Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mrs Data
#1047865
Har ett nytt MaM Winter bärskydd och kan inte riktigt bli vän med det. När man lärt sig att ta på det funkar det väl hyfsat men jag tycker att snörena man knyter med är väl långa att hantera och att föreslaget knytsätt är krångligt. Kanske jag inte fattat vitsen med öglorna men istället drar jag dem i kors bakom ryggen och knyter sen fram på bebisen rygg. Bär bara på mage än så länge. Jag tycker att snörena kunde ha försetts med resårer eller något så att de inte hängde och slängde överallt när man inte har det på sig. Sen tycker jag det är jobbigt att lätta på bärskyddet när man tex kommer in i en affär eller på bussen, eller rättare sagt få på det igen, särkilt som man helst knyter det under jackan. Och måste man akutamma utomhus är det rejält bökigt.

Är säker på att någon kommit på smarta lösningar så dela med er!
Användarens profilbild
Av Mrs Data
#1049925
Ingen som har lite tips?
Användarens profilbild
Av Panakeia
#1049935
öglorna har den stora fördelen om ma ninte har skyddet under en jacka - att det drar bak bärskyddet så det smiter åt bättre runt mig liksom så det inte blir en glipa där ... men däremot så kan jag inte änvända bärsyddet på ryggen när jag sätter H i ryggsäck för jag kan inte få upp det tillräckligt högt upp med öglorna - kanske skulle testa din variant då?

annars tycker jag inte alls att det är bökigt - man jag har ju en annna variant - kanske e det kortare remmar på den? om de e för långa varför klipper du inte av dem? eller sätter i resår själv?

mitt största problem just nu e dock att resåren som man drar åt runt om har lossnat.......:wink: men det är ju slitage (köpt beg i två led så det e inte så konstigt!)
Användarens profilbild
Av Mrs Data
#1049969
Snörena är inte för långa, längden behövs för knytningen, men de är väldigt långa när man inte har på sig det tex om man tar av det på bussen. Hänger och slänger fast jag försöker att rulla ihop allt till en boll. Har funderat på att sy i resårer men symaskinen är sönder och så tänkte jag kolla efter tips först!

Hur knyter du med öglorna så det blir smidigt då? Tycker det kunde varit spännen som på en sele istället...
Senast redigerad av Mrs Data den tor jan 10, 2008 21:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Panakeia
#1049985
jag har bärskyddet om henne tar fram remmarna över axlarna - korsar över ryggen eller magen beroende på vart hon sitter så jag kan trå igenom banet på motsatt sida mot vad det är fäst i bärskyddet och så knyter jag bara ihop dem sen...hajjade du? :wink:
Av belinda
#1050048
nej öglorna är ju jättesmidiga! Jag fattade inte hur man använde dem från början utan korsade banden bak och sen fram och knöt under rumpan. nu korsar jag bak, trär i öglorna och drar åt när jag knyter även bak så att et smiter åt bättre som Panakeia säger.
Om jag lättar på skyddet inne i ebn affär t ex drar jag ut dragskon och ner med skyddet lite. Funkar bratycker jag. Hoppas du får ordning på det!
Användarens profilbild
Av Mrs Data
#1050171
Aha, så om bebisen är på magen och man använder öglorna så knyter man på ryggen (sin egen)? Då kanske man kan lätta enklare på skyddet. Får väcka bebisen och testa :lol:

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?