Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken bärjacka är bäst på vintern?

Suse's Kindercoat
8
32%
MaM Upgrade
10
40%
Äiskä Poncho
2
8%
Annan, nämligen
5
20%
Användarens profilbild
Av annalys
#1001581
Jag vill köpa en bra bärjacka nu till vintern, och som det har varit uppe förut är ju frågan vilken som är bäst, det är så svårt att välja, svårt att se bilder tycker jag också.

Är det Suses eller MaM Upgrade som är bäst? Eller är det bara en smaksak? För- och nackdelar? Vilken är varmast (jag är frusen, fast varmare nu med ny bebis)? Äiskä poncho verkar ju så mysig, men ingen vinterjacka. Vad är prisvärt?

Och är det någon som finns att testa här i Linköping? :wink:

Någon rekommenderad leverantör (om det inte blir för mycket reklam)?
Användarens profilbild
Av diddeldi
#1001598
det är nog inte så jättemånga som har provat alla så det blir nog svårt att rösta rättvist :wink: . jag har mam upgrade, jag tycker den funkar rätt bra men den är inte jättevarm. å andra sidan gör det ju att man kan använda den vår och höst också om man vill. fast jag funderar på att testa suses också.
Av JoJsMamma
#1001603
Jag har suses, och den är jättevam och go, men man får se till att ha något runt halsen.
Användarens profilbild
Av Eld77
#1001605
Jag vågar inte rösta eftersom jag inte har provat alla (bara två av dem 8) ), men... du har rätt i att Äiskän inte är någon vinterjacka. Den funkar jättebra så länge det är vindstilla, duggregn eller snöfall är inte heller några problem, men värre väder vill man inte använda den i. Annars är den verkligen hur skön som helst, jag älskar min! MaM:en tål vind och väta betydligt bättre, den är ju en riktig jacka. Skön är den också. Hur den är jämfört med Suse's kan jag inte uttala mig om.
Användarens profilbild
Av annalys
#1001627
diddeldi skrev:det är nog inte så jättemånga som har provat alla så det blir nog svårt att rösta rättvist :wink: .
Hmm, du har en poäng där :hmm:

Men det verkar bli lite bra svar iallafall :wink:
Användarens profilbild
Av Isanna
#1001631
Jag har bara haft en Suses, men jag gillade den inte. Den kändes för billig för att vara en så pass dyr jacka på något vis. Dels så gick dragkedjan sönder och dels så kändes det bara knöligt med avtagbart foder. Jag fick den aldrig att bli riktigt bra på något vis. Tanken med jackan är bra, att man kan ha den i kyla och i lite mildare väder. Men den uppfyllde ändå inte mina förväntningar.
Användarens profilbild
Av Bina
#1001662
Tycker jättemycket om min MaM Upgrade... har bara sett Suses men inte provat... och det är stor skillnad på stilen på dem.
Användarens profilbild
Av mammahappy
#1001782
jag har både mam och suses och jag gillar suses bäst för att den är snyggast.
Å vad gäller värme så tycker jag nog att de är lika varma.
Jag gillar dock suses oxå. Fördelen med den är ju att det är skalplagg. Så att om det är varmare ute så kan man bara ha skaldelen eller bara fleecedelen.
Men som vinterjacka gillar jag MaMen bättre då den känns "smidigare".
Suses blir så klumpig med både fleecedelen och skaldelen tycker jag.
Användarens profilbild
Av sacha42
#1002327
Har en sues och haft en Mam och en mamaponcho. suesen fick stanna av dem som jag haft så den fick min röst :wink:
Användarens profilbild
Av Panakeia
#1002344
onchon e ju klart snyggast - särskillt så längem an bår på magen för jag tycker alla bärjackor jag sett med rygganpassning ser liiite skumma ut utan panel i ibak - mam liiiite snyggare än sues tycker jag - mam helt okej värmemässigt sues har jaginte provat bara sett

ponchon e varm så länge det inte blåser

det är väl vad jag kan bidraga med...

summasumarum . du kommer ju troligen inte bära ute på ryggen denna vintern eller hur?

köp ponchon å sälj den sen om du tycker det är bökigt med ryggbärandet med den!

komplettera med en regnponcho för blöta/blåsiga dagar!
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
#1003969
Suses får min röst!
Jag har en äiskäponcho som är supersnygg, får alltid kommentarer när jag bär i den. Fast den är tunn så funkar den bra med lite extrakläder under även på vintern, hade den hela vintern med A. Men, blåser det funkar den inte alls.
Suses funkar jättebra. Så bra så S inte har velat använda overall och kängor än, skönare att sitta i mammas jacka trots att hon inte kan leka.

De andra har jag inte testat.
Användarens profilbild
Av Måsen
#1004923
Jag har en Mam deluxe och den är väl ganska lik upgrade, men jag röstade på "annan". Jag tycker jättemycket om den, har inte provat suses men tycker att Mam är snyggare.
Mam är helt fleecefodrad vilket gör den lite svår att ta på om man inte har "glatta" kläder under, annars är den superbra. Inte så varm dock tycker jag, måste nog ha tjock fleecetröja under om den ska funka vid minusgrader.

Har haft en Äiskä också och skulle gärna ha en sån igen nu när jag har bärjacka också. Som enda bärplagg är den inte tillräcklig eftersom den inte funkar i alla väder.
Användarens profilbild
Av annalys
#1016169
Nu tror jag att jag har en idé: De snyggaste/mysigaste utan vindtäthet kan jag kombinera med yttersta delen på en dunfodrad skaljacka jag har. Jag tror det blir bra nu till en början. Jag är frusen annars, men nu till en amningsbörjan är jag mycket varmare. Så kan jag skaffa något varmare sedan om det behövs, och när jag vet hur mycket jag vill bära ute.
Tyras å Knuts mamma skrev:Jag har två suses, en M (gamla ) och en XL nya (skitstor faktiskt), du får gärna prova någon av dem en tid.
Gärna som sagt, men vi kan väl skjuta upp det till efter jul/nyår, det är så mycket nu med förkylning och jul och så.

Hoppas ni/Knut mår bättre.
Användarens profilbild
Av Mia
#1020761
jag rostade inte.
Jag gillar mest mitt barskydd och/eller mannens fleecejacka.
Jag knapper ihop min jacka med vanthallare.
Jag har bara haft en suses.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?