Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här kan du komma kontakt med andra SjalBärare som kan hjälpa dig!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av UWO
Hej!
Har provat sjal fram och tillbaka över åren utan att lyckas få till det riktigt. Dock har inte intresset svalnat för det.

Så nu tänkte jag ta tjuren vid hornen och faktiskt hitta något som funkar!

Har en hemmasydd långsjal som inte funkar alls (fel tyg?) samt en ringsjal som fungerar toppen.
Gillar ffa att det är så lätt för dem att krypa i o ur sjalen samt att den är stadig och tål även tyngre barn (har 6 åringar som blir små ibland).

Så... en sjal o knytning som är enkel, lätt att krypa i o ur samt tål tyngre belastning. Lättaste barnet väger ca 10 kg.
Får nämligen ont i rygg och axel om jag bär för mycket i ringsjalen, skulle vilja bära mer. Så avlastning på kroppen är också att föredra.

Har kikat lite på diagnonalvävda långsjalar... kan det vara något?

/Ingrid
Av eamane
En vävd långsjal kan absolut vara bra. Vet ej vilket tyg du använt till din hemmasydda men vissa tyger kan vara svåra. Vart bor du? Finns det möjlighet att gå på sjalträff eller vill du hellre försöka träffa nån på tumanhand?
Det finns ju även ergonomiska selar som funkar för snabba bärningar utan att belasta snett så som ringsjalen gör.
Användarens profilbild
Av UWO
Jag bor i närheten av Östersund och är helt ny på det här med "sjalbarn.se". :)
Så jag har ingen koll på sjalträffar mm. Finns det någon i närheten här så vore det inte dumt att ha någon som visade knytning efter att man införskaffat en bättre sjal.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Det är en sjalträff i området imorgon om du klickar på den här tråden http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=99200

I Ånge verkar det som :lol:
Av eamane
Åh men visst finns det folk i Östersund. Om du kollar medlemslistan och sorterar via ort och fallande så får du fram några därifrån på första sidan :)
Annars kan du skriva ett inlägg här http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewf ... b38fc692da och fråga om nån vill träffa dej men ange orten i trådtiteln, du kan oxå ändra i titeln till denna tråden och skriva i Östersund där.

Men för att välja sjal så kolla vad som finns, vad du gillar för färger och mönster och sen kan du läsa under sjalrecensioner vad folk tycker om just den sorten. Alternativt väntar du tills du träffat nån/några och fått klämma på deras sjalar och provknutit så du vet vad du gillar själv :D

Förresten: Välkommen hit :wink:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
:hello:
Visst finns det sjalare i Östersund och tillockmed i Lit med omnejd - och vad skoj att du också är intresserad! :-D

Petar iväg ett PM på stört...
Användarens profilbild
Av UWO
Åh, vilket trevligt välkomnande!! Blir ju alldeles rörd. :)

Jag ska kika in era tips. Lutar åt att hitta till någon för att klämma o känna.

/Ingrid
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?