Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Eld77
Det blåste kallt imorse när vi var ute på promenad, och behovet av nåt bra ytterplagg gjorde sig påmint. Problemet är att jag vet inte vad jag vill ha! (Eller snarare att jag vill ha allt, men det går ju inte. :) ) Idag längtade jag efter en Äiskä poncho att gosa in mig och bebis i, igår (när jag såg de fina bilderna från Luleträffen) var det Mamaponcho som gällde. Deras bärjacka var för övrigt också superfin! Annars tänker jag att ett bärskydd inte vore helt fel (och bra för ekonomin i jämförelse), men jag vet inte om jag har nån höst/vinterjacka som funkar till. Babybodens bärjacka lockar också, liksom Felix Pera... Men allt är ju så dyrt! Och är det värt att köpa sig nåt när Sara ändå kommer att börja gå nån gång i vinter? Jag vet inte...

Jag antar att jag inte är den enda som har det här problemet. :) Tips, hjälp eller kommentarer, någon?
Användarens profilbild
Av Jennelii
Blåser det inte upp kalluft underifrån i en poncho? Jag vet inte alls hur jag ska göra med Linus i vinter men jag får väl ha honom innanför dunjackan fast han är rätt stor i vinter. Men en såndär stickad poncho är ju SÅ snygg..
Användarens profilbild
Av Eld77
Jag vill ha lite hjälp att bestämma mig, så jag puffar...
Av Nathalie
Hej!

Jag tycker också att det är svårt att välja. Och vad är skillnaderna egentligen? Är det någon som vet och som kan jämföra?

Om man ska ha bärskydd, så behöver man väl ha en jacka öppen. Annars behövs ju inte bärskyddet om man ska svepa in sig i en poncho eller bärjacka.

Alltså verkar ju poncho och bärjacka vara bättre??
Isåfall. Vad är skillnaden mellan Äiska och mamaponcho?
Men den använder man väl bara på höst och vår?

Är det kanske bättre med en bärjacka? Kan man använda den längre tid?? Både höst, vinteer och vår....

Det verkar som att man kanske kan använda en bärjacka längre tid.

Stämmer detta eller har jag missat något?
Användarens profilbild
Av Anso
Bärskyddet hade jag under jackan och om det blåste hårt så knäppte jag fast min jacka med vanthållare på bärskyddet. Annars kan man ju ha bärskyddet utanpå sin jacka också men då kan ju barnet sticka ut händern i det fria förstås istället för att kittlas i armhålan..... :wink:

Bärskyddet är så pass brett att det med bebis under gick till mina armhålor så det var ingen dirket risk för att frysa ändå.
Bärskyddet fungerar ju också när man bär i ringsjal på höften.

En poncho kanske är knöligare om barnet ska upp och ner mycket.

Om det är fler som ska använda vinterbonaden och den andra råkar vara en man så KAN det bli svårt att få på vederbörande en poncho. JAg har provat..... :D Min man däremot gillade min egensydda bärjacka och bärskyddet fungerade också bra.
Av Nathalie
Hej Anso!

Men när du använder bärskyddet, har du då din vanliga jacka öppen?
För om man har en bärjacka, så behövs väl inte bärskyddet under?

Man behöver väl nästan ha en bärjacka i vinter?

Eller menar du attdet kan gå lika bra om man fäster bärskyddet i sin vanliga jacka med vanthållarna? Att det blir tillräckligt varmt även om det är kallt ute?
Användarens profilbild
Av Anso
Nathalie skrev:Hej Anso!

Men när du använder bärskyddet, har du då din vanliga jacka öppen?
För om man har en bärjacka, så behövs väl inte bärskyddet under?

Man behöver väl nästan ha en bärjacka i vinter?

Eller menar du attdet kan gå lika bra om man fäster bärskyddet i sin vanliga jacka med vanthållarna? Att det blir tillräckligt varmt även om det är kallt ute?
Hej,
När jag har bärskyddet så går det bra med en vanlig vinterjacka över (eller om man så vill - under). Om vinterjackan är väldans stor så kan man ju om man vill dra upp dragkedjan en liten bit men annars så had ejag den för det mesta öppen.

Bärskyddet står emot vind och en del väta och är fodrat med fleece så det blir varmt och gott. Hanna hade ulltossor på fötterna och en egen fuskpolo ifrån H&M och jag hade också en polo eller halsduk för att täcka glipan emellan oss.
Av Nathalie
Är det bärskyddet du själv har sytt? Vet du något om det som man kan köpa?

Hälsningar
Nathalie
Användarens profilbild
Av Anso
Nathalie skrev:Är det bärskyddet du själv har sytt? Vet du något om det som man kan köpa?

Hälsningar
Nathalie
Nix, har ett köpt bärskyddifrån Babyidea/MaM, köpte det hos Babydesign i vintras.
Det var en bärjacka jag sydde själv av två gamla vinterjackor.
Användarens profilbild
Av Anso
Såg precis att det var jättebra pris på vinterbärskydden hos Babydesign. En hel del billigare än när jag köpte mitt i vintras.
Eld77 skrev: Och är det värt att köpa sig nåt när Sara ändå kommer att börja gå nån gång i vinter? Jag vet inte...

Jag antar att jag inte är den enda som har det här problemet. :) Tips, hjälp eller kommentarer, någon?
Jag köpte min Äiskä poncho när Miles var ett år, och vi använde den mycket under vintern. Ett-åringar promenerar ju inte så värst bra utomhus i snö, även om de går utmärkt inomhus. Problemet var att han jämt ville ha armarna utanför ponchon, så jag fick klä på honom en varm jacka ändå.
Användarens profilbild
Av Eld77
Vad bra att få höra lite om andras erfarenheter! Kul att höra att poncho kan funka även på ettåringar, och tack Anso för den roliga bilden jag fick i huvet när jag försökte tänka mig maken i en...
Jag har förresten lyckats snäva ner till att "bara" vilja ha en Äiskä och ett bärskydd nu. För visst behöver man båda två, som komplement? :)

Oj oj, varför kan man inte bara få allt man pekar på? Varför måste saker kosta pengar också? (Och hur ska jag lägga fram det här för maken?) :D
Av Sara
Måste sticka in och fråga hur ni gör med Bärskyddet på ryggen, jag känner att det är rätt knöligt att knyta sjalen ovanpå min jacka och det är ju nästan nödvändligt om det blri kallt ute.
Eller klarar man sig med en tjock tröja...
Suck, vill hemskt gärna ha en Poncho eftersom jag uteslutande bär på ryggen numer ( 13 kilo på magen är för tungt..) men det är ju rätt dyr, plus att Marianne ju är rätt så stor, 16 månader.

Velar,velar ,velar.....

Önskar att jag kom bättre överens med min Ergo, men jag får ont i axlarna nästan direkt, så det kanske är en annan sele jag ska införskaffa....

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?