Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här kan du komma kontakt med andra SjalBärare som kan hjälpa dig!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CAKirre
#9433864
Ja! Hon har vaknat till två gånger för att rapa/kräkas och var missnöjd då, men nu sover hon igen och verkar drömma för fullt, för hon småskrattar emellanåt. :loving:
Nu har hon tillbringat en timme i den!
Av deckrdshaw
#9561023
jag har nog kanske stressat lite för mycket, har mest tänkt att om jag väl får henne på plats så lugnar hon sig..
Antecknar febrilt.
Smyga ner henne sakta bit för bit.
Knyta hårt, testa med en vetevärmare.

Ska jag testa när hon är på väg att somna, eller är det bättre att hon är vaken och ser/känner lite av vad som händer?
Ska jag låta smokingbältet vara i höjd med brösten när jag knyter, eller under? Är rätt storbystad och är rädd att hon ska hamna knasigt på grund av att hon pressas mot dem. :hmm:
Hur mycket brukar/brukade ni ha på de små i en trikåsjal?
Användarens profilbild
Av Zilver
#9561024
deckrdshaw skrev:Ska jag testa när hon är på väg att somna, eller är det bättre att hon är vaken och ser/känner lite av vad som händer?
Alla bebisar är nog olika där.

Mitt stora barn sov sällan i sjalen. När hon var bebis brukade jag bara använda sjalen när hon var mätt och pigg, utan att tänka mig för. Det gick jättebra, men ibland blev jag avundsjuk på andra som berättade om hur snabbt deras bebisar somnade i sjal.

Min bebis som nu är 8 månader somnar nästan dagligen i sjal. Men de få gånger hon blir riktigt upprörd över sjalen slutar det oftast med att hon somnar efter bara några minuter. Som att hon känner "åh nej, jag håller på att somna!" och inte vill, men inte heller kan låta bli. Samtidigt är hon oftast nöjd med att vaggas i sjal när hon "ska" sova.

Så jag röstar på att prova med pigg och nöjd bebis, men också att testa för att se vad just din bebis gillar.
deckrdshaw skrev:Ska jag låta smokingbältet vara i höjd med brösten när jag knyter, eller under? Är rätt storbystad och är rädd att hon ska hamna knasigt på grund av att hon pressas mot dem. :hmm:
Jag tror det är bra om hon har armarna på "brösthyllan" och knäna under.

Jag har inte använt trikåsjal på 2-3 månader och redan glömt detaljerna. Det jag minns är att det tog tid att lära sig knyta lagom hårt, men så småningom blir det rätt varje gång.
deckrdshaw skrev:Hur mycket brukar/brukade ni ha på de små i en trikåsjal?
Inget, eller en body. Ärmlös om det är varmt, långärmad om det är kallt. Om vi går ut blir det även byxor, strumpor och en mössa. Sedan omsluter jag oss båda två med mina ytterkläder som stoppar vind och vatten.

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?