Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smulan
#927446
Jag bär vår lilleman i trikåsjal nu och tycker att det blir kallt på hans rygg. Jag har haft en overall på honom som är ganska tjock, men ingen riktig vinter overall. Den har varit uppknäppt fram på hans mage, då det blir varmt mellan oss. Men jag tycker som sagt att det blir lite kallt på ryggen. Jag har ingen bra jacka som jag kan knäppa om oss båda. Någon gång har jag haft mannens tröja och knäppt om oss båda, men jag tycker det hjälper marginellt.

Vad ska jag ha för bärskydd?? :?
Ska jag satsa på ett riktigt varmt inför vintern eller vilket ska man välja och vart ska man köpa det ngn stans?
Det kanske redan finns en tråd om detta men jag är så kass på att sitta och leta :wink:
Av JoJsMamma
#928194
Är supernöjd med mitt MaM Vinter.
Användarens profilbild
Av eM
#928288
Hoppar in lite och undrar, vad är skillnaderna på Mam vinter och delux? Och vilka grader/kläder kräver dom under vintern ungefär?
Användarens profilbild
Av smulan
#928301
Vart har ni köpt era??
Frida.. bb skyddet får jag inte till något bra. Känns som det funkar bättre på vävd sjal :?

Nu ska jag kolla runt lite och se om jag hittar de som ni rekomenderat och vad det är för skillnad på dem.
Användarens profilbild
Av äpplebus
#928313
Hoppar oxå in och ställer en följdfråga.
Var hittar jag Mam deluxeskydd till bra pris? Nån som vet?
Användarens profilbild
Av Scharlott
#928569
eM skrev:vad är skillnaderna på Mam vinter och delux?
Både deluxe- och vinterbärskydden är himla bra under den kallare delen av året och skyddar mot kyla, vind, regnrusk och snöväder. Den största skillnaden mellan de båda bärskydden är att deluxebärskyddet är lite mera vädertåligt, då det i fodret även har ett lager PUL mellan fleecen, vilket gör det relativt vattentätt samtidigt som det "andas".

Deluxebärskyddet är dessutom vändbart, dvs planerat så att det kan användas antingen med den svarta eller den röda sidan utåt. Då den svarta sidan är utåt tål det mer än med röda sidan utåt, eftersom mikrofibertyget också är rätt vädertåligt. Sömmarna är sydda och ej tejpade. Deluxebärskyddet är därför inte klassat som regnplagg, även om det tål en hel del olika väderförhållanden.

Vilket bärskydd som är ”bäst” är en smakfråga och beror lite på vilket bärbehov man har. Jag tycker mycket bra om både vinter- och deluxebärskydden. Även om min personliga favorit är deluxebärskyddet eftersom det är lite mera vädertåligt och jag går till dagis/förskola/skola med barnen i ur och skur. Jag får väl dock anses som partisk :wink:
Användarens profilbild
Av eM
#928642
Scharlott: Tack för ditt svar! Då har jag uppfattat det rätt :)

Vad har du på barnet när du bär med deluxeskyddet? Jag har så svårt och tro att det bara kan räcka med innekläder tom. nu? Om man bär i Ergon t.ex. behövs det inga ytterkläder då? Totte är väldigt varm av sig...
Användarens profilbild
Av Scharlott
#928680
eM skrev:Scharlott: Tack för ditt svar! Då har jag uppfattat det rätt :)

Vad har du på barnet när du bär med deluxeskyddet? Jag har så svårt och tro att det bara kan räcka med innekläder tom. nu? Om man bär i Ergon t.ex. behövs det inga ytterkläder då? Totte är väldigt varm av sig...
Bär Du barnet under ett bärskydd behöver Du inte klä på barnet så mycket - bara mössa (vi hade väpnarhuva som är kombinerad mössa och halsduk), något på fötterna (vi hade ullsockor och tjockare tossor från PoP) och kanske en dubbelfuskpolo (för att förhindra att det blir kallt mellan Dig och barnet). Är det extra kallt ute kan man komplettera med en fleeceoverall. Då vi varit på fjällsemester med -20 grader har vi även haft ullunderkläder under fleecen.

Jag bar ffa i bärsjal medan maken föredrog Ergo. Då J bars i Ergon brukade vi klä på honom lite mer. Bärsjalen omsluter ju barnet lite mera och värmer således lite mer än Ergon :wink: Så då J bars i Ergon blev det så gott som alltid en extra kofta och BabyLegs.
Användarens profilbild
Av kajsisen
#928707
JoJsMamma skrev:Är supernöjd med mitt MaM Vinter.

:iagree:
Användarens profilbild
Av smulan
#929153
nu tror jag det får bli ett deluxe, men vart köper man det bäst?

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?