gör med småbebisar, men större barn har jag vid det här laget en hel del erfarenhet av att bära. :)

Jag har följande sjalar och selar att visa upp:

Långsjalar
Dolcino
Easy Care
Eco-wrap
Skrynkelgås
Zara

Kortsjalar
hemsydd bära barn ringsjal
Taylor made ringsjal (tror jag att det är)
Kitenge

Selar och meitai
Kozy Carrier
Manduca

plus en Easy Hug i stl L
och några hemsydda bärpåsar

jag har säkert glömt en massa sjalar nu... :oops:
:vågen:
Jag vill!
Allihop 8)
Användarens profilbild
Av Lindiwe
#8037905
caimos skrev:
Lindiwe skrev:Jag är nyinflyttad söder om Örebro, ca 2 km från Marieberg och jag bär min treåriga dotter regelbundet på ryggen och har kvar massor av bärverktyg om det är någon som vill prova dem. Jag började bära min dotter när hon var ett år, så jag är inte så duktig på att visa hur man gör med småbebisar, men större barn har jag vid det här laget en hel del erfarenhet av att bära. :)

Jag har följande sjalar och selar att visa upp:

Långsjalar
Dolcino
Easy Care
Eco-wrap
Skrynkelgås
Zara

Kortsjalar
hemsydd bära barn ringsjal
Taylor made ringsjal (tror jag att det är)
Kitenge

Selar och meitai
Kozy Carrier
Manduca

plus en Easy Hug i stl L
och några hemsydda bärpåsar

jag har säkert glömt en massa sjalar nu... :oops:
:vågen:
Jag vill!
Allihop 8)
Kul :)
Användarens profilbild
Av caimos
#8037962
Vi får försöka få till en träff då. Någon mer som vill hänga på?
Av Jinxan
#8038102
caimos skrev:Vi får försöka få till en träff då. Någon mer som vill hänga på?
Klart :vågen:
Användarens profilbild
Av zero.sara
#8630504
Hur är det med sjalar i Örebro nu för tiden?

Själv pluggar jag för fullt, men har fortfarande samma sjalbestånd som senast uppdaterade tidigare i tråden. Hjälper gärna till om någon vill kolla sjalar eller ha knythjälp
Användarens profilbild
Av zingo
#8749230
Jag sjalmissionerar när behov finns. Jag har inte så många bärdon själv
men några finns det å kan låna ihop lite om det behövs så man kan prova lite. :tumup:
Användarens profilbild
Av Lindiwe
#8749236
Jag är förkyld och kommer antagligen inte på lördag. Vill inte smitta er med denna gräsliga sjuka. Hoppas få träffa alla en annan gång, snart.
Användarens profilbild
Av zingo
#8750362
Svårt med snarlikanamn på trådar. Har klistrat in i rätt tråd!
Lindiwe skrev:Jag är förkyld och kommer antagligen inte på lördag. Vill inte smitta er med denna gräsliga sjuka. Hoppas få träffa alla en annan gång, snart.
Användarens profilbild
Av Lindiwe
#8750461
zingo skrev:Svårt med snarlikanamn på trådar. Har klistrat in i rätt tråd!
Lindiwe skrev:Jag är förkyld och kommer antagligen inte på lördag. Vill inte smitta er med denna gräsliga sjuka. Hoppas få träffa alla en annan gång, snart.
Tack, vad snurrigt det där blev.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?