Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av miom
#1036920
ska på långresa och funderar på att komplettera ergon med en ryggsäck Hur är den? sitter den fast i selen? kan man ha den när man bär på magen?
hur mycket går ner? går den att använda till gammla ergon som jag har?
Användarens profilbild
Av Sarai
#1036980
Ska se om jag kan besvara åtminstone några av dina frågor..

Ryggsäcken är inte jättestor, ungefär som en Fjällräven Kånken, kanske 20 liter. Innehållet i vår vanliga skötväska går ner, men inte mycket mer.

Den har fyra band som man använder för att hänga den på Ergon. De båda övre knäpper man om Ergons axelband, där de sitter fast i selens ryggplatta. De båda undre sätter man om de D-ringar som sitter ungefär i höjd med fickan på selens ryggplatta. Finns de på din sele också även om den är av en äldre modell? Ryggsäcken hänger alltså utanför ryggplattan, vilket gör att den hänger utanför barnet och detta gör att det bli bakvikt om man packar ryggsäcken tungt.
Om du bär Ergon på magen och inte bär en annan ryggsäck på ryggen är det nog skönast att sätta Ergoryggsäcken på din rygg. Den har ju vanliga axelband också.
Användarens profilbild
Av Scharlott
#1037155
Du har fått bra svar av Sarai. Kompletterar med måtten: ca 36x36x10 cm.

Vi brukar ha Ergo-ryggan istället för en skötväska.
Användarens profilbild
Av miom
#1037180
oh, tack för beskrivningen. inga D-ringar hittar jag dock. får fundera på det där......
Användarens profilbild
Av Sarai
#1037451
Du kanske kan titta på en nyare Ergo och sy på egna ringar på rätt ställe?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
#1037476
Kan tillägga att det snabbt blir ganska baktungt om man packar den för full :roll:
Av FiaLisa
#1037515
Jag tycker att den är lite knepig att packa för öppningen är så liten.
Användarens profilbild
Av Sarai
#1038879
FiaLisa skrev:Jag tycker att den är lite knepig att packa för öppningen är så liten.
Det håller jag med om. Förstår inte varför den ska vara päronformad. Det blir inte mindre baktungt av det.
Det är dock fiffigt att man kan hänga den på vagnsstyret i de båda övre remmarna, om man kör vagn då och då.
Användarens profilbild
Av Scharlott
#1038902
Sarai skrev:Det är dock fiffigt att man kan hänga den på vagnsstyret i de båda övre remmarna, om man kör vagn då och då.
Så brukar vi använda vår Ergorygga de gånger vi har vagnen med oss 8)
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?