Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här kan du komma kontakt med andra SjalBärare som kan hjälpa dig!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#7563690
Hej, jag har en liten kille på 3 månader som jag bar i elastisk trikåsjal vilket gick jättebra, men nu känns han för tung för det (han väger drygt 6 kilo). Vi har även en Manduca och en Beco, men sonen är just nu för stor för bebisinsatsen och för liten för att sitta i dem utan. Jag har nu köpt en BB-sling eftersom jag behöver en sjal som jag snabbt kan ta på och av t ex när jag ska till tvättstugan eller när jag vill ta sonen ur vagnen i affären eller liknande. Tyvärr får jag inte riktigt till det än - jag har svårt att få tyget genom ringarna på så sätt att det "löper" lätt sen när man ska strama åt eller lossna. Dessutom (när jag ändå har fått till det någorlunda) vet jag inte riktigt hur jag gör för att bära hjärta mot hjärta, sonen vill inte ha benen inom sjalen utan utanför, men för mig känns det rätt svajigt och han sitter inte riktigt upprätt... Vaggan funkar inte, sonen är för lång redan känns det som, och bära på höft är han för liten för.

HJÄLP! Finns det någon i Uppsala som skulle kunna visa mig hur man gör? Jag vill så gärna lära mig...
Hälsningar,
Maxi
#7564004
När det gäller Manducan kan du prova att han sitter innanför med benen utan bebisinsats, eller att ha dragkedjan öppen och knäppa bara översta knappen på bebisinsatsen högst upp, då får han lite mer utrymme i den.

När det gäller ringsjalen så får man försöka vecka den jämnt när man trär igenom den. När allt är klart ska ringarna sitta ungefär vid nyckelbenet men innan du stoppat i honom kan du ha dem lite högre upp. Försök också att inte ha så mycket lösare än vad du ska han när han sitter i, då är det svårt att få till det, utan bara lite lösare. Du stoppar i honom och sedan drar du åt och då kommer ringarna åka ned något. När du drar åt så lyfter du upp hans vikt lite med andra handen. Han ska nog kunna sitta med benen utanför, men du kan dra upp sjalen ända till axlarna och alltså ha armarna innanför. Man brukar vilja dra åt den övre kansten lite extra och å drar man bara i den del av svansen som drar åt just där.

Hoppas det var till någon hjälp.
#7571491
Hej Mirme,
oj, vad trevligt! Jag skulle gärna vilja komma ut till Bälinge någon gång :D Betyder det att du är riktigt bra på ringsjalar?
Den här veckan blir det nog svårt, sonen ska vaccineras imorgon och då kan det ju hända att han inte är pigg precis efteråt, men sen kanske. Hur kan vi få till det, tror du?

Hej majo, tack även för ditt svar! Skulle vara väldigt trevligt att träffa dig med, du kanske har tips om andra bärsjalsformer? vävd långsjal kanske? jag har precis beställt en Eco Wrap... :)
#7571509
Maximiliane skrev:Hej Mirme,
oj, vad trevligt! Jag skulle gärna vilja komma ut till Bälinge någon gång :D Betyder det att du är riktigt bra på ringsjalar?
Den här veckan blir det nog svårt, sonen ska vaccineras imorgon och då kan det ju hända att han inte är pigg precis efteråt, men sen kanske. Hur kan vi få till det, tror du?

Hej majo, tack även för ditt svar! Skulle vara väldigt trevligt att träffa dig med, du kanske har tips om andra bärsjalsformer? vävd långsjal kanske? jag har precis beställt en Eco Wrap... :)
Vore skoj! Vi är hemma nästan varje dag. Var i stan finns du?
#7572372
Maximiliane skrev:Hej Mirme,
oj, vad trevligt! Jag skulle gärna vilja komma ut till Bälinge någon gång :D Betyder det att du är riktigt bra på ringsjalar?
Den här veckan blir det nog svårt, sonen ska vaccineras imorgon och då kan det ju hända att han inte är pigg precis efteråt, men sen kanske. Hur kan vi få till det, tror du?

Hej majo, tack även för ditt svar! Skulle vara väldigt trevligt att träffa dig med, du kanske har tips om andra bärsjalsformer? vävd långsjal kanske? jag har precis beställt en Eco Wrap... :)
Jag skickar PM!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?